Today, some changes that affect the meaning of marketing and a new concept of marketing are experienced. The trends that change the marketing plans of the firms, strategies and applications are; developments in the information technologies, use of internet for the commerce, the world economy that has changed because of globalization, the increasing value of customers and changes in the expectations of the customers. In this article, using of internet for the commerce that is the most important effect of this radical change, the analysis of branding of firm in the electronic commerce and the factors that affect the branding in electronic commerce are examined based on data collected by questionnaires
Günümüzde pazarlama kavramına köklü değişiklikler getiren, yeni bir yön veren ve geleceğini belirleyen bazıciddi oluşumlar yaşanmaktadır. İşletmelerin pazarlama programlarını, strateji ve uygulamalarınıdeğiştiren trendlerin başlıcaları; bilgi teknolojilerindeki gelişmeler, internetin ticari amaçla kullanımı, küreselleşme sonucu değişen dünya ekonomisi, işhayatında müşterinin artan değeri ve müşteri beklentilerinin değişimidir. Bu makalede, sözkonusu köklü değişimin en önemli unsuru olan internetin ticari amaçla kullanımıkapsamında, işletmelerin elektronik ortamda markalaşmaya yönelik çabalarının ve elektronik ortamda markalaşmayıetkileyen faktörlerin karşılaştırmalıbir araştırma sonucunda analizi amaçlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 16 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License