Research Article
BibTex RIS Cite

DİJİTALLEŞEN DÜNYA VE HEDEF KİTLE OLARAK GENÇLİK: BİR META ANALİZ ÇALIŞMASI

Year 2024, Issue: 6 - GENÇLİK, 73 - 82, 31.05.2024

Abstract

Özet
Gençlik çağı insan hayatının en önemli dönemleri arasında yer almaktadır. Gençlik üzerine yapılan çalışmalar sadece bireylere değil aynı zamanda toplumlara da etki edecek potansiyele sahiptir. Günümüz dünyasının her alanını saran dijitalleşmenin özellikle gençlerin dünyasını kuşatması gençlik ve dijitalleşme üzerine yapılan araştırmaları anlamlı kılmaktadır. Bu bakımdan hedef kitle olarak gençlerin belirlendiği ve dijitalleşmeyi konu alan lisansüstü çalışmaların analiz edilmesi bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda meta-analiz yöntemiyle analiz edilen toplam 49 lisansüstü çalışma tez türü, üniversite, anabilim dalı, yıl, araştırma yöntemi ve konu başlıklarına göre MAXQDA 2020 nitel veri analiz programı ile analiz edilmiştir. Veri analizleri sonucunda tez türüne göre en fazla yüksek lisans, üniversiteye göre en fazla Gazi Üniversitesi, anabilim dalına göre en fazla Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri ABD, yıllara göre en fazla 2021 ve 2023, araştırma yöntemine göre en fazla nicel araştırmaların yer aldığı tespit edilmiştir.

References

  • Aksoy, C. (2018). Teknoloji Kullanım Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenilirliğinin Ölçülmesi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. https://doi.org/10.26466/opus.419032.
  • Ardıç, E., & Altun, A. (2017). Dijital Çağın Öğreneni. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), Article 1.
  • Atatanır, H. (2022). Dijitalleşme: İş Yaşamında ve Sosyal Güvenlikte. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12 (Dijitalleşme), Article Dijitalleşme. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1121347.
  • Baran, A. G. (2013). Genç ve Gençli̇k: Sosyoloji̇k Bakiş. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 1(1), 6-25.
  • Castells, M. (2002). The Internet Galaxy: Reflections on the Internet, Business, and Society. Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199255771.001.0001.
  • Dinçer, S. (2022). Eğitim Bilimlerinde Uygulamalı Meta-Analiz (4. bs). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Ersöz, B., & Özmen, M. (2020). Dijitalleşme ve Bilişim Teknolojilerinin Çalışanlar Üzerindeki Etkileri. AJIT-e: Academic Journal of Information Technology, 11(42), Article 42. https://doi.org/10.5824/ajite.2020.03.007.x
  • Glass, G. (1976). Primary, Secondary, and Meta-Analysis of Research. Educational Researcher, 5, 3-8. https://doi.org/10.3102/0013189X005010003
  • Güzel, M. (2006). Küreselleşme, İnternet ve Gençlik Kültürü. Küresel İletişim Dergisi, 1(1), 1-16.
  • Hacettepe Üniversitesi Gençlik Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi. (2024). Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları. https://hugaum.hacettepe.edu.tr/
  • Hilde, T., & Kellner, D. (1996). Media Culture: Cultural Studies, Identity and Politics between the Modern and the Postmodern. South Central Review, 13(1), 84.
  • Johnson, L., Adams, S., & Cummins, M. (2012). The NMC Horizon Report: 2012 Higher Education Edition. Içinde New Media Consortium. New Media Consortium. https://eric.ed.gov/?id=ED532397.
  • Kürü, S. A. (2021). Meta-Analiz. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 42, Article 42.
  • Özbey, İ. B. (2022). Dijitalleşme, Sosyal Medya ve Risk Toplumu. İmgelem, 6(10), Article 10. https://doi.org/10.53791/imgelem.1053815.
Year 2024, Issue: 6 - GENÇLİK, 73 - 82, 31.05.2024

Abstract

References

  • Aksoy, C. (2018). Teknoloji Kullanım Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenilirliğinin Ölçülmesi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. https://doi.org/10.26466/opus.419032.
  • Ardıç, E., & Altun, A. (2017). Dijital Çağın Öğreneni. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), Article 1.
  • Atatanır, H. (2022). Dijitalleşme: İş Yaşamında ve Sosyal Güvenlikte. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12 (Dijitalleşme), Article Dijitalleşme. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1121347.
  • Baran, A. G. (2013). Genç ve Gençli̇k: Sosyoloji̇k Bakiş. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 1(1), 6-25.
  • Castells, M. (2002). The Internet Galaxy: Reflections on the Internet, Business, and Society. Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199255771.001.0001.
  • Dinçer, S. (2022). Eğitim Bilimlerinde Uygulamalı Meta-Analiz (4. bs). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Ersöz, B., & Özmen, M. (2020). Dijitalleşme ve Bilişim Teknolojilerinin Çalışanlar Üzerindeki Etkileri. AJIT-e: Academic Journal of Information Technology, 11(42), Article 42. https://doi.org/10.5824/ajite.2020.03.007.x
  • Glass, G. (1976). Primary, Secondary, and Meta-Analysis of Research. Educational Researcher, 5, 3-8. https://doi.org/10.3102/0013189X005010003
  • Güzel, M. (2006). Küreselleşme, İnternet ve Gençlik Kültürü. Küresel İletişim Dergisi, 1(1), 1-16.
  • Hacettepe Üniversitesi Gençlik Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi. (2024). Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları. https://hugaum.hacettepe.edu.tr/
  • Hilde, T., & Kellner, D. (1996). Media Culture: Cultural Studies, Identity and Politics between the Modern and the Postmodern. South Central Review, 13(1), 84.
  • Johnson, L., Adams, S., & Cummins, M. (2012). The NMC Horizon Report: 2012 Higher Education Edition. Içinde New Media Consortium. New Media Consortium. https://eric.ed.gov/?id=ED532397.
  • Kürü, S. A. (2021). Meta-Analiz. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 42, Article 42.
  • Özbey, İ. B. (2022). Dijitalleşme, Sosyal Medya ve Risk Toplumu. İmgelem, 6(10), Article 10. https://doi.org/10.53791/imgelem.1053815.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Sociology, Youth Sociology
Journal Section Research Article
Authors

Sevim Ünal

Hamit Er

Publication Date May 31, 2024
Submission Date April 25, 2024
Acceptance Date May 13, 2024
Published in Issue Year 2024 Issue: 6 - GENÇLİK

Cite

APA Ünal, S., & Er, H. (2024). DİJİTALLEŞEN DÜNYA VE HEDEF KİTLE OLARAK GENÇLİK: BİR META ANALİZ ÇALIŞMASI. Şura Akademi(6 - GENÇLİK), 73-82.