BibTex RIS Cite

The Perceptions In Respect To The Education Projects In Province Of The Teachers' In Charge Of The Elementary Schools

Year 2012, Volume: 2 Issue: 1, 49 - 60, 07.01.2013

Abstract

Nowadays, there are important events such as the black board replaced by  the smart board, the textbooks replaced by tablet computers and a dazling speed of change occured in education process. But, it has been seen that all of these changes could  be succeded by the all stakeholders' heart and brain power and theirs  the strong believes in change. Change is taking place so quickly, the teachers named the actors of the education scene, how they share their point of change and, most importantly believe in the necessity of change?  In this study, we have tried to find out the answers to questions mentioned above. As a result, we tried to ascertain the perceptions about education change efforts of teachers served in primary schools. In the study, the general survey model named descriptive research method was conducted. The frequency and percentage values were used in the resolution of data. The differences of teachers' gender, seniority, academic background, branch were compared by T-test; seniority, branch, academic background were compared by one factor variance analysis form (ANOVA) and multi dimensional comparing was used by Scheffe method. According the result of research, the teachers have seen themselves open to the change efforts. They have thougt that Increasing The Success In Education Project In Sakarya (ISEPS) and other projects were usable, resultable and had the tendecy to increase the success in education. However they have pointed out that, the change efforts were not planned, their opinions were not taken and there were difficulty to study on more than one project at the same time. They explained that these attitudes mentioned above prevented the change efforts in education. There have been meaningful  diffirence among the teachers' seniority, the realization level of project and ISEPS, the motivation and communication levels.

References

  • Başaran, İ. E. (1982). Örgütsel Davranışın Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayını, No: 111, Ankara.
  • Can, H. (1999). Organizasyon ve Yönetim. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çolakoğlu, M. (2005). Eğitim Örgütlerinde Değişim ve Liderlik, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 36, Güz, s.536-557.
  • Erdoğan, İ. (2002). Eğitimde Değişim Yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Helvacı, M.A. (2005). Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özdemir, S. (1998). Eğitimde Örgütsel Yenileşme. 3. bs. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Pekdemir, I. Semerciöz Fatih, Muhteşem Baran ve Elif Karabulut (24-26 Mayıs 2002), “Organizasyonlarda Değişim: 1995-1999 İtibariyle Karşılaştırmalı Bir Araştırma”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, 9.Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, İstanbul.
  • Uluğ, F. (1998). Eğitim Sisteminde Değişme, Yapısal Uyum Sorunları, Eğitim Yönetimi, 14, Bahar, Ankara.
  • Ülgen, H. (1997). İşletmelerde Organizasyon İlkeleri ve Uygulaması, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, Yayın No:258.
Year 2012, Volume: 2 Issue: 1, 49 - 60, 07.01.2013

Abstract

References

  • Başaran, İ. E. (1982). Örgütsel Davranışın Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayını, No: 111, Ankara.
  • Can, H. (1999). Organizasyon ve Yönetim. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çolakoğlu, M. (2005). Eğitim Örgütlerinde Değişim ve Liderlik, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 36, Güz, s.536-557.
  • Erdoğan, İ. (2002). Eğitimde Değişim Yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Helvacı, M.A. (2005). Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özdemir, S. (1998). Eğitimde Örgütsel Yenileşme. 3. bs. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Pekdemir, I. Semerciöz Fatih, Muhteşem Baran ve Elif Karabulut (24-26 Mayıs 2002), “Organizasyonlarda Değişim: 1995-1999 İtibariyle Karşılaştırmalı Bir Araştırma”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, 9.Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, İstanbul.
  • Uluğ, F. (1998). Eğitim Sisteminde Değişme, Yapısal Uyum Sorunları, Eğitim Yönetimi, 14, Bahar, Ankara.
  • Ülgen, H. (1997). İşletmelerde Organizasyon İlkeleri ve Uygulaması, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, Yayın No:258.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Özlem Örgev

Publication Date January 7, 2013
Published in Issue Year 2012 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Örgev, Ö. (2013). The Perceptions In Respect To The Education Projects In Province Of The Teachers’ In Charge Of The Elementary Schools. Sakarya University Journal of Education, 2(1), 49-60. https://doi.org/10.19126/suje.96397