BibTex RIS Cite

“TANRI” KAVRAMI VE TOPLUMSAL İZDÜŞÜMÜ

Year 2003, Issue: 10, 475 - 492, 01.08.2003

Abstract

Din olgusunun kutsal kavramı dışında ilintilendirildiği ve din etrafındaki tartışmaların odaklandığı “Tanrı” kavramı, tarihsel süreç içerisinde sosyal değişmelere de paralel olarak özel ve ayrıcalıklı bir konu olmuştur. Her ne kadar din olgusuna çok farklı açılardan tanımlar bulunsa da, Tanrı kavramına yaklaşımlar daha üst bir dile denk gelmektedir. Esasen Turan Koç’un da belirttiği gibi, “öteki tanım ve yaklaşımların önemi kabul edilmekle birlikte, daha çok dar anlamda din dilinin Tanrı hakkında konuşmak olduğu söylenebilir. Koç, 1995: 11 Fakat Tanrı hakkında konuşmak her ne kadar dar bir alan gibi görülse de, aslında dünya, evren, insan hakkındaki her konuşmanın Tanrı kavramını da konuşmayı icbar edeceği gözönüne alınırsa, ne denli geniş ve aynı zamanda gizemliliği ölçüsünde tanımı zor bir alana tekabül edeceği kabul edilmelidir.

References

  • Armağan, Mustafa.(1997) “Descartes Felsefesinin Ufukları ve Sınırları”, Cogito, S.10, İst.
  • Arslan, Abdurrahman.(1993) “İnsan ya da Aklın Kimliği”, Bilgi ve Hikmet, S. 4, İst.
  • Arslan, Abdurrahman.(1994) “Geleceğin Kurgusu veya Bir Kurgunun Geleceği”, Bilgi v Hikmet, S. 6, İst. e İ İ ş s t o ş
  • Hazard, Paul.(1973) Batı Dü üncesindeki Büyük Değişme, Çev. Erol Güngör, İst., MEB.Yay.
  • Koç, Turan.(1995) Din Dili, Kayseri, Rey Yay.
  • Macit, Nadim.(1995) “Bir Tahrifin İktidarı: Tarihsellik İçinde Aydınlanma”, Türkiye Günlüğü, S. 37, Ank.
  • Malebranche, N.(1990) Metafizik ve Din Üzerinde Görüşmeler, Çev. Bedia Akarsu, İst., M.E.B.Yay.
  • Mensching, Gustav.(1994) Din Sosyoloji, Çev. Mehmet Aydın, Konya Tekin Kitabevi. e s ş İ ş ş t ş o
  • Zeitlin, Irving M.(1987) Ideol gy and the Development of Sociological Theory, 3. edition, New Jersey, Printice-Hall.

THE CONCEPTION OF GOD AND ITS SOCIAL REFLECTION

Year 2003, Issue: 10, 475 - 492, 01.08.2003

Abstract

God is important as a concept that reflects in the society. In this context, it is possible to have knowledge on God compared with society, and on society compared with conception of God. As far as the social changes are concerned we can realize changes and transformations on conceptions of God. It is well known that there were close relations between social conditions and conception of God in Antiquity. It can be said that there happened same relations between the Modern period and conception of God. Culturel structures of societies, codes of mind and perception are very important in regard to determining the content of the conception of God. We can consider humanbeing as an actor of different conceptions of God throughout the history

References

  • Armağan, Mustafa.(1997) “Descartes Felsefesinin Ufukları ve Sınırları”, Cogito, S.10, İst.
  • Arslan, Abdurrahman.(1993) “İnsan ya da Aklın Kimliği”, Bilgi ve Hikmet, S. 4, İst.
  • Arslan, Abdurrahman.(1994) “Geleceğin Kurgusu veya Bir Kurgunun Geleceği”, Bilgi v Hikmet, S. 6, İst. e İ İ ş s t o ş
  • Hazard, Paul.(1973) Batı Dü üncesindeki Büyük Değişme, Çev. Erol Güngör, İst., MEB.Yay.
  • Koç, Turan.(1995) Din Dili, Kayseri, Rey Yay.
  • Macit, Nadim.(1995) “Bir Tahrifin İktidarı: Tarihsellik İçinde Aydınlanma”, Türkiye Günlüğü, S. 37, Ank.
  • Malebranche, N.(1990) Metafizik ve Din Üzerinde Görüşmeler, Çev. Bedia Akarsu, İst., M.E.B.Yay.
  • Mensching, Gustav.(1994) Din Sosyoloji, Çev. Mehmet Aydın, Konya Tekin Kitabevi. e s ş İ ş ş t ş o
  • Zeitlin, Irving M.(1987) Ideol gy and the Development of Sociological Theory, 3. edition, New Jersey, Printice-Hall.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Mustafa Tekin This is me

Publication Date August 1, 2003
Published in Issue Year 2003 Issue: 10

Cite

APA Tekin, M. (2003). “TANRI” KAVRAMI VE TOPLUMSAL İZDÜŞÜMÜ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(10), 475-492.

24108 28027 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License