BibTex RIS Cite

SOSYAL BİLGİLERDE KULLANILAN GÖRSEL ARAÇLAR: HARİTALAR-KÜRELER, RESİMLER, TABLOLAR VE GRAFİKLER

Year 2006, Issue: 15, 651 - 662, 01.02.2006

Abstract

Sosyal bilgilerde, bilginin aktarılmasında pek çok araç kullanılmaktadır. Bu aktarım sırasında sık sık görsel araçlardan yararlanılmaktadır. Sosyal bilgiler derslerinde sıkça kullanılan görsel araçlar; resimler, tablolar, grafikler, haritalar ve küreler olarak ifade edilebilir. Görsel araçlarıkullanmak ve bu araçlardan yeterince istifade edebilmek, bu araçların özelliklerinin, nasıl öğretilmesi ve incelenmesi gerektiğinin bilinmesi zorunluluğunu gündeme getirmektedir. Bu makalede haritalar, resimler, tablolar ve grafiklerin nasıl öğretilmeleri ve incelenmeleri gerektiğiyle ilgili bilgi verilmeye çalışılacaktır.

References

  • AKYOL, H. (2006). Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri, Kök Yayıncılık, Ankara.
  • BANTA, G. J.(2004). Searching for Excellence in Picture Books. Children and Libraries, p:30-34.
  • BUSTLE, L. S. (2004). The role of visual representation in the assessment of learning. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 47(5), p:416-423
  • CHAPIN, J. R. and MESSICK, R. G. (1999). Elementary Social Studies. USA: Addison Wesley Longman Inc.
  • CAPRARO, M.M.; KULM, G. and CAPRARO, R.M. (2005). Middle Grades: Misconceptions in Statistical Thinking. School Science and Mathematics, Vol.105(4),p.165-174
  • CARNEY, R. N. and LEVIN, J. R.(2002). Pictorial Illustrations Still Improve Students’ Learning From Text. Educational Psychology Review. 14(1). 5-26.
  • CLEAF, D.W.V.(1991). Action in Elementary Social Studies. Allyn and Bacon, USA: Massachusetts.
  • DOĞANAY, A. (2004). Sosyal Bilgiler Öğretimi. (Edit: Cemil Öztürk- Dursun Dilek) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. PegemA Yayıncılık, Dördüncü Baskı, Ankara.
  • GARCIA, J. and MICHAELIS, J.U. (2001). Social Studies for Children (A Guide to Basic Instruction). USA: Allyn & Bacon Company.
  • HARTLEY, J. (1994). Designing Instructional Text. Third Edition, London: Kogan Page Limited.
  • HIBBING, A.N and ERICKSON, J.L.R.(2003). A Picture is worth a thousand words: Using visual images to improve Comprehension for middle school struggling readers. The Reading Teacher. Vol 56, No.8, p.758-770
  • MARTORELLA, P. & BEAL, C.M. and BOLICK, C.M. (2005). Teaching Social Studies in Middle and Secondary Schools. New Jersey: Merril Prentice Hall.
  • MAXIM, G. (1999). Social Studies and the Elementary School Child. New Jersey: Merril Prentice Hall.
  • M.E.B. (2003). PIRLS 2001 Uluslar Arası Okuma Becerilerinde Gelişim Projesi Ulusal Rapor, Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, Ankara.
  • M.E.B. (2005a). İlköğretim Sosyal Bililer Dersi (4-5. Sınıflar) Öğretim Programı (Taslak Basım), Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi, Ankara.
  • M.E.B. (2005b). İlköğretim Sosyal Bililer Dersi 6-7. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu (Taslak Basım), Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi, Ankara
  • MICHAELIS, J.U. (1988). Social Studies for Children. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs.
  • MONEY, E. S. (2002). A Framework for Characterizing Middle School Students’ Statistical Thinking. Mathematical Thinking and Learning, 4(1), 23-63
  • PARKER, W.C.(2001). Social Studies in Elementary Education. New Jersey, Ohio: Merrill Prentice Hall.
  • SABAN, A. (2002). Çoklu Zekâ Teorisi ve Eğitim. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
  • SABAN, A. (2004). Öğrenme Öğretme Süreci (Yeni Teori ve Yaklaşımlar). Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
  • SAVAGE, T.V. and ARMSTRONG, D.G. (2000). Effective Teaching in Elementary Social Studies. New Jersey: Prentice-Hall Inc.
  • SMITH, G.F. (2002). Thinking Skills: The Question Of Generality. Journal Of Curriculum Studies, 34(6),659-678.
  • VERDI, M.P. and KULHAVY, R. W. (2002). Learning With Maps and Text: An Overview. Educational Psychology Review, 14(1), 27-46.
Year 2006, Issue: 15, 651 - 662, 01.02.2006

