Bir kurumun karakteristik özellikleri o kurumun kimliğini oluş-turmaktadır. Bir kurum çalışma alanınıetkileyen bütün unsurlarıdikkate almak zorundadır. Kurum açısından sadece kârıön planda tutmamak gerekmektedir, çünkü kurumlar çalışanlarına hedef kitlesine ve halka karşısorumluluk taşımaktadırlar. Kurumlar kendilerini içeridekiler ve dışarıdakileri tanıtmak zorunda olduklarıiçin kurum kimliklerini iyi planlamak zorundadırlar. Güçlü bir kurum kimliğine sahip olan işletmeler gelişen krizlerle mücadele etmekte daha başarılıbir yol izleyecektir. Planlıbir kurum kimliği ile krizle başa çıkmak daha kolay ve sağlıklıdır. Kurum kimliği gerekli bilgiye sahip bir kriz yönetim ekibi ve kriz planıiçermelidir. Bu makale bize kurum kimliğinde kriz yönetiminin önemini ifade etmeye çalışmaktadır.
The characteristic of a company constitute the corporate identity of a company. The company should consider all the factors that influence his working area. The companies should not only take care to make a profit because they are responsible tu customer, to workers and to public. So they have to plan their corporate and brand identity well, the companies have to introduce his self to inside and outside the company. If the company has a strong corporate identity he will be able to contend with all crisis that constituted in the company, with a planned corporate identity it is easy and healty to cope with a crisis. The corporate identity of a company must include a perfect preparede crisis managment team and plan. This article will show us the importance of a corporate identity and the crisis managment in it
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Issue: 10 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License