By comparing theoretical and experimental data, we aim to improve the learning and mental functions of prospective science teachers. Accordingly, mental function operations are defined by a qualitative study to ensure the establishment of a “bijective mental” level. Combination-information (CI)-level intervals of mental function operations are determined by knowledge and success. These are defined by the relation between the procedural knowledge in the cognitive domains of solutions and possible cases of data (questions) through an assessment tool. This tool includes open-ended questions for assessing the procedural knowledge of electricity of prospective science teachers. By employing these level intervals and comparing the obtained CI knowledge and success levels through problem-solving, the CI mental function operation equivalencies of prospective-teacher knowledge levels of electricity are established. To determine the equivalencies of classic mental function operations, an equal level interval is used. By comparing classic knowledge and success levels with these interval values, classic mental function operation equivalencies are determined. Using these equivalencies, learning and mental functions are improved. Based on the results, we provide suggestions on maintaining bijective mental levels.
Bijective mind mental function operation procedural knowledge prospective science teachers’ learning prospective science teachers’ mental function
Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme ve akılsal fonksiyonlarının geliştirilerek bijektif akıl seviyesinin sağlanabilmesi için öğretmen adaylarının akılsal fonksiyon işlemleri nitel durum çalışmasıyla çalışmasıyla, teorik ve deneysel dataların karşılaştırılmasıyla, belirlenmiştir. Veriler öğretmen adaylarından elektriğin prosedürel bilgi konularında açık uçlu sorularla hazırlanan ölçme aracının problem çözüm teknikleriyle çözümlerinden toplanmıştır. Toplanan verilerden öğretmen adaylarının prosedürel bilgileri arasında kurabildikleri ilişkilerle belirlenen bilgi ve başarı düzeyleriyle, akılsal fonksiyon işlemlerinin kombinasyon-enformasyon düzeyleri belirlenmiştir. Bu düzeylerle, problem çözümlerinden elde edilen kombinasyon-enformasyon bilgi düzeyi ve başarı düzeylerinin karşılaştırılmalarıyla öğretmen adaylarının elektriğin prosedürel bilgi konularında kombinasyon-enformasyon akılsal fonksiyon işlem karşılıkları belirlenmiştir. Klasik akılsal fonksiyon işlem karşılıklarının belirlenmesinde eşit düzey aralığı kullanılmıştır. Klasik bilgi ve başarı düzeylerinin bu aralık değerleriyle karşılaştırılmasından, klasik akılsal fonksiyon işlem karşılıkları belirlenmiştir. Belirlenen işlem karşılıklarıyla, öğrenme ve akılsal fonksiyonların geliştirilerek bijekif akıl seviyesinin sağlanabilmesi için öneriler geliştirilmiştir.
bijektif akıl akılsal fonksiyon işlemleri prosedürel bilgi fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenmeleri fen bilgisi öğretmen adaylarının akılsal fonksiyonları.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/