Turkey hosts a very rich cultural heritage that embodies dozens of civilizations and a history of thousands of years. It is not possible to publicize and protect our cultural heritage just with the current laws and endeavors of government institutions. Rather than applying mere prohibitions in protective programs, generating educational policies that embrace the whole society, along with the environment the individual lives in, will result in more fruitful outcomes for the publicity and protection of our cultural heritage. In particular by renewing the curriculum used in secondary schools, students need to be encouraged to take up different activities, understand, question, think and produce ideas. This study evaluates the preliminary results of the project “Problems in Protecting Cultural Heritage and Raising Archeological Consciousness, and Awareness-Raising in Society”, which is currently being carried out at Süleyman Demirel University (BAP) aiming at generating solutions for the above-mentioned problems.
Ülkemiz onlarca uygarlık ve binlerce yıllık bir geçmişi barındıran zengin bir kültürel mirasa sahiptir. Kültürel mirasımızın tanınması ve korunmasının yalnızca mevcut yasalar ve resmi kurumlarla gerçekleştirilmesi mümkün değildir. Koruma amaçlı düzenlemelerde yalnızca yasaklayıcı kurallar anlayışı yerine, bireyin içinde yaşadığı ortamlarla birlikte, tüm toplumun ele alındığı eğitim politikalarının üretilmesi kültürel mirasın tanıtılması ve korunmasında önemli düzeyde olumlu sonuçlar doğuracaktır. Özellikle Ortaokullarda uygulanan müfredat yenilenerek, öğrenciler çeşitli aktivitelerle, anlamaya, sorgulamaya, düşünmeye ve fikir üretmeye teşvik edilmelidir. Bu çalışma, yukarıda sayılan sorunlar çerçevesinde çözüm önerileri geliştirmeyi amaçlayan ve halen Süleyman Demirel Üniversitesinde (BAP) yürütülmekte olan “Kültürel Mirasın Korunması ve Arkeoloji Bilincinin Geliştirilmesinde Sorunlar ve Toplumda Farkındalık Yaratma” projesininin ön sonuçlarını değerlendirmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 32 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi