Bu çalışmada, bir eğitim programının değerlendirilmesine dönük, alan yazında yer alan program değerlendirme yaklaşımlarından bazıları ele alınmıştır. Bir eğitim programının taslak, uygulama ve ürün olarak hedeflenen düzeye ne kadar ulaştığı, ulaşmamış ise eksik veya hatanın nerede olduğunu belirlemeye dönük yapılan çalışma, program değerlendirme olarak ifade edilebilir. Bu süreç, program geliştirmede bir zorunluluktur çünkü bir eğitim programı yeni gelişme, değişme, bilgi, anlayış, teknoloji gibi durumlardan etkilenen ve bu durumlara göre kendisini yeniden inşa etmek ya da güncellemek zorunda olan dirik bir yapıdır. Bu çerçevede, bir eğitim programının değerlendirilmesi, program geliştirme uzmanlarına, bilim uzmanlarına, öğretmenlere, yöneticilere, eğitim politikaları üretenlere, ailelere ve sivil toplum kuruluşları gibi pek çok paydaşa dönüt vermesi açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Derleme yöntemi ile gerçekleştirilen çalışmada, alan yazında yer alan on program değerlendirme yaklaşımının temel özelliklerine yer verilmiştir.
Eğitim programı program geliştirme program değerlendirme program değerlendirme yaklaşımları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 4 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/