Normal dayanımlı betondan hazırlanmış mod‐I elemanlarında boyut etkisini incelemek amacıyla, konsol eksenlerine paralel doğrultuda basınç yükleriyle yüklenmişlerdir. Numunelere, c konsol genişliği olmak üzere, e=c/5 ve e=c/10 dışmerkezliklerine sahip, basınç yüklemesi uygulanmıştır. Deney elemanları, kalınlık sabit, diğer iki boyutta geometrik olarak benzer ve benzerlik oranları 1:2:4 olacak şekilde, t=30, 40 ve 50 mm kalınlıklarında üç ayrı seride üretilmiştir. Her seriden, iki farklı dışmerkerkezlikle yüklenmek üzere ikişer adet, bu serilerdeki her bir elemandan da üçer adet hazırlanmıştır. Her bir seride 9, üç seride 27 olmak üzere, iki farklı dışmerkezlikle yüklenen toplam 54 adet deney elemanı üretilmiş ve denenmiştir. Her deneyde bir düşey ve iki yatay olmak üzere üç yerdeğiştirme ölçülmüş, konsol uçlarındaki yatay yerdeğiştirmelerin toplanmasıyla yatay açılma değerleri elde edilmiştir. Deney sonuçlarının boyut etkisi analizleri yapılarak boyut etkisi parametreleri bulunmuş, logaritmik eksen takımlı boyut etkisi eğrileri çizilmiştir. Yük‐ yatay yerdeğiştirme eğrilerinden yararlanarak her numunenin enerji yutma kapasitesi hesaplanmıştır.
Kırılma mekaniği beton boyut etkisi mod‐I göçmesi çift konsol elemanı
Mod‐I elements which produced from normal strength concrete are tested under eccentric compressive loads parallel to the cantilever axes. Loads are applied having eccentricties of e=c/5 and e=c/10 eccentric where c is cantilever width. Specimens are produced having t=30, 40 and 50 mm in constant thickness, three different series and geometrically similar in other two dimensions with the ratio of 1:2:4. Each series have two different specimens to be loaded with two different load eccentricity and each element in each series are prepared as three units. Each series include 9 elements and three series include 27 elements. Total of 54 units specimens are produced and tested for two different load eccentricity. Two horizontal and one vertical displacements are measured at each experiment and opening displacements are obtained for adding to horizontal displacements for each cantilever ends. Test results are analysed by size effect and the parameters of size effect are found by drawing bi‐logarithmic graphics for each series. Energy absorbed capacities are obtained for each specimen by utilizing from the load‐ horizontal displacement curve.
Fracture mechanic concrete size effect mod‐I failure double cantilever beams
Diğer ID | JA47ZK54VK |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 21 Sayı: 3 |