Bu araştırmanın amacı, hâlihazırda görev yapan psikolojik danışmanların psikolojik danışma becerilerinden olan fiziksel ve psikolojik dinleme becerisi yeterlik düzeylerinin belirlemektir. Bu beceriler fiziksel dinleme becerileri ve psikolojik dinleme becerileri’ni içermektedir Araştırma Konya, Ankara, Aksaray, Niğde, Mersin illerinde çalışan psikolojik danışma ve rehberlik bölümü mezunu psikolojik danışmanlar üzerinde yapılmıştır. Araştırma ilgili illerden 58 kadın, 52 erkek toplam 110 kişi üzerinde yapılmıştır. Psikolojik danışmanların fiziksel ve psikolojik dinleme beceri düzeyleri, fiziksel ve psikolojik dinleme yardım becerileri değerlendirme formu FPDYBDD ile ölçülmüştür. Araştırmada elde edilen bulgular, psikolojik danışmanların kendilerini tüm fiziksel dinleme danışma becerilerinde de “iyi” düzeyde olduklarını, değerlendirdikleri söylenebilir; psikolojik dinleme danışma becerileri düzeylerinin “yetersiz” düzeyde olduğu söylenebilir. İlgili becerilerin cinsiyet ve kıdeme göre değişmediği gözlenmiştir.
The purpose of this study is to research, the efficiency levels of psychological counselor’s physical and psychological listening skills in Turkey. The first step of the research was made with psychological counselors from Konya, Ankara, Aksaray, Niğde and Mersin. The participants of this study consist of 58 female, 52 male and totally 110 psychological counselors. The efficiency levels of psychology counselor’s physical and psychological listening skills are assessed with “physical and psychological listening skills evaluation scale” PPLSES . Findings which are obtained revealed that the psychological counselor’s physical listening skills competence levels are “well” evaluated themselves and psychological listening skills competence levels are insufficient. The efficiency levels of psychology counselor’s physical and psychological listening skills revealed no difference regarding gender and work experience
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 14 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License