BibTex RIS Cite

E-TİCARETİN GİRİŞİMCİLİK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Year 2006, Issue: 16, 125 - 138, 01.08.2006

Abstract

Bilgi teknolojilerinde yaşanan gelişmeler, işletmelere ürünlerini sanal ortamda satma imkanıvermektedir. E-ticaret, hem işletmeden tüketiciye hem de işletmeden işletmeye sanal ortamda işyapmayıifade eder. Bu çalışmada, işdünyasında kullanımının giderek yaygınlaştığıe-ticaret ve onun girişimcilik üzerine etkisi anlatılmaya çalışılmaktadır. Çalışma, dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde ekonomik dalgalanmalar ve üretim faktörleri açıklanmıştır. İkinci bölümde, girişimcilik ve e-ticaret üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde ise, e-ticaretin girişimci üzerindeki negatif ve pozitif etkileri analiz edilmiştir. Son bölümde ise, çalışma özetlenmektedir.

References

  • Aldin N. ve Stahre F. (2003), “Electronic Commerce, Marketing Channels and Logistics Platforms-a Wholesaler Perspective”, European Journal of Operational Research, 144, ss. 270-279.
  • Akat Ö. (2000), Uygulamaya Yönelik İşletme Politikası ve Stratejik Pazarlama, 2. Baskı, Ekin kitabevi, Bursa.
  • Akın B., “Girişimcilik, Küçük işletmeler Açısından Elektronik Ticaret, Kavramlar, Örnekler, Öneriler”, www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=261.
  • Aksoy R., “Elektronik Ticaretin Gelişimi ve Geleneksel Pazarlama Uygulamalarının Dönüşümü”, www.bilgiyonetimi.org
  • Chaffey D., Mayer R., Johnston K. ve Ellis-Chadwick F. (2003), Internet Marketing: Strategy, Implementation and Practice, Second Edition, Prentice-hall, London.
  • Davis W. S. ve Benamati J. (2003), E-Commerce Basics: Technology Foundations and E-Business Application, Addison Wesley Company, USA.
  • Dolanbay c. (2000), E-Ticaret Stratejileri ve Yöntemler Yeni Ekonomide Başarının Anahtarları, Meteksan Sistem Yayınlar, Ankara.
  • Dura C. (2006), “Sanayileşmeyen Ülke Bilgi Toplumu Olamaz”, Bilgi Ekonomisi (ed. Nihal Kargı), Ekin Kitabevi, Bursa.
  • Efil İ. (2006), İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Genişletilmiş 8. Baskı, Alfa Akademi Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Erdoğmuş N. (2000), “Otobiyografilerin Analizi Yoluyla Girişimci İşadamlarının Kariyer Gelişimi Hakkında Bir Araştırma”, 8. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, ss.95-108.
  • Grimm, C. M. (2005), Strategy As Action: Competitive Dynamics and Competitive Advantage, Oxford University Press.
  • Hirschey M. ve Pappas J. L. (1995), Fundamentals of Managerial Economivs, International Edition, Fifth Edition, The Dryden Pres, Florida.
  • Jiwa S., Lavelle D. Ve Rose A. (2004), “Netrepreneur Simulation: Enterprise Creation for the Online Economy”, International Journal of Retail&Distribution Management, 32 (11-12), ss. 587-596.
  • Jiwa S., Lavelle D. Ve Rose A. (2005), “E-Enterpreneurship: Learning in a Simulated Environment”, Journal of Electronic Commerce in Organizations, Jul-Sep 3 (3), ss. 42-56.
  • Karagozoglu N. ve Lindell M. (2004), “Electronic Commerce Strategy, Operations and Performance in Small and Medium-Sized Enterprises”, Journal of Small Business and Enterprise Development, 11 (3), ss. 290-301.
  • Karahan, K. (2002), “Yeni Ekonomi ve Pazarlama Anlayışı İlişkisi”, Pazarlama Dünyası, Eylül-Ekim 16 (5), ss. 4-7
  • Keskin H. (2005), “Girişimcilik Üzerine”, www.gyte.edu.tr/ebulten/sayi6/girisimcilik.htm.
  • Nemli E., “Elektronik Ticarette Toplam Kalite Yönetimi”, www.kalder.org.tr.
  • Özbay S. ve Akyazı, S. (2004), Elektronik Ticaret, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Robbins S. P., Bergman R., Stagg, I. ve Coulter M. (2003), Management, Third Edition, Prentice Hall, China.
  • Schermerhorn, J.R. (2004), Core Concepts of Management
  • Tassabehji, R. (2003), Applying E-Commerce in Business, Sage Publishing, London.
  • Taylor M. ve Murphy A. (2004), “SME’s and E-Business”, Journal of Small Business and Enterprise Development, 11 (3), ss. 280-289.
  • www.canaktan.org/yonetim/kobi/girişimcilik-teorisi/girişimcilik-onemi.htm
Year 2006, Issue: 16, 125 - 138, 01.08.2006

