Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Problems in the Protection of Cultural Heritage and Raising The Consciousness of Archeology and Awareness in Society

Yıl 2014, Sayı: 32, 197 - 206, 19.01.2015

Öz

Turkey hosts a very rich cultural heritage that embodies dozens of civilizations and a history of thousands of years. It is not possible to publicize and protect our cultural heritage just with the current laws and endeavors of government institutions. Rather than applying mere prohibitions in protective programs, generating educational policies that embrace the whole society, along with the environment the individual lives in, will result in more fruitful outcomes for the publicity and protection of our cultural heritage. In particular by renewing the curriculum used in secondary schools, students need to be encouraged to take up different activities, understand, question, think and produce ideas. This study evaluates the preliminary results of the project “Problems in Protecting Cultural Heritage and Raising Archeological Consciousness, and Awareness-Raising in Society”, which is currently being carried out at Süleyman Demirel University (BAP) aiming at generating solutions for the above-mentioned problems.

Kaynakça

  • AKURGAL E., (1998), Türkiye’nin Kültür Sorunları ve Anadolu Uygarlıklarının Dünya Tarihindeki Önemi, Ankara.
  • ALKIŞ S., Oğuzoğlu Y., (2005), “İlköğretim Öğrencilerinin Tarihi Çevre Bilgisinin Değerlendirilmesi”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XVIII (1), 23-46.
  • ARIKAN Y., (2007), İlköğretimler İçin Tiyatro ve Drama Eğitimi, İstanbul.
  • ATİLA Z., (2010), “Kültürel Miras Bilinci ve Kültürel Mirasın Korunması”, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitim Bölümü, Anlatma Teknikleri 2, Yazma Eğitimi Dersi Proje Çalışması.
  • BAŞOL S. vd., (2012), “Ortaokul 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders ve Öğrenci Çalışma Kitabı”, (Birinci ve İkinci Kitap), Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları Ders Kitapları Dizisi, Devlet Kitapları Üçüncü Baskı.
  • BİLEN M., (1999), Plandan Uygulamaya Öğretim, Ankara.
  • ERDUR O., Duru G., (2013), Arkeoloji: Niye? Nasıl? Ne için?, Toplumsal Arkeoloji Platformu, İstanbul.
  • KOMİSYON, (2012), “Ortaokul 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders ve Öğrenci Çalışma Kitabı”, (Birinci ve İkinci Kitap), Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları Ders Kitapları Dizisi, Devlet Kitapları Birinci Baskı.
  • KOMİSYON, (2012), “Ortaokul 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders ve Öğrenci Çalışma Kitabı”, (Birinci ve İkinci Kitap), Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları Ders Kitapları Dizisi, Devlet Kitapları Birinci Baskı.
  • KOYUNCU Kaya M. vd., (2012), “İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders ve Öğrenci Çalışma Kitabı”, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları Ders Kitapları Dizisi, (Birinci ve İkinci Kitap), Devlet Kitapları Üçüncü Baskı.
  • OKÇABOL R., (2005), Türkiye Eğitim Sistemi, Ankara.
  • ÖNVER A., (2000), Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama Kuramsal Temellerle Uygulama Teknikleri ve Örnekleri, İstanbul.
  • ŞİMŞEK A., (2011), “Geçmişin Nesnesini Arayan Bilim Arkeoloji: Türkiye’de Tarih Öğretimindeki Durumu”, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume, 6/2, 919-934.
  • ÖZDOĞAN M., (2006), Arkeolojinin Politikası ve Politik Bir Araç Olarak Arkeoloji, İstanbul. TAŞKIN Külcü Ö., Hürmüzlü B., (2013), “Archeo-Kid: A Project-Based Learning Model”, (Establishing background for archaeology in childhood and adolescence), Available Online at http://iassr.org/journal (c) EJRE published by International Association of Social Science Research – IASSR ISSN: 2147-6284 European Journal of Research on Education), İstanbul.

Kültürel Mirasın Korunması ve Arkeoloji Bilincinin Geliştirilmesinde İlk Adımlar: İlk ve Ortaokul Müfredatları, Sorunlar ve Öneriler

Yıl 2014, Sayı: 32, 197 - 206, 19.01.2015

Öz

Ülkemiz onlarca uygarlık ve binlerce yıllık bir geçmişi barındıran zengin bir kültürel mirasa sahiptir. Kültürel mirasımızın tanınması ve korunmasının yalnızca mevcut yasalar ve resmi kurumlarla gerçekleştirilmesi mümkün değildir. Koruma amaçlı düzenlemelerde yalnızca yasaklayıcı kurallar anlayışı yerine, bireyin içinde yaşadığı ortamlarla birlikte, tüm toplumun ele alındığı eğitim politikalarının üretilmesi kültürel mirasın tanıtılması ve korunmasında önemli düzeyde olumlu sonuçlar doğuracaktır. Özellikle Ortaokullarda uygulanan müfredat yenilenerek, öğrenciler çeşitli aktivitelerle, anlamaya, sorgulamaya, düşünmeye ve fikir üretmeye teşvik edilmelidir. Bu çalışma, yukarıda sayılan sorunlar çerçevesinde çözüm önerileri geliştirmeyi amaçlayan ve halen Süleyman Demirel Üniversitesinde (BAP) yürütülmekte olan “Kültürel Mirasın Korunması ve Arkeoloji Bilincinin Geliştirilmesinde Sorunlar ve Toplumda Farkındalık Yaratma” projesininin ön sonuçlarını değerlendirmektedir.

