Ticari hayatın en önemli unsurlarından biri de markadır. Marka özellikle
ticaretin ülkeler hatta kıtalar arası boyut kazandığı son dönemlerde işletme
malvarlığı içerinde önemli bir değer olarak yerini almıştır. Çünkü marka hem
mal ve hizmetin tanıtımı hem de markanın üreticisine güven duyulması gibi
önemli fonksiyonlara sahiptir. Bu önemli değeri ve fonksiyonları nedeniyle
markanın korunması gittikçe önemini artıran bir olgudur. Bu koruma 556 sayılı Markaların
Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname (KHK/556) ile sağlanmaktadır.
KHK/556, kural olarak sadece tescilli markların korunmasını sağlamaktadır.
Hâlbuki Türk Hukuku açısından kullanılan markanın tescil ettirilmesi zorunlu
değildir. Dolayısıyla ticari hayatta kullanılan ancak tescil ettirilmemiş yani
tescilsiz markaların nasıl korunacağı gündeme gelmektedir. Bu çalışmada da
tescilsiz markalar için var olan koruma yolları incelenmiştir.
Subjects | Law in Context |
---|---|
Journal Section | ÖZEL HUKUK |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 |