Tüketim, toplumsal yapıya, döneme ve kültüre göre değişkenlik gösteren sosyal bir olgudur. Özellikle modernleşme süreci ile birlikte, üretim sürecine paralel olarak tüketim faaliyetlerinde de büyük bir dönüşüm yaşanmaktadır. Bu durum toplumsal grupların tüketim eğilimlerinde de farklılaşmaya yol açmaktadır. Tüketim kültürü, tüketim ürünlerinin ve hizmetlerinin kullanımının ötesinde, toplumsal statüyü ve kimliği tanımlama biçimi olarak giderek önem kazanmaktadır. Bu kültür, özellikle gençlik tarafından daha da önemsenmekte ve yaşam biçimlerini tanımlama vasıtası olarak değerlendirilmektedir. Bu çalışmada, Süleyman Demirel Üniversitesi örneği dikkate alınarak üniversite gençliğinin alışveriş tercihlerinde tüketim kültürü ve bu kültürün ürünlerinin etkisi incelenmiş ve analiz edilmeye çalışılmıştır
Tüketim tüketim kültürü toplumsal statü toplumsal kimlik üniversite gençliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 2010 Sayı: 22 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi