Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Toplumsal ve Kültürel Bir Ürün Olarak Yıldız Olgusu ve Yıldız-Medya İlişkisi

Yıl 2016, Sayı: 38, 145 - 158, 25.08.2016

Öz









Yıldız
olgusu modern ve kapitalist toplumsal yapının ürettiği olgulardan birisidir. Bu
olgu; toplum içerisinde sinema, müzik ya da tiyatro gibi alanlarda kazandıkları
ya da onlara atfedilen başarılarıyla dikkat çeken ve geniş kitlelerin
hayranlığını kazanan bireyleri kapsamaktadır. Dolayısıyla yıldız, toplumun
gereksinimleri ve beklentileri doğrultusunda üretilen ve toplumu oluşturan
bireylerce tüketilen bir nesne olarak ortaya çıkar. Medya; yıldız ve toplum
arasında bir aracı konumundadır. Bir bireyin yıldız olma sürecinin her
aşamasında medya büyük bir öneme sahiptir. Aynı şekilde medya için de yıldız
olgusunun önemi büyüktür. Dolayısıyla toplum, yıldız ve medya arasında
karşılıklı bir ilişki bulunmaktadır. Buradan yola çıkarak çalışmamız, yıldız
olgusunun toplum içerisinde varlık göstermesinde medyanın ne şekilde etkili
olduğunu, medyanın da, özellikle tüm haber içeriklerinin magazinleşmeye
başlamasıyla birlikte yıldız olgusunu ne şekilde kullandığını kültür endüstrisi
bağlamında ortaya koymayı amaçlamaktadır.

Kaynakça

  • ADORNO, Theodor W., The Culture Industry, Routledge, Londra, 1991.
  • ALEMDAR, Korkmaz, İrfan Erdoğan, Popüler Kültür ve İletişim, Ümit Yayınları, Ankara, 1994.
  • ARAS, Evrim Zuhal, “Türkan Şoray: Bir İmajın Başarısı”, Biyografya Türkan Şoray 8, Bağlam Yayınları, İstanbul, 2009.
  • ATABEK, Gülseren Şendur, “Sinemada ‘Yıldız’, Televizyonda ‘Şöhret’: Türkan Şoray Örneği”, Biyografya Türkan Şoray 8, Bağlam Yayınları, İstanbul, 2009.
  • ALTHUSSER, Louisse, İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, (çev. Murat Belge), İletişim Yayınları, İstanbul, 1994.
  • AKSOP, Gülseren Adaklı, “Televizyon Türlerinde Dönüşüm”, A.Ü. İletişim Fakültesi Yıllık 1999, A.Ü. Basımevi, Ankara, 2001.
  • BÜKER, Seçil, “Film Ateşli Bir Öpüşmeyle Bitmiyor”, Kültür Fragmanları: Türkiye’de Gündelik Hayat, (çev. Zeynep Yelçe), (Der. Deniz Kandiyoti-Ayşe Saktanber), Metis Yayınları, İstanbul, 2005.
  • BÜKER, Seçil-ULUYAĞCI, Canan, Yeşilçam’da Bir Sultan, Afa Yayınları, İstanbul, 1993.
  • BÜYÜKBAKKAL, Güven-BÜYÜKBAYKAL, Ceyda Ilgaz, “Günümüzde Türk Basınındaki Magazinleşme Olgusu”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, İstanbul, 2004.
  • DAĞTAŞ, Erdal, Türkiye’de Magazin Basını, Ankara, Ütopya Yayınevi, 2006.
  • DYER, Richard, Stars, BFI Pub, London, 1986.
  • DYER, Richard, “Charisma”, Stardom-Industry of Desire, (ed. C. Gledhill), Routledge, London- New York, 1991.
  • ERGÜL, Hakan, Televizyonda Haberin Magazinleşmesi, İletişim Yayınları, İstanbul, 2000.
  • GÜRBİLEK, Nurdan, Vitrinde Yaşamak, İstanbul, Metis Yayınları, 1993.
  • HORKHEIMER, Max, Theodor W. Adorno, Aydınlanmanın Diyalektiği-2, (çev. Oğuz Özügül), Kabalcı Yayınları, İstanbul, 1996.
  • KAPFERER, Jean N., Dedikodu ve Söylenti: Dünyanın En Eski Medyası, (çev. Işın Gürbüz),
Yıl 2016, Sayı: 38, 145 - 158, 25.08.2016

