Bu makalede onarım borcunun ifa edilmesi konusu üzerinde durulmuştur.
Onarım borcunun konusu, onarımın tarafları, onarım yeri, zamanı ve onarıma
ilişkin masraflar üzerinde durulmuştur. Onarımın tarafları satıcı ile tüketiciden
ibaret değildir. Özellikle tüketici kavramı kapsamına, kullanan ve yararlanan
herkes girmektedir. Satıcı ise üretici ve ithalatçı ile birlikte sorumludur.
Onarım yerine ilişkin olarak TKHK'nın 58. maddesi gereğince yetkili servis
istasyonlarının kurulması gerekir. Servis istasyonlarında profesyonel kişilerce
onarım işlemi ifa edilmelidir. Ayıplı malların birçoğunda azami tamir süresi 20
işgünüdür. Sorumlular bu süreyi ihlal ederse tüketici diğer seçimlik haklarını
kullanabilir. Ayrıca onarım işleminin uzun sürmesi halinde tüketicinin mağdur
olmaması için ayıplı malın muadili olan malın tüketiciye teslim edilmesi
gerekir. Onarım borcu ücretsiz olarak ifa edilir. Satıcı veya diğer sorumlular,
tüketiciden herhangi bir gerekçeyle onarım işlemi için bedel isteyemezler.
Kullanım hatası, tüketici açısından; tüketicinin onarım haklarının
kısıtlanmasını sağlayan bir ölçüttür. Bu kurumun, satıcının veya ilgili
kişilerin, her olayda sorumluluktan kurtulmasını sağlayabildiği bir kurtarıcı
kimliğine bürünmemesini, açıklığa kavuşturmak gerekir. Aksi halde tüketici ile
haklar arasında aşılmaz bir engel oluşur ve bu durum tüketiciyi mağdur eder.
Onarım Ayıplı Mal Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Yetkili Servis İstasyonu Ücretsiz Onarım Hakkı
Subjects | Law in Context |
---|---|
Journal Section | ÖZEL HUKUK |
Authors | |
Publication Date | August 10, 2017 |
Acceptance Date | May 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 25 Issue: 1 |