BibTex RIS Cite

REKABET YÖNETİME NELER ÖĞRETİR?

Year 2003, Issue: 10, 227 - 238, 01.08.2003

Abstract

İşgörenlerin müşteri kimliğine bürünerek piyasanın merkezine oturmaları, kimlik farklılaşmasınıyöneticilere de zorunlu kılmıştır. Çünkü ayakta kalabilmek için rekabetin yapısal formülü artık müşterilerin elindedir ve yöneticilerin ısrarlıFordist dirençleri bu şekilde çözülmek zorunda kalmıştır. Şirketlerin öngörülerini elinde tutan bu faktörün bilinç etkileşimi yine üretimin peşinde koşturduğu veri tabanına dönüşerek, örgütsel ve yönetsel değerlerinde yeniden yapılanmasında öncelikli rol oynamıştır. Dışardan gelen bu devrim, genişbir kabul ve uygulama alanıöngören tanımlamalarıkorumaya devam ederken, çevrenin taleplerini merkezi oluşturmada etkin kılmaktadır. Bu bağlamda yönetim/örgüt rekabetin anlamıile kimliklerini yeniden yapılandırmakta ve şirketler müşterinin/işgörenin en iyi stratejik bütüncül-holistik ortak olduğu gerçeği ile hareket etmektedirler. Rekabet bu anlamda örgütün yaşadığıyeni ve farklıbir iklim özelliği taşırken, yönetimde müşterinin oluşturduğu değişken iklim koşullarınıöğrenme çabasına girmektedir. Bir başka ifade ile rekabet, anlam kazandırdığıserbestliğin değerini yeniden bir öğretmen gibi içeride işgörenlerin, dışarıda müşterilerin eliyle piyasada varolmak isteyen herkes öğretmektedir.

References

  • DEMİNG, W. Edward (1982), Out of Crises, Cambridge Universty Press, Cambridge.
  • DRUCKER, Peter F.(1995), Deği im Çağının Yönetimi, (Çev.: Zülfü Dicleli), Türk Henkel Yayınları, İstanbul.
  • EREN, Erol (1999), Yönetim ve O ganizasyon, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • HAMMER, Michael; STENTON, Steven A. (1995), Değişim Mühendisliği Devrimi, (Çev.:Sinem GÜL), Sabah Kitapları, İstanbul.
  • HANAN, Mack( 1993), Yarının Rekabeti, (Çev.:Ziya Kütevin, Eshar Kütevin), İnkılâp Kitabevi, İstanbul.
  • JAFFEE, David (2001), Organization Theory: Tension and Change, Mc Graw-Hill Edt., New York..
  • JURAN, J.M. (1989) , Juran on Leadership for Quality-An Executive Handbook, The Free Press, N.Y.
  • MULLINS, Laurie J. (1993), Management and Organisational Behaviour, Pitman Publishing, London.
  • OUCHI, William(1989), Teori Z, (Çev.:Yakut Güneri), İlgi Yayıncılık, İstanbul.
  • OKUR, Ayperi Serdaroğlu (1997), Yalın Üretim, Söz Yayın, İstanbul..
  • PORTER, Michael E.(1990), The Compatitive Advandage of Nations, New York Free Press, N.Y.
  • ROBBINS, Stephan P.(1998), Organizational Behavioral, 8. Edt., Pretince Hall, New Jersey.
  • ROETLISBERGER F.J.(1962), İşletme daresi ve Moral, (Çeviren: Sebahattin ZAİM) Sermet Matbaası, İstanbul.
  • SLATER, Robert (1995), Şi k t Yön timine GE Yakla ımı, (Çev: Sinem Gül), Sabah Kitapları, İstanbul.
  • STONER James A.F.; WANKEL Charles (1986), Managem nt, Third Edition, Prentice-Hill Int. Edt., New Jersey.
  • TAYLOR, Frederick W.(1947), Shop Management, Harper and Brothers Pub., N.Y.
  • TAYLOR, Frederick W.(1967), The Principles of Scientific Management, W.W.Norton and Compony, N.Y.
  • TOFFLER Alvin(1989), Şok, (Ç.Selami Sargut), Altın Yayıncılık, İstanbul..
  • TOURAINE, Alaine (1995), Modernliğin Ele tirisi, (Çeviren: Hülya Tufan), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul .
  • WHYTE, William H.(1965), The Organization Man, Simon and Schuster, N.Y.
  • ZOHAR, D. ; MARSHALL, I. (2000), Spiritual Intelligence, London

WHAT COMPETITION TEACHES TO MANAGEMENT?