Öz

Kaynakça

  • ADORNO, Theodor W., The Culture Industry, Routledge, Londra, 1991.
  • ALEMDAR, Korkmaz, İrfan Erdoğan, Popüler Kültür ve İletişim, Ümit Yayınları, Ankara, 1994.
  • ARAS, Evrim Zuhal, “Türkan Şoray: Bir İmajın Başarısı”, Biyografya Türkan Şoray 8, Bağlam Yayınları, İstanbul, 2009.
  • ATABEK, Gülseren Şendur, “Sinemada ‘Yıldız’, Televizyonda ‘Şöhret’: Türkan Şoray Örneği”, Biyografya Türkan Şoray 8, Bağlam Yayınları, İstanbul, 2009.
  • ALTHUSSER, Louisse, İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, (çev. Murat Belge), İletişim Yayınları, İstanbul, 1994.
  • AKSOP, Gülseren Adaklı, “Televizyon Türlerinde Dönüşüm”, A.Ü. İletişim Fakültesi Yıllık 1999, A.Ü. Basımevi, Ankara, 2001.
  • BÜKER, Seçil, “Film Ateşli Bir Öpüşmeyle Bitmiyor”, Kültür Fragmanları: Türkiye’de Gündelik Hayat, (çev. Zeynep Yelçe), (Der. Deniz Kandiyoti-Ayşe Saktanber), Metis Yayınları, İstanbul, 2005.
  • BÜKER, Seçil-ULUYAĞCI, Canan, Yeşilçam’da Bir Sultan, Afa Yayınları, İstanbul, 1993.
  • BÜYÜKBAKKAL, Güven-BÜYÜKBAYKAL, Ceyda Ilgaz, “Günümüzde Türk Basınındaki Magazinleşme Olgusu”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, İstanbul, 2004.
  • DAĞTAŞ, Erdal, Türkiye’de Magazin Basını, Ankara, Ütopya Yayınevi, 2006.
  • DYER, Richard, Stars, BFI Pub, London, 1986.
  • DYER, Richard, “Charisma”, Stardom-Industry of Desire, (ed. C. Gledhill), Routledge, London- New York, 1991.
  • ERGÜL, Hakan, Televizyonda Haberin Magazinleşmesi, İletişim Yayınları, İstanbul, 2000.
  • GÜRBİLEK, Nurdan, Vitrinde Yaşamak, İstanbul, Metis Yayınları, 1993.
  • HORKHEIMER, Max, Theodor W. Adorno, Aydınlanmanın Diyalektiği-2, (çev. Oğuz Özügül), Kabalcı Yayınları, İstanbul, 1996.
  • KAPFERER, Jean N., Dedikodu ve Söylenti: Dünyanın En Eski Medyası, (çev. Işın Gürbüz),
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Azize Baygal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 38

Kaynak Göster

APA Baygal, A. (2016). Toplumsal ve Kültürel Bir Ürün Olarak Yıldız Olgusu ve Yıldız-Medya İlişkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi(38), 145-158.
AMA Baygal A. Toplumsal ve Kültürel Bir Ürün Olarak Yıldız Olgusu ve Yıldız-Medya İlişkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. Ağustos 2016;(38):145-158.
Chicago Baygal, Azize. “Toplumsal Ve Kültürel Bir Ürün Olarak Yıldız Olgusu Ve Yıldız-Medya İlişkisi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 38 (Ağustos 2016): 145-58.
EndNote Baygal A (01 Ağustos 2016) Toplumsal ve Kültürel Bir Ürün Olarak Yıldız Olgusu ve Yıldız-Medya İlişkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 38 145–158.
IEEE A. Baygal, “Toplumsal ve Kültürel Bir Ürün Olarak Yıldız Olgusu ve Yıldız-Medya İlişkisi”, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 38, ss. 145–158, Ağustos 2016.
ISNAD Baygal, Azize. “Toplumsal Ve Kültürel Bir Ürün Olarak Yıldız Olgusu Ve Yıldız-Medya İlişkisi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 38 (Ağustos 2016), 145-158.
JAMA Baygal A. Toplumsal ve Kültürel Bir Ürün Olarak Yıldız Olgusu ve Yıldız-Medya İlişkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;:145–158.
MLA Baygal, Azize. “Toplumsal Ve Kültürel Bir Ürün Olarak Yıldız Olgusu Ve Yıldız-Medya İlişkisi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 38, 2016, ss. 145-58.
Vancouver Baygal A. Toplumsal ve Kültürel Bir Ürün Olarak Yıldız Olgusu ve Yıldız-Medya İlişkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016(38):145-58.

Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi