Uzamsal beceri, genel anlamda iki ve üç boyutlu cisimleri algılayabilme ve zihinde canlandırabilme becerisi şeklinde ifade edilen ayrıca, matematiksel düşünme ve geometrik akıl yürütmeye olanak sağlamakla beraber mühendislik, mimari, fen bilimleri, astronomi ve sanat gibi disiplinlerde de başarı için ihtiyaç duyulan bir beceridir. Bu çalışmada Seçmeli Zekâ Oyunları dersinde uygulanan geometrik-mekanik oyunlar temelli etkinliklerin ortaokul öğrencilerinin uzamsal düşünebilme becerilerine etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tek grup ön test- son test deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılında Kocaeli ilinin bir bölge ortaokulunda kayıtlı altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada uzamsal becerinin alt bileşenlerinden zihinde döndürme ve uzamsal görselleştirme becerilerini ölçmek için iki ayrı ölçek kullanılmıştır. Her sınıf düzeyi için ayrı ayrı ilişkisiz örneklemler t testi uygulanmış ve sonuçlar analiz edilmiştir. 6., 7. ve 8. sınıf gruplarındaki öğrencilerin her sınıf düzeyi için uzamsal beceri ön test ve son test puanları arasında son test lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/