Year 2003, Issue: 10, 227 - 238, 01.08.2003

Abstract

Being in the market centre by behaving like customers, employees forced managers to identity differentitation. Because customers are the key element in the marketplace, in order to otay competitive, managers’ persistence to Fordist approach is not valid anymore. The factor that determines company’s faresights changes into manufacturing database by the result of reengineering managerial and organizational values. As an external factor this revolution protecto common practies and definitions but effects enviromental demands. Therefore management/organization restructures its identity by the mean of competition and the companies move by the fact that consumer/employee is the best holistic strategic partner. Conceptually, while competition carries a new and different climate quality, it tries to learn the changeable climate conditions which are occured by the consumers in management. In other words, conpetition means internally teaching to employees and externally teaching to customers to stay competition in the marketplace.

References

  • DEMİNG, W. Edward (1982), Out of Crises, Cambridge Universty Press, Cambridge.
  • DRUCKER, Peter F.(1995), Deği im Çağının Yönetimi, (Çev.: Zülfü Dicleli), Türk Henkel Yayınları, İstanbul.
  • EREN, Erol (1999), Yönetim ve O ganizasyon, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • HAMMER, Michael; STENTON, Steven A. (1995), Değişim Mühendisliği Devrimi, (Çev.:Sinem GÜL), Sabah Kitapları, İstanbul.
  • HANAN, Mack( 1993), Yarının Rekabeti, (Çev.:Ziya Kütevin, Eshar Kütevin), İnkılâp Kitabevi, İstanbul.
  • JAFFEE, David (2001), Organization Theory: Tension and Change, Mc Graw-Hill Edt., New York..
  • JURAN, J.M. (1989) , Juran on Leadership for Quality-An Executive Handbook, The Free Press, N.Y.
  • MULLINS, Laurie J. (1993), Management and Organisational Behaviour, Pitman Publishing, London.
  • OUCHI, William(1989), Teori Z, (Çev.:Yakut Güneri), İlgi Yayıncılık, İstanbul.
  • OKUR, Ayperi Serdaroğlu (1997), Yalın Üretim, Söz Yayın, İstanbul..
  • PORTER, Michael E.(1990), The Compatitive Advandage of Nations, New York Free Press, N.Y.
  • ROBBINS, Stephan P.(1998), Organizational Behavioral, 8. Edt., Pretince Hall, New Jersey.
  • ROETLISBERGER F.J.(1962), İşletme daresi ve Moral, (Çeviren: Sebahattin ZAİM) Sermet Matbaası, İstanbul.
  • SLATER, Robert (1995), Şi k t Yön timine GE Yakla ımı, (Çev: Sinem Gül), Sabah Kitapları, İstanbul.
  • STONER James A.F.; WANKEL Charles (1986), Managem nt, Third Edition, Prentice-Hill Int. Edt., New Jersey.
  • TAYLOR, Frederick W.(1947), Shop Management, Harper and Brothers Pub., N.Y.
  • TAYLOR, Frederick W.(1967), The Principles of Scientific Management, W.W.Norton and Compony, N.Y.
  • TOFFLER Alvin(1989), Şok, (Ç.Selami Sargut), Altın Yayıncılık, İstanbul..
  • TOURAINE, Alaine (1995), Modernliğin Ele tirisi, (Çeviren: Hülya Tufan), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul .
  • WHYTE, William H.(1965), The Organization Man, Simon and Schuster, N.Y.
  • ZOHAR, D. ; MARSHALL, I. (2000), Spiritual Intelligence, London
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

M.atilla Arıcıoğlu This is me

Publication Date August 1, 2003
Published in Issue Year 2003 Issue: 10

Cite

APA Arıcıoğlu, M. (2003). REKABET YÖNETİME NELER ÖĞRETİR?. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(10), 227-238.

24108 28027 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License