Bilgi teknolojilerinde yaşanan gelişmeler, işletmelere ürünlerini sanal ortamda satma imkanıvermektedir. E-ticaret, hem işletmeden tüketiciye hem de işletmeden işletmeye sanal ortamda işyapmayıifade eder. Bu çalışmada, işdünyasında kullanımının giderek yaygınlaştığıe-ticaret ve onun girişimcilik üzerine etkisi anlatılmaya çalışılmaktadır. Çalışma, dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde ekonomik dalgalanmalar ve üretim faktörleri açıklanmıştır. İkinci bölümde, girişimcilik ve e-ticaret üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde ise, e-ticaretin girişimci üzerindeki negatif ve pozitif etkileri analiz edilmiştir. Son bölümde ise, çalışma özetlenmektedir.
Developing information technology have given possibility to buying online its product to companies. E-commerce refers to doing business online spanning both business-to-consumer and business-to-business. This paper is explained increasing e-commerce and impacts of ecommerce on entrepreneurship. It is four section. At the first section, economic business cycle ve product factors is discussed. Second section is explained impacts of developing e-commerce on entrepereneurship Third section is analyzed both negative effects and positive effects of ecommerce on entrepreneurship. At last section, this paper is summarized
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 16 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License