Okul öncesi dönem, çocuğun hem o yıllar hem de ileriki gelişimi için kritik bir dönemdir. Dil gelişimi de bu dönemde kazanılmaktadır. Bu araştırmanın temel amacıokul öncesi eğitime devam eden 4-6 yaşarasındaki çocukların ifade edici dil düzeylerini bakım tarzıve anne- baba eğitimi düzeyi açısından incelemektir.Araştırmaya 4-6 yaşarasında 265 çocuk katılmıştır. Araştırmanın sonucunda bakım tarzıve anne eğitim düzeyinin önemli bir farklılığa neden olduğu, baba eğitim düzeyinin önemli bir farklılığa neden olmadığıbulunmuştur.
Preschool period is a very critical period for child’s development. This research’s main goal is to examine children’s expressing level between 4-6 years attending preschool, according to how they are taken care of by their families and their parents’ education. 265 children who are between 4-6 years old took part in this research. It’s found that the way were taken care of and mother’s education level has great effect on child’s language development. On the other hand father’s education level hasn’t got great effect on child’s language development
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 14 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License