BibTex RIS Cite

BİR HİZMET İŞLETMESİOLARAK BEŞYILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNDEKİ YÖNETSEL SORUNLAR

Year 2006, Issue: 15, 457 - 481, 01.02.2006

Abstract

Küreselleşme sürecinin hızlandığıgünümüzde hizmet sektörünün özellikle turizm endüstrisinin istihdam olanağıve yaratılan değer açısından önemi gün geçtikçe artmaktadır. Ülkemizin içinde bulunduğu istihdam sorunu ve dışa açılmada yetersizliği dikkate alındığında bu konunun önemi daha iyi anlaşılacaktır. Turizm sektöründe görev yapan yöneticilerin yaşadıklarısorunların başında yönetsel sorunlar gelmektedir. Otel işletmelerinin yaşamlarınıbaşarıyla sürdürebilmeleri, sorunlarınıönceden teşhis ve çözümleme yollarınıbilmeleri ile yakından ilintilidir. Bu konudaki başarı, nitelikli işgücünün sağlanmasıve bu işgücünü işletmede uzun süreli istihdam ile sağlanabilir. Bu araştırmanın temel amacı, kuramsal bilgilerden yararlanılarak belirlenen otel işletmelerindeki bazıyönetsel sorunların ülkemizde faaliyet gösteren beşyıldızlıotel işletmelerindeki durumunu belirlemektir. Bu amaçla alan araştırmasıyapılmış, değerlendirmeler yapılarak öneriler sunulmuştur

References

  • Akat, İlter, Budak Gönül & Budak Gönül, (1994), İşletme Yönetimi, İstanbul, Beta Yayını.
  • Aktaş, Ahmet (1989), Turizm İşletmeciliği ve Yönetimi, Antalya: Retromat Matbaası.
  • Aldemir, Ceyhan, Alpay Ataol & Gönül Budak, (2004), Barış Yayınları, İzmir.
  • Argenti, John (1969), Management Technigues, A Practical Guide, London, George Allen and Urwin Ltd.
  • Batman, Orhan (2003), Otel İşletmelerinin Yönetimi, İstanbul: Değişim Yayınları, Gözden Geçirilmiş 2. Baskı.
  • Bedoyere, Quentin de la (1997), Sorun Çözme Teknikleri (Çev:Doğan Şahiner), Rota Yay., İstanbul.
  • Can; Halil (1992), Organizasyon ve Yönetim, Adım Yayıncılık, Ankara.
  • Casson, Herbert N. (2006), İnsan Yönetme Sanatı, Hayat Yayınları, İstanbul.
  • Cowell, Donald (1989), The Marketing of Services, Heineman Profesionel Publishing Ltd. London.
  • Erdoğan, İlhan (1991), İşletmelerde Personel Seçimi ve Başarı Değerlendirme Teknikleri, Küre Ajans, İstanbul.
  • Eren, Erol (1993), Yönetim ve Organizasyon, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. İstanbul.
  • Ertürk, Mümin (2000), İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Beta Basım Yayın, 3. Baskı, İstanbul.
  • Evliyaoğlu, Sait (1989), Genel Turizm Bilgileri, Ankara.
  • Gronroos, C. (1980), ”An Applied Service Marketing Theory”, Working Paper No:57, Swedish School of Economics and Business Administration, Helsinki.
  • Howard, John A. (1989), Marketing Management Sistems, MC Graw Hill Co. New York.
  • Irons, Ken (1993), Management Service Companies Strategy Success, The Draydan Press, USA.
  • Kaynak, Tuğray (1990), Personel Planlaması, İstanbul Üniv., İşletme Fak. Yayını, No:122, İstanbul.
  • Koçel, Tamer (2005), İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Arıkan Ltd.Şti.,10.Bası.
  • Kotler, Philip (1980), Principles of Marketing, Pertice-Hall Inc., Englewood Ciff., New Jersey.
  • Kuchl Charles R. & Peggy A. Lambingl, (1983), Small Business, Planning and Management, The Dryden Press Florida.
  • Maviş, Fermani (1992), Otel İşletmeciliği, Eskişehir: Birlik Matbaası.
  • TYD, (2003) Türkiye Turizmi ile İlgili Seçilmis Veriler.
  • Norman, Richard (1991), Service Management; Strategy and Leadership in Service Business, New York.
  • Olalı,Hasan (1984) , Turizm Dersleri, İzmir: İstiklal Matbaası.
  • Olalı, Hasan ve Meral Korzay, (1989) Otel işletmeciliği, İstanbul: İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayını, Yayın No:214.
  • Oral, Saime (2002), Otel İşletmeciliği ve Otel İşletmelerinde Verimlilik Analizi, Geliştirilmiş-Gözden Geçirilmiş 4. Baskı, İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • Özkul, Emrah (2006), Otel İşletmelerinde Müşteri İlişkileri Yönetimi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Sabuncuoğlu, Zeyyat (1987), İşletme II, Bursa, Örnek Kitabevi.
  • Sucu, Yaşar (1994), İşletmelerde Karşılaşılabilecek Yönetim ve Organizasyon Sorunları, Uygulamalı Bir araştırma, Malatya.
  • Şener, Burhan (1997), Modern Otel İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon, Ankara: Gazi Kitabevi Geliştirilmiş 2. Baskı.
  • Tarcan, Ertuğrul (2001), Hizmet Yönetiminde Kalite ve Müşteri Tatmini Ölçümü, İstanbul Üniversitesi Yayınları: İstanbul.
  • Thompson, Brad Lee (2003), Yeni Yöneticinin El Kitabı (Çev:Vedat G.Diker), Hayat Yayınları, İstanbul.
  • Townsend, Patrick L. & Joan E. Gebhordt, (1990), Commint to Quality, John Wiley ve Sons, New York.
  • Zeithalm, Valaria A. Parasuraman & Leonard L Berry, (1985); Problem and Strategies in Service Marketing, Journal of Marketing.
Year 2006, Issue: 15, 457 - 481, 01.02.2006