Kaynakça

  • AKURGAL E., (1998), Türkiye’nin Kültür Sorunları ve Anadolu Uygarlıklarının Dünya Tarihindeki Önemi, Ankara.
  • ALKIŞ S., Oğuzoğlu Y., (2005), “İlköğretim Öğrencilerinin Tarihi Çevre Bilgisinin Değerlendirilmesi”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XVIII (1), 23-46.
  • ARIKAN Y., (2007), İlköğretimler İçin Tiyatro ve Drama Eğitimi, İstanbul.
  • ATİLA Z., (2010), “Kültürel Miras Bilinci ve Kültürel Mirasın Korunması”, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitim Bölümü, Anlatma Teknikleri 2, Yazma Eğitimi Dersi Proje Çalışması.
  • BAŞOL S. vd., (2012), “Ortaokul 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders ve Öğrenci Çalışma Kitabı”, (Birinci ve İkinci Kitap), Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları Ders Kitapları Dizisi, Devlet Kitapları Üçüncü Baskı.
  • BİLEN M., (1999), Plandan Uygulamaya Öğretim, Ankara.
  • ERDUR O., Duru G., (2013), Arkeoloji: Niye? Nasıl? Ne için?, Toplumsal Arkeoloji Platformu, İstanbul.
  • KOMİSYON, (2012), “Ortaokul 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders ve Öğrenci Çalışma Kitabı”, (Birinci ve İkinci Kitap), Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları Ders Kitapları Dizisi, Devlet Kitapları Birinci Baskı.
  • KOMİSYON, (2012), “Ortaokul 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders ve Öğrenci Çalışma Kitabı”, (Birinci ve İkinci Kitap), Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları Ders Kitapları Dizisi, Devlet Kitapları Birinci Baskı.
  • KOYUNCU Kaya M. vd., (2012), “İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders ve Öğrenci Çalışma Kitabı”, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları Ders Kitapları Dizisi, (Birinci ve İkinci Kitap), Devlet Kitapları Üçüncü Baskı.
  • OKÇABOL R., (2005), Türkiye Eğitim Sistemi, Ankara.
  • ÖNVER A., (2000), Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama Kuramsal Temellerle Uygulama Teknikleri ve Örnekleri, İstanbul.
  • ŞİMŞEK A., (2011), “Geçmişin Nesnesini Arayan Bilim Arkeoloji: Türkiye’de Tarih Öğretimindeki Durumu”, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume, 6/2, 919-934.
  • ÖZDOĞAN M., (2006), Arkeolojinin Politikası ve Politik Bir Araç Olarak Arkeoloji, İstanbul. TAŞKIN Külcü Ö., Hürmüzlü B., (2013), “Archeo-Kid: A Project-Based Learning Model”, (Establishing background for archaeology in childhood and adolescence), Available Online at http://iassr.org/journal (c) EJRE published by International Association of Social Science Research – IASSR ISSN: 2147-6284 European Journal of Research on Education), İstanbul.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Özlem Taşkın Külcü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Taşkın Külcü, Ö. (2015). Kültürel Mirasın Korunması ve Arkeoloji Bilincinin Geliştirilmesinde İlk Adımlar: İlk ve Ortaokul Müfredatları, Sorunlar ve Öneriler. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi(32), 197-206.
AMA Taşkın Külcü Ö. Kültürel Mirasın Korunması ve Arkeoloji Bilincinin Geliştirilmesinde İlk Adımlar: İlk ve Ortaokul Müfredatları, Sorunlar ve Öneriler. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. Ocak 2015;(32):197-206.
Chicago Taşkın Külcü, Özlem. “Kültürel Mirasın Korunması Ve Arkeoloji Bilincinin Geliştirilmesinde İlk Adımlar: İlk Ve Ortaokul Müfredatları, Sorunlar Ve Öneriler”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 32 (Ocak 2015): 197-206.
EndNote Taşkın Külcü Ö (01 Ocak 2015) Kültürel Mirasın Korunması ve Arkeoloji Bilincinin Geliştirilmesinde İlk Adımlar: İlk ve Ortaokul Müfredatları, Sorunlar ve Öneriler. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 32 197–206.
IEEE Ö. Taşkın Külcü, “Kültürel Mirasın Korunması ve Arkeoloji Bilincinin Geliştirilmesinde İlk Adımlar: İlk ve Ortaokul Müfredatları, Sorunlar ve Öneriler”, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 32, ss. 197–206, Ocak 2015.
ISNAD Taşkın Külcü, Özlem. “Kültürel Mirasın Korunması Ve Arkeoloji Bilincinin Geliştirilmesinde İlk Adımlar: İlk Ve Ortaokul Müfredatları, Sorunlar Ve Öneriler”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 32 (Ocak 2015), 197-206.
JAMA Taşkın Külcü Ö. Kültürel Mirasın Korunması ve Arkeoloji Bilincinin Geliştirilmesinde İlk Adımlar: İlk ve Ortaokul Müfredatları, Sorunlar ve Öneriler. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;:197–206.
MLA Taşkın Külcü, Özlem. “Kültürel Mirasın Korunması Ve Arkeoloji Bilincinin Geliştirilmesinde İlk Adımlar: İlk Ve Ortaokul Müfredatları, Sorunlar Ve Öneriler”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 32, 2015, ss. 197-06.
Vancouver Taşkın Külcü Ö. Kültürel Mirasın Korunması ve Arkeoloji Bilincinin Geliştirilmesinde İlk Adımlar: İlk ve Ortaokul Müfredatları, Sorunlar ve Öneriler. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(32):197-206.

Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi