The goal of this study is to evaluate the personal situations and way of spending their spare time of students who are attending physcial education training and sport high school. was seen that these students couldn’t take part in recreative activities due to various reams The most important reason for that is that Universities wvere iııadequate on arranging social cultural protive and otlıer activities On arranging these activities neededby universty students have the the most responsible and duty
Bu araştırmanın amacıbeden eğitimi ve spor yüksek okulu öğrencilerinin genel özelliklerini oraya koymaktır. Branşfarklılıklarınıbelirterek sosyo-kültürel, ve ekonomik durumlarıtespit edilerek rekreasyon boşzaman etkinliklerine katılımlarınıbelirlemektir. Denekler 1999-2000 yılıeğitim öğretim yılıiçerisinde 2. ve 3. sınıfta okuyan beden eğitimi öğrencilerine uygulanmıştır.Çalışmaya 125 Selçuk üniversitesi beden eğitimi ve spor yüksekokulu ve 125 Fırat üniversitesi beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencisine uygulanmıştır. Yaşve sınıf sınırlılıklarıgöz önünde tutularak bu sayı195 ’e düşürülmüştür. Sonuç olarak; beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencileri istedikleri halde çeşitli nedenlerden dolayırekreatif etkinliklere ve sportif faaliyetlere katılamadıklarıortaya çıkmıştır Bunun en önemli nedeni ise üniversitelerin sosyal kültürel, sportif ve diğer faaliyetleri düzenleme konusunda yetersiz kalmasıdır.Üniversite öğrencilerinin ihtiyaç duyduklarıbu tür faaliyetlerin düzenlenmesi konusunda üniversitelere önemli görev ve sorumluluklar düşmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Issue: 11 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License