Abstract

In social studies, various tools are used in transfer of the knowledge. During this transfer also visual tools are used frequently. The visual tools that are used in social studies lessons frequently are; pictures, tables, graphics, maps, spheres. Using and benefiting exactly from these visual tools revives the absolute necessity of understanding the features of these tools and the teaching methods. In this article necessary information will be given about how to teach and examine pictures, tables, graphics, maps

References

  • AKYOL, H. (2006). Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri, Kök Yayıncılık, Ankara.
  • BANTA, G. J.(2004). Searching for Excellence in Picture Books. Children and Libraries, p:30-34.
  • BUSTLE, L. S. (2004). The role of visual representation in the assessment of learning. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 47(5), p:416-423
  • CHAPIN, J. R. and MESSICK, R. G. (1999). Elementary Social Studies. USA: Addison Wesley Longman Inc.
  • CAPRARO, M.M.; KULM, G. and CAPRARO, R.M. (2005). Middle Grades: Misconceptions in Statistical Thinking. School Science and Mathematics, Vol.105(4),p.165-174
  • CARNEY, R. N. and LEVIN, J. R.(2002). Pictorial Illustrations Still Improve Students’ Learning From Text. Educational Psychology Review. 14(1). 5-26.
  • CLEAF, D.W.V.(1991). Action in Elementary Social Studies. Allyn and Bacon, USA: Massachusetts.
  • DOĞANAY, A. (2004). Sosyal Bilgiler Öğretimi. (Edit: Cemil Öztürk- Dursun Dilek) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. PegemA Yayıncılık, Dördüncü Baskı, Ankara.
  • GARCIA, J. and MICHAELIS, J.U. (2001). Social Studies for Children (A Guide to Basic Instruction). USA: Allyn & Bacon Company.
  • HARTLEY, J. (1994). Designing Instructional Text. Third Edition, London: Kogan Page Limited.
  • HIBBING, A.N and ERICKSON, J.L.R.(2003). A Picture is worth a thousand words: Using visual images to improve Comprehension for middle school struggling readers. The Reading Teacher. Vol 56, No.8, p.758-770
  • MARTORELLA, P. & BEAL, C.M. and BOLICK, C.M. (2005). Teaching Social Studies in Middle and Secondary Schools. New Jersey: Merril Prentice Hall.
  • MAXIM, G. (1999). Social Studies and the Elementary School Child. New Jersey: Merril Prentice Hall.
  • M.E.B. (2003). PIRLS 2001 Uluslar Arası Okuma Becerilerinde Gelişim Projesi Ulusal Rapor, Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, Ankara.
  • M.E.B. (2005a). İlköğretim Sosyal Bililer Dersi (4-5. Sınıflar) Öğretim Programı (Taslak Basım), Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi, Ankara.
  • M.E.B. (2005b). İlköğretim Sosyal Bililer Dersi 6-7. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu (Taslak Basım), Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi, Ankara
  • MICHAELIS, J.U. (1988). Social Studies for Children. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs.
  • MONEY, E. S. (2002). A Framework for Characterizing Middle School Students’ Statistical Thinking. Mathematical Thinking and Learning, 4(1), 23-63
  • PARKER, W.C.(2001). Social Studies in Elementary Education. New Jersey, Ohio: Merrill Prentice Hall.
  • SABAN, A. (2002). Çoklu Zekâ Teorisi ve Eğitim. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
  • SABAN, A. (2004). Öğrenme Öğretme Süreci (Yeni Teori ve Yaklaşımlar). Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
  • SAVAGE, T.V. and ARMSTRONG, D.G. (2000). Effective Teaching in Elementary Social Studies. New Jersey: Prentice-Hall Inc.
  • SMITH, G.F. (2002). Thinking Skills: The Question Of Generality. Journal Of Curriculum Studies, 34(6),659-678.
  • VERDI, M.P. and KULHAVY, R. W. (2002). Learning With Maps and Text: An Overview. Educational Psychology Review, 14(1), 27-46.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Kubilay Yazıcı This is me

Publication Date February 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Issue: 15

Cite

APA Yazıcı, K. (2006). SOSYAL BİLGİLERDE KULLANILAN GÖRSEL ARAÇLAR: HARİTALAR-KÜRELER, RESİMLER, TABLOLAR VE GRAFİKLER. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(15), 651-662.

24108 28027 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License