BibTex RIS Cite

STAR STRATEJİSİVE UYGULAMALARI

Year 2003, Issue: 10, 349 - 358, 01.08.2003

Abstract

Toplum tarafından, oynadıklarıfilmler, diziler, reklamlar vs. sayesinde star konumuna yerleşmişkişiler çok önemli görevler üstlenmişlerdir. Çünkü onlar kamuya mâl olmuşlardır. Ve onların her yaptıklarıher söyledikleri toplumun çeşitli kesimleri tarafından örnek alınmaktadır. Bu çalışmada star tanımına uyan kişilerin toplum içindeki önemi ve oynadıklarıreklam filmlerindeki inandırıcılıklarıele alınmıştır.

References

  • AKYÜREK, Rüveyde(1998) Sponsorluk, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • AYTEMUR, Sait(2000) Reklamın yisi Kötüsü Olmaz, Media Cat Yayınları, İstanbul.
  • BAYMUR, Feriha(1983)Genel Psikoloji, İnkılap Yayınevi, İstanbul.
  • GÜZ, Hanife(2001)“Reklam Stratejisi ve Reklam Stratejisini Etkileyen Unsurlar”, S.Ü. İletişim Fakültesi Dergisi, Konya.
  • İNCEOĞLU, Metin(1985)Güdüleme Yöntemleri, A.Ü.B.Y.Y.O. Basımevi, Ankara.
  • KARAÇOR,Süleyman(2000) Toplumsal Değişme ve R klam, S.Ü.Yayınları, Konya.
  • KARAFAKİOĞLU, Mehmet(1988) Televizyon Reklamlarında Ünlü simler, Pazarlama Dünyası, Yıl:2, Mart – Nisan.
  • KOCABAŞ, Füsun-ELDEN, Müge(1997) Reklam ve Yara ı ı Strateji, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul.
  • NOKTA Dergisi(1985) En Pahalı Saniyeler, Yıl 3, Şubat, İstanbul.
  • OLUÇ, Mehmet(1989) Tutundurma-Promotion, İletişim Communication, Pazarlama Dünyası, Yıl:3, Eylül Ekim.
  • İSEN, Galip-BATMAZ, Veysel(2002) Ben ve Toplum, Om Yayınevi, İstanbul.
  • JAMIESON, Harry(1996) leti im ve kna, (Çev: Nejdet Atabek ve Banu Dağtaş), Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • SANAY, Eyyüp(1985) Genel Sosyoloji, A.Ü.B.Y.Y.O.Y. Ankara.
  • SEQUELA, Jacques(1990) Yarın Çok Star Olacak, (Çev: Mine Haksal), Afa Yayıncılık, İstanbul.
  • YÜKSEL.A.,Haluk(1994), İkna Edici letişim, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.

THE STRATEGY OF STAR AND IT’S APPLICATIONS

Year 2003, Issue: 10, 349 - 358, 01.08.2003

Abstract

The public take the peoples who plays in film, series in advertisement in star position and they have important roles in the society. Because they are a part of the society are their behavior in model for the public. In this article we tried to explain the importance of the stars in the society and we spoke about the roles in their convincing in the advertisement

References

  • AKYÜREK, Rüveyde(1998) Sponsorluk, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • AYTEMUR, Sait(2000) Reklamın yisi Kötüsü Olmaz, Media Cat Yayınları, İstanbul.
  • BAYMUR, Feriha(1983)Genel Psikoloji, İnkılap Yayınevi, İstanbul.
  • GÜZ, Hanife(2001)“Reklam Stratejisi ve Reklam Stratejisini Etkileyen Unsurlar”, S.Ü. İletişim Fakültesi Dergisi, Konya.
  • İNCEOĞLU, Metin(1985)Güdüleme Yöntemleri, A.Ü.B.Y.Y.O. Basımevi, Ankara.
  • KARAÇOR,Süleyman(2000) Toplumsal Değişme ve R klam, S.Ü.Yayınları, Konya.
  • KARAFAKİOĞLU, Mehmet(1988) Televizyon Reklamlarında Ünlü simler, Pazarlama Dünyası, Yıl:2, Mart – Nisan.
  • KOCABAŞ, Füsun-ELDEN, Müge(1997) Reklam ve Yara ı ı Strateji, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul.
  • NOKTA Dergisi(1985) En Pahalı Saniyeler, Yıl 3, Şubat, İstanbul.
  • OLUÇ, Mehmet(1989) Tutundurma-Promotion, İletişim Communication, Pazarlama Dünyası, Yıl:3, Eylül Ekim.
  • İSEN, Galip-BATMAZ, Veysel(2002) Ben ve Toplum, Om Yayınevi, İstanbul.
  • JAMIESON, Harry(1996) leti im ve kna, (Çev: Nejdet Atabek ve Banu Dağtaş), Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • SANAY, Eyyüp(1985) Genel Sosyoloji, A.Ü.B.Y.Y.O.Y. Ankara.
  • SEQUELA, Jacques(1990) Yarın Çok Star Olacak, (Çev: Mine Haksal), Afa Yayıncılık, İstanbul.
  • YÜKSEL.A.,Haluk(1994), İkna Edici letişim, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Sedat Şimşek This is me

İmran Uğur This is me

Publication Date August 1, 2003
Published in Issue Year 2003 Issue: 10

Cite

APA Şimşek, S., & Uğur, İ. (2003). STAR STRATEJİSİVE UYGULAMALARI. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(10), 349-358.

24108 28027 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License