Bu
çalışmanın amacı öğretmen aday adaylarının rekreasyon engellerinin seçilmiş
bazı değişkenlere göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini
incelemektir. Bu amaç doğrultusunda 2018-2019 akademik yılında Erzincan Binali
Yıldırım Üniversitesi Eğitim Fakültesinin iki farklı öğretmen yetiştirme
programına kayıtlı olan 178 öğretmen adayı gönüllü olarak yer almıştır. Katılımcıların 108’i erkek, 70’i ise kadın
öğrencilerden oluşmaktadır. Çalışma kapsamında Bilgisayar ve Öğretim
Teknolojileri Eğitimi Programına kayıtlı 94, Rehberlik ve Psikolojik
Danışmanlık Programına kayıtlı 84 öğrenci bulunmaktadır. Çalışmada veri toplama
aracı olarak Alexandris ve Carroll (1997) tarafından geliştirilen Türkçe
uyarlaması Gürbüz ve Karaküçük (2007) tarafından yapılan ve daha sonra Gürbüz
vd. (2012) tarafından revize edilen “Boş Zaman Engelleri Ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırma sorularını
cevaplandırmak için bağımsız örnek t-testi ile tek yönlü ANOVA testi
kullanılmıştır. Tek yönlü ANOVA testi sonuçlarına göre anlamlı fark bulunan
durumlarda farkın kaynaklarını tespit etmek için Tukey testinden
yararlanılmıştır. Sonuç olarak; Katılımcıların cinsiyete, sınıf düzeyi ve
ilgilenilen spor dalı değişkenine göre BZEÖ alt boyutlarına ilişkin ortalamalar
arasında anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Katılımcıların bölüm
değişkenine göre ise BZEÖ ’nün arkadaş ve zaman boyutlarına ilişkin puan
ortalamaları arasındaki farkın anlamlı olduğu görülmüştür(p<0.05). Akademik
başarı değişkenine göre BZEÖ ’nün arkadaş boyutuna ilişkin puan ortalamaları
arasındaki farkın anlamlı olduğu görülmüştür.
Ayrıca katılımcıların ilgilenilen spor dalı değişkenine göre BZEÖ ’nün
Bilgi boyutuna ilişkin puan ortalamaları arasında anlamlı fark tespit edilmiştir.
The purpose of the present study is to
investigate the recreation obstacles of teacher candidates in terms of
different variables. A total of 178 teacher candidates (male: 108, female:70)
from Faculty of Education at Erzincan Binali Yıldırım University voluntarily
took part in the present study to meet this purpose in 2018. 94 of the
participants were from the department of computer education and instructional
technology, and the rest of them was from the department of psychological
counseling and guidance. The instrument
named “Leisure Time Obstacle Scale” was used during the study, which was
developed by Alexandris and Carroll (1997), adopted to Turkish context by
Gürbüz and Karaküçük (2007), and revised
by Gürbüz et al., (2007). Independent sample t-test and One-way ANOVA tests
were used to answer the research questions. Tukey test was employed as a
posthoc analysis to figure out the differences among the categories.
Consequently, a nonsignificant result was observed for the subfactors of LTOS
depending on the variables including gender, class level, and the sports branch
being interested. However, a significant difference was found at the friend and
time subfactors of the LTOS in terms of department category (p<.05).
Furthermore, a significant difference was also observed at friend subfactor of
LTOS for achievement level. Finally, a significant difference was also detected
from the analysis results for the information subfactor of LTOS in terms of sports
branch being interested.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/