Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Toplumsal Değişimin Bir Faktörü Olarak Turizm

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 47 - Ek Sayı, 1 - 17, 31.10.2019
https://doi.org/10.35237/sufesosbil.544714

Öz

Turizmin ekonomik, sosyal ve kültürel bir
olgu olması, turizm faaliyetlerinin gerçekleştiği yörelerde birtakım ekonomik,
sosyal ve kültürel değişimlerin oluşmasına yol açabilmektedir. Esasen bir
toplumda her zaman, her şey değişmektedir. Değişimin hızı veya hangi alanlarda
yoğunlaştığı, değişime etki eden faktörlerin hangisinin daha önemli rol
oynadığına bağlıdır. Bu anlamda turizm belli yörelerdeki değişimin yönünü ve
hızını belirleyebilecek bir katalizör görevi görebilir. Bu çalışmada, turizmin
yörede yaşayan insanların ekonomik, sosyal ve kültürel yaşamları üzerine
etkileri kavramsal çerçevede ve ayrıca bu yörelerin nüfus hareketlerinin turizm
gelirine bağlı olarak artışı istatistiki olarak incelenmiştir. Çalışmada
ikincil veri kaynakları kullanılmıştır ve turizmin yörelerde ekonomik
kalkınmaya paralel olarak nüfus artışına ve yörenin sosyal ve kültürel yapısında
değişime neden olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • AKİS, A. (2011). The effects of mass tourism: A case study from Manavgat (Antalya – Turkey). Procedia Social and Behavioral Sciences. 19 (2011) 289–296ASHLEY, C. (2000). The Impacts of Tourism on Rural Livelihoods: Namibia Experience. Overseas Development Institute. Working Paper 128.LondonAYKAÇ, A. (2009). Yeni İşler, Yeni İşçiler: Turizm Sektöründe Emek. İletişim Yayınları. İstanbulBIAGI, B., BRANDANO, M. G., ve DETOTTO, C. (2012). The Effect of Tourism on Crime in Italy: A Dynamic Panel Approach. Vol.4, www.economics_ejournal.org/economics/discussionpapers/2012-4BAHAR, O. (2008). Muğla Turizminin Türkiye Turizmi İçin Yeri ve Önemi. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21. 61-80BAHAR, O. ve BİNGÖL, KORKMAZ, F. (2010). Türkiye’de İç Göç Hareketlerinin İstihdam ve İşgücü Piyasalarına Etkileri. Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15 (2), 43-61BAHÇE, A. S. (2009). Kırsal Gelişimde Kültür (Miras) Turizmi Modeli. Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi. 25, 1-12BERBER, Ş. (2003). Sosyal Değişme Katalizörü Olarak Turizm ve Etkileri. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, 205-221BRUNT, P. ve COURTNEY, P. (1999). Host Perceptions of Sociocultural Impacts. Annals of Tourism Research, 26 (3), 493-515CİVELEK, A. (2010). Turizmin Sosyal Yapıya ve Değişmeye Etkileri. Sosyal Bilimler MYO Dergisi, 13(1-2), 331-350ÇEKEN, H. (2008). Turizmin Bölgeye Katkısı Üzerine Teorik Bir İnceleme. Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, 2, 293-306DEMİRBULAT, G. Ö. (2012). Turizmin Sosyal ve Kültürel Etkilerinin Turist Rehberleri Tarafından Algılanması Üzerine Bir Araştırma: Trabzon İli Örneği. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 53-75DIČEVSKA, S. ve SIMONČESKA, L.(2012). The Economic And Social Impact On Tourism Development, Tourism & Hospitality Management, Conference Proceedings, 272-280EMEKLİ, G. (2006). Coğrafya, Kültür ve Turizm: Kültürel Turizm. Ege Coğrafya Dergisi, 15 (2006), 51-59ENEMUO, O., B. ve ODUNTAN, O., C. (2012). Social Impact Of Tourism Development On Host Communities Of Osun Oshogbo Sacred Grove. Journal of Humanities and Social Science, 2 (6), 30-35GEKA (2017). Muğla İli Yatırım ve Destek Stratejisi (2017-2023). http://geka.gov.tr/Files/MU%C4%9ELA%20%C4%B0L%20YATIRIM%20DESTEK%20VE%20TANITIM%20STRATEJ%C4%B0S%C4%B0_27112017175636.pdf. (26.10.2018)GIDDENS, A. (2008). Sosyoloji. Kırmızı Yayınları. İstanbulFORGA, J. M. P. ve VALIENTE, G., C. (2017). Cultural Change and Industrial Heritage Tourism: Material Heritage of The Industries of Food and Beverage in Catalonia (Spain). Journal of Tourism and Cultural Change. 15 (3), 265-286, http://dx.doi.org/10.1080/14766825.2015.1108327GÜRBÜZ, A. (2002). Turizmin Sosyal Çevreye Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Teknoloji. 1-2, 49-59KAYA, Ş. (2017). Turizmde Kadın Emeği. Karatahta İş Yazıları Dergisi. S. 2, 1-22KONGAR, E. (2010). Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği. Remzi Kitabevi. İstanbul.KREAG, G. (2001). The Impact of Toursm. Sea Grant, University of Minnesota. 13, 1-19 http://www.seagrant.umn.edu/tourism/pdfs/ ImpactsTourism.pdf (10.07.2017)KUMAR, S. ve KUMAR, V. (2014). Perception of Socio-Culture Impacts of Tourism: A Sociological Review. International Research Journal of Social Sciences, 3 (2), 40-43LANE, P., J. (1988). Tourism end Social Change among the Dogon, African Arts. 21 (4), 66-69+92, 194.27.154.204 29 Mayıs 2017 10:09 http://about.jstor.org/termsMATHUR, A. (2011). Social Change and The Impact of Tourism on the Modern Society. International Journal of Research in Management, Economics and Commerce. 1 (2), 285-290, ISSN: 2250-057XNufusu.com. https://www.nufusu.com/ilce/merkez_mugla-nufusuOKTİK, N. ve ÖZTÜRK, Ş. (2007). Sosyolojik Yapı Araştırmaları. Muğla Üniversitesi Basımevi, MuğlaÖZDEMİR, M.A. ve KERVANKIRAN, İ. (2011). Turizm ve Turizmin Etkileri Konusunda Yerel Halkın Yaklaşımlarının Belirlenmesi: Afyonkarahisar Örneği. Marmara Coğrafya Dergisi, 24, 1-25SEGE-2011. (2013). İllerin ve Bölgelerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması. T.C. Kalkınma Bakanlığı, Bölgesel Kalkınma ve Yapısal Uyum Genel MüdürlüğüŞİT, M. (2016). Türkiye’de Turizm Sektörünün İstihdama Katkısı. Akademik Yaklaşımlar Dergisi. (7)1, 101-117TUNA, M. (2007). Turizm, Çevre ve Toplum. Detay Yayıncılık. AnkaraURRY, J. (1988). Cultural Change and Contemporary Holiday-making. Theory, Culture & Society. 5(1988), 35-55, http://journals.sagepub.com/doi/ pdf/10.1177/026327688005001003 (11.07.2017)WALLERSTEIN, I. (2010). Modern Dünya Sistemi. (Çev. Boyacı, L.). İstanbul: Yarın YayınlarıYERELNET- Yerel Yönetimler Portalı. www.yerelnet.org.tr
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Sosyoloji
Yazarlar