Abstract

In today’s quickly globed world, in the view of provided value and deploy possibility, the importance of service industry, especially tourism industry is increasing over day. The importance of the issue can be understood better; when Turkey’s deploy matter and being defective in opened-outside is considered. The main problems of manager working in tourism industry are managerial problems. The subsistence of hotel business is related to foreknow problem diagnosis and analyzing methods. This can be succeed to get qualified work force and employ long time it in business. This study is constituted two parts, theoretical and practical. In the theoretical part, some managerial problems, emerged in hotel business, are examined, and in the practical part, it was used a questionnaire method to identify what managerial problems are at satisfying service delivering in five star hotels in Turkey. Based on the survey findings, several suggestions were proposed

References

  • Akat, İlter, Budak Gönül & Budak Gönül, (1994), İşletme Yönetimi, İstanbul, Beta Yayını.
  • Aktaş, Ahmet (1989), Turizm İşletmeciliği ve Yönetimi, Antalya: Retromat Matbaası.
  • Aldemir, Ceyhan, Alpay Ataol & Gönül Budak, (2004), Barış Yayınları, İzmir.
  • Argenti, John (1969), Management Technigues, A Practical Guide, London, George Allen and Urwin Ltd.
  • Batman, Orhan (2003), Otel İşletmelerinin Yönetimi, İstanbul: Değişim Yayınları, Gözden Geçirilmiş 2. Baskı.
  • Bedoyere, Quentin de la (1997), Sorun Çözme Teknikleri (Çev:Doğan Şahiner), Rota Yay., İstanbul.
  • Can; Halil (1992), Organizasyon ve Yönetim, Adım Yayıncılık, Ankara.
  • Casson, Herbert N. (2006), İnsan Yönetme Sanatı, Hayat Yayınları, İstanbul.
  • Cowell, Donald (1989), The Marketing of Services, Heineman Profesionel Publishing Ltd. London.
  • Erdoğan, İlhan (1991), İşletmelerde Personel Seçimi ve Başarı Değerlendirme Teknikleri, Küre Ajans, İstanbul.
  • Eren, Erol (1993), Yönetim ve Organizasyon, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. İstanbul.
  • Ertürk, Mümin (2000), İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Beta Basım Yayın, 3. Baskı, İstanbul.
  • Evliyaoğlu, Sait (1989), Genel Turizm Bilgileri, Ankara.
  • Gronroos, C. (1980), ”An Applied Service Marketing Theory”, Working Paper No:57, Swedish School of Economics and Business Administration, Helsinki.
  • Howard, John A. (1989), Marketing Management Sistems, MC Graw Hill Co. New York.
  • Irons, Ken (1993), Management Service Companies Strategy Success, The Draydan Press, USA.
  • Kaynak, Tuğray (1990), Personel Planlaması, İstanbul Üniv., İşletme Fak. Yayını, No:122, İstanbul.
  • Koçel, Tamer (2005), İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Arıkan Ltd.Şti.,10.Bası.
  • Kotler, Philip (1980), Principles of Marketing, Pertice-Hall Inc., Englewood Ciff., New Jersey.
  • Kuchl Charles R. & Peggy A. Lambingl, (1983), Small Business, Planning and Management, The Dryden Press Florida.
  • Maviş, Fermani (1992), Otel İşletmeciliği, Eskişehir: Birlik Matbaası.
  • TYD, (2003) Türkiye Turizmi ile İlgili Seçilmis Veriler.
  • Norman, Richard (1991), Service Management; Strategy and Leadership in Service Business, New York.
  • Olalı,Hasan (1984) , Turizm Dersleri, İzmir: İstiklal Matbaası.
  • Olalı, Hasan ve Meral Korzay, (1989) Otel işletmeciliği, İstanbul: İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayını, Yayın No:214.
  • Oral, Saime (2002), Otel İşletmeciliği ve Otel İşletmelerinde Verimlilik Analizi, Geliştirilmiş-Gözden Geçirilmiş 4. Baskı, İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • Özkul, Emrah (2006), Otel İşletmelerinde Müşteri İlişkileri Yönetimi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Sabuncuoğlu, Zeyyat (1987), İşletme II, Bursa, Örnek Kitabevi.
  • Sucu, Yaşar (1994), İşletmelerde Karşılaşılabilecek Yönetim ve Organizasyon Sorunları, Uygulamalı Bir araştırma, Malatya.
  • Şener, Burhan (1997), Modern Otel İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon, Ankara: Gazi Kitabevi Geliştirilmiş 2. Baskı.
  • Tarcan, Ertuğrul (2001), Hizmet Yönetiminde Kalite ve Müşteri Tatmini Ölçümü, İstanbul Üniversitesi Yayınları: İstanbul.
  • Thompson, Brad Lee (2003), Yeni Yöneticinin El Kitabı (Çev:Vedat G.Diker), Hayat Yayınları, İstanbul.
  • Townsend, Patrick L. & Joan E. Gebhordt, (1990), Commint to Quality, John Wiley ve Sons, New York.
  • Zeithalm, Valaria A. Parasuraman & Leonard L Berry, (1985); Problem and Strategies in Service Marketing, Journal of Marketing.
There are 34 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Said Kıngır This is me

Publication Date February 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Issue: 15

Cite

APA Kıngır, S. (2006). BİR HİZMET İŞLETMESİOLARAK BEŞYILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNDEKİ YÖNETSEL SORUNLAR. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(15), 457-481.

24108 28027 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License