BibTex RIS Cite

KORODA SES EĞİTİMİÇALIŞMALARININ ÇOCUK SES GELİŞİMİNE ETKİLERİ

Year 2006, Issue: 16, 777 - 783, 01.08.2006

Abstract

Bu çalışmada, koro çalışmalarıkapsamında yapılan bedensel hazırlık ve yumuşama, soluk ve ses eğitimi uygulamalarının çocuklarda; sesi doğru kullanma alışkanlığıkazanma ve ses aralıklarına etkileri araştırılmıştır. Bunun için, 8-12 yaşgrubunda sekiz ay programlıses eğitimi alan 36 öğrencinin ses aralığıbir skala içerisinde, sesi doğru kullanmaya yönelik davranışlarıise, sınıf öğretmenleri ve velileri ile görüşme yapılarak değerlendirilmiştir. Bulgular, konuyla ilgili olarak yapılmışdiğer çalışmalarla karşılaştırılarak yorumlanmıştır. Değerlendirme sonunda, koroda düzenli olarak yapılan ses eğitimi kapsamındaki çalışmaların, çocuklarda ses aralığıve sesi doğru kullanma ile ilgili davranışlarının gelişme ve değişmesinde belirgin etkilerinin olduğu anlaşılmıştır. Ses aralığıyeterli düzeyde bulunmayan öğrencilerle bireysel çalışmalar yapılmasıgerektiği sonucu çıkmıştır.

References

  • Cooksey, J. and Welch, F.G., (1997), Adolecene Singing Development and National Cirrucula Design
  • Egüz, S., (1980), Toplu Ses Eğitimi, Ayyıldız Matbaası A.ş., Ankara, s.115,116,183.
  • Elmas, Y., (1988), “Çocuklar ve gençler için yazılacak müzik ihtiyacı ve bestecilerin bu yönde teşviki”, Müzik Kongresi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü 14/18 Haziran, Ankara, s.238
  • Kızıldeli, N., (2001), Mutasyon Döneminde Ses Eğitiminin Önemi, S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya, s.1,5
  • Lunchsinger, R. And Arnold, G.E.,(1967), Voice-Speech-Language Clinical Communicology, İts Physicology and Patology, Wadsworth Publishing Company İnch, California, pp. 131-134.
  • Popov, V., “Çocuk Koroları Eğitimi” TRT Tarafından Düzenlenen Seminer Notları’ndan, Ankara, 1989
Year 2006, Issue: 16, 777 - 783, 01.08.2006

Abstract

In this study, effects of breath and vocal training practises in children, physical preparation and softening conducted witin the context of chorus studies on their acquiring the habit of using voice accurately and vocal interval have been examined. Fort his reason, the vocal interval of 36 student having a vocal training in eight months programmed in th 8-12 age group have been evaluated in a scale and their behaviors towards using voice accurately heve been evaluated through conversations with their class teachers and parents. The findings have been interpreted by comparing the other studies done related to the subject. As a result of the evaluation, it has been understood that thesignificant effetcs on childern’s vocal interval and the development and change in their using voice accurately. It has also been concluded that it is necessary todo invidual studies with the students having insufficient vocal interval

References

  • Cooksey, J. and Welch, F.G., (1997), Adolecene Singing Development and National Cirrucula Design
  • Egüz, S., (1980), Toplu Ses Eğitimi, Ayyıldız Matbaası A.ş., Ankara, s.115,116,183.
  • Elmas, Y., (1988), “Çocuklar ve gençler için yazılacak müzik ihtiyacı ve bestecilerin bu yönde teşviki”, Müzik Kongresi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü 14/18 Haziran, Ankara, s.238
  • Kızıldeli, N., (2001), Mutasyon Döneminde Ses Eğitiminin Önemi, S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya, s.1,5
  • Lunchsinger, R. And Arnold, G.E.,(1967), Voice-Speech-Language Clinical Communicology, İts Physicology and Patology, Wadsworth Publishing Company İnch, California, pp. 131-134.
  • Popov, V., “Çocuk Koroları Eğitimi” TRT Tarafından Düzenlenen Seminer Notları’ndan, Ankara, 1989
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Nalan Yiğit This is me

Publication Date August 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Issue: 16

Cite

APA Yiğit, N. (2006). KORODA SES EĞİTİMİÇALIŞMALARININ ÇOCUK SES GELİŞİMİNE ETKİLERİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(16), 777-783.

24108 28027 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License