Almanya’da yetmişli yıllardan sonra ortaya çıkan Alımlama Estetiği Jauss, Iser , öncelikle edebiyat eleştirisini daha sonra ise edebiyat eğitimini etkilemiştir. Yalnız bunun modellenmesi farklıfarklıolmuştur. H.Weinrich, G. Fricke, K. Fingerhut, G. Waldmann’ın da aralarında yer aldığıdeğişik isimler birbirleriyle bazen keşisen bazen ayrışan ama aynıyaklaşım çerçevesinde edebiyat eğitimi modelleri geliştirmişlerdir. Çalışmamızda, bunlardan G. Waldmann’ın modeli eleştirel olarak ortaya konmaya çalışılacaktır
crticism and subsequently on teaching literature. However, there appeared different models for it. Certain figures, such as H.Weinrich, G. Fricke, K. Fingerhut, G. Waldmann, developed literature teaching models within the frame of the same approach with sametimes intersection and sometimes differing studies. In this article, Waldmann’s model is going to be discussed
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 16 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License