Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin 5. sınıf düzeyinde rehberli araştırma sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımını uygulama düzeyleri ile ilgili mevcut durumlarının belirlenmesidir. Bu amaca ulaşmak için çalışma kapsamında açıklayıcı/tanımlayıcı durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma, Kars Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı üç farklı ortaokulda görev yapan 0-3, 4-10 ve 10 yıl üzeri mesleki deneyime sahip 3 fen bilimleri öğretmeni ile yürütülmüştür. Fen bilimleri öğretmenlerinin rehberli araştırma sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımını uygulama düzeyine yönelik veriler, yapılandırılmış görüşme formundan ve öğretmenlerin 5. sınıf düzeyindeki derslerinin video kayıtlarından yararlanılarak toplanmıştır. Bu kapsamda elde edilen veriler, Çavaş, Kesercioğu ve Huyugüzel-Çavaş (2011) tarafından ön plana çıkarılan Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğretim Yaklaşımını uygulama sürecinde yapılması gereken davranışlara göre analiz edilmiştir. Çalışmanın sonunda öğretmenlerin, rehberli araştırma sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımı hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olmadıkları ve derslerinde bu öğretim yaklaşımını kullanamadıkları sonucuna varılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar kapsamında, fen bilimleri öğretmenlerine, öğretmen eğitimcilerine ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) yetkililerine yönelik olarak sunulan öneriler ile sonlandırılmıştır.
Rehberli araştırma sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımı fen bilimleri öğretmeni mesleki deneyim
The aim of this study is to determine the current status of science teachers regarding the application of guided research inquiry-based teaching approach at 5th grade level. In order to achieve this aim, descriptive case study is used in the research. The study is carried out with three science teachers working in three different secondary schools affiliated to Kars National Education Directorate with 0-3, 4-10 and 10-year professional experience. The related data about the guided research inquiry-based teaching approach application levels of science teachers are collected by using structured interview form and video recordings of teachers' 5th grade level courses. In this context, the obtained data are analyzed according to the behaviors that should be displayed during the application process of research inquiry-based teaching approach, which is highlighted by Çavaş, Kesercioğu and Huyugüzel-Çavaş (2011). According to the findings of the research, it is concluded that teachers do not have enough knowledge about the guided research inquiry-based teaching approach, and they cannot use this teaching approach in their courses. In light of present findings of the study, related suggestions are given to science teachers, teacher educators and officials of the Ministry of National Education (MNE).
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/