Abstract

Developing information technology have given possibility to buying online its product to companies. E-commerce refers to doing business online spanning both business-to-consumer and business-to-business. This paper is explained increasing e-commerce and impacts of ecommerce on entrepreneurship. It is four section. At the first section, economic business cycle ve product factors is discussed. Second section is explained impacts of developing e-commerce on entrepereneurship Third section is analyzed both negative effects and positive effects of ecommerce on entrepreneurship. At last section, this paper is summarized

References

  • Aldin N. ve Stahre F. (2003), “Electronic Commerce, Marketing Channels and Logistics Platforms-a Wholesaler Perspective”, European Journal of Operational Research, 144, ss. 270-279.
  • Akat Ö. (2000), Uygulamaya Yönelik İşletme Politikası ve Stratejik Pazarlama, 2. Baskı, Ekin kitabevi, Bursa.
  • Akın B., “Girişimcilik, Küçük işletmeler Açısından Elektronik Ticaret, Kavramlar, Örnekler, Öneriler”, www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=261.
  • Aksoy R., “Elektronik Ticaretin Gelişimi ve Geleneksel Pazarlama Uygulamalarının Dönüşümü”, www.bilgiyonetimi.org
  • Chaffey D., Mayer R., Johnston K. ve Ellis-Chadwick F. (2003), Internet Marketing: Strategy, Implementation and Practice, Second Edition, Prentice-hall, London.
  • Davis W. S. ve Benamati J. (2003), E-Commerce Basics: Technology Foundations and E-Business Application, Addison Wesley Company, USA.
  • Dolanbay c. (2000), E-Ticaret Stratejileri ve Yöntemler Yeni Ekonomide Başarının Anahtarları, Meteksan Sistem Yayınlar, Ankara.
  • Dura C. (2006), “Sanayileşmeyen Ülke Bilgi Toplumu Olamaz”, Bilgi Ekonomisi (ed. Nihal Kargı), Ekin Kitabevi, Bursa.
  • Efil İ. (2006), İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Genişletilmiş 8. Baskı, Alfa Akademi Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Erdoğmuş N. (2000), “Otobiyografilerin Analizi Yoluyla Girişimci İşadamlarının Kariyer Gelişimi Hakkında Bir Araştırma”, 8. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, ss.95-108.
  • Grimm, C. M. (2005), Strategy As Action: Competitive Dynamics and Competitive Advantage, Oxford University Press.
  • Hirschey M. ve Pappas J. L. (1995), Fundamentals of Managerial Economivs, International Edition, Fifth Edition, The Dryden Pres, Florida.
  • Jiwa S., Lavelle D. Ve Rose A. (2004), “Netrepreneur Simulation: Enterprise Creation for the Online Economy”, International Journal of Retail&Distribution Management, 32 (11-12), ss. 587-596.
  • Jiwa S., Lavelle D. Ve Rose A. (2005), “E-Enterpreneurship: Learning in a Simulated Environment”, Journal of Electronic Commerce in Organizations, Jul-Sep 3 (3), ss. 42-56.
  • Karagozoglu N. ve Lindell M. (2004), “Electronic Commerce Strategy, Operations and Performance in Small and Medium-Sized Enterprises”, Journal of Small Business and Enterprise Development, 11 (3), ss. 290-301.
  • Karahan, K. (2002), “Yeni Ekonomi ve Pazarlama Anlayışı İlişkisi”, Pazarlama Dünyası, Eylül-Ekim 16 (5), ss. 4-7
  • Keskin H. (2005), “Girişimcilik Üzerine”, www.gyte.edu.tr/ebulten/sayi6/girisimcilik.htm.
  • Nemli E., “Elektronik Ticarette Toplam Kalite Yönetimi”, www.kalder.org.tr.
  • Özbay S. ve Akyazı, S. (2004), Elektronik Ticaret, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Robbins S. P., Bergman R., Stagg, I. ve Coulter M. (2003), Management, Third Edition, Prentice Hall, China.
  • Schermerhorn, J.R. (2004), Core Concepts of Management
  • Tassabehji, R. (2003), Applying E-Commerce in Business, Sage Publishing, London.
  • Taylor M. ve Murphy A. (2004), “SME’s and E-Business”, Journal of Small Business and Enterprise Development, 11 (3), ss. 280-289.
  • www.canaktan.org/yonetim/kobi/girişimcilik-teorisi/girişimcilik-onemi.htm
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Hülya Bakırtaş This is me

Ali Tekinşen This is me

Publication Date August 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Issue: 16

Cite

APA Bakırtaş, H., & Tekinşen, A. (2006). E-TİCARETİN GİRİŞİMCİLİK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(16), 125-138.

24108 28027 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License