Ertan Çakmakcı 0000-0002-7019-3704

Şinasi Öztürk 0000-0002-9393-7163

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 47 - Ek Sayı

Kaynak Göster

APA Çakmakcı, E., & Öztürk, Ş. (2019). Toplumsal Değişimin Bir Faktörü Olarak Turizm. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(47), 1-17. https://doi.org/10.35237/sufesosbil.544714
AMA Çakmakcı E, Öztürk Ş. Toplumsal Değişimin Bir Faktörü Olarak Turizm. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. Ekim 2019;2(47):1-17. doi:10.35237/sufesosbil.544714
Chicago Çakmakcı, Ertan, ve Şinasi Öztürk. “Toplumsal Değişimin Bir Faktörü Olarak Turizm”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 2, sy. 47 (Ekim 2019): 1-17. https://doi.org/10.35237/sufesosbil.544714.
EndNote Çakmakcı E, Öztürk Ş (01 Ekim 2019) Toplumsal Değişimin Bir Faktörü Olarak Turizm. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 2 47 1–17.
IEEE E. Çakmakcı ve Ş. Öztürk, “Toplumsal Değişimin Bir Faktörü Olarak Turizm”, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 2, sy. 47, ss. 1–17, 2019, doi: 10.35237/sufesosbil.544714.
ISNAD Çakmakcı, Ertan - Öztürk, Şinasi. “Toplumsal Değişimin Bir Faktörü Olarak Turizm”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 2/47 (Ekim 2019), 1-17. https://doi.org/10.35237/sufesosbil.544714.
JAMA Çakmakcı E, Öztürk Ş. Toplumsal Değişimin Bir Faktörü Olarak Turizm. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019;2:1–17.
MLA Çakmakcı, Ertan ve Şinasi Öztürk. “Toplumsal Değişimin Bir Faktörü Olarak Turizm”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 2, sy. 47, 2019, ss. 1-17, doi:10.35237/sufesosbil.544714.
Vancouver Çakmakcı E, Öztürk Ş. Toplumsal Değişimin Bir Faktörü Olarak Turizm. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019;2(47):1-17.

Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi