Yıldız
olgusu modern ve kapitalist toplumsal yapının ürettiği olgulardan birisidir. Bu
olgu; toplum içerisinde sinema, müzik ya da tiyatro gibi alanlarda kazandıkları
ya da onlara atfedilen başarılarıyla dikkat çeken ve geniş kitlelerin
hayranlığını kazanan bireyleri kapsamaktadır. Dolayısıyla yıldız, toplumun
gereksinimleri ve beklentileri doğrultusunda üretilen ve toplumu oluşturan
bireylerce tüketilen bir nesne olarak ortaya çıkar. Medya; yıldız ve toplum
arasında bir aracı konumundadır. Bir bireyin yıldız olma sürecinin her
aşamasında medya büyük bir öneme sahiptir. Aynı şekilde medya için de yıldız
olgusunun önemi büyüktür. Dolayısıyla toplum, yıldız ve medya arasında
karşılıklı bir ilişki bulunmaktadır. Buradan yola çıkarak çalışmamız, yıldız
olgusunun toplum içerisinde varlık göstermesinde medyanın ne şekilde etkili
olduğunu, medyanın da, özellikle tüm haber içeriklerinin magazinleşmeye
başlamasıyla birlikte yıldız olgusunu ne şekilde kullandığını kültür endüstrisi
bağlamında ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 38 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi