Çalışmanın amacıpersonelin verimliliğini arttırmak ve bunun için planlı, programlıçalışmalar hazırlamak ve bu programlarıhazırlarken çalışanların hayat boyu planlıve programlıöğrenme alışkanlığıedinmelerini sağlamaktır. Bu amaç kapsamında; şirket içi-dışıeğitim olanaklarıyeterli midir? Şirket içi-dışıeğitim konularına katılımlar olumlu algılanmakta mıdır? Eğitim ihtiyacıbelirleme yöntemi çalışanlar açısından olumlu algılanıyor mu? Sorularına cevap aranmıştır. Uygulama, bir hizmet işletmesinde yürütülen sistemli eğitim ve geliştirme süreciyle ilgili gözlem, görüşme, doküman inceleme ve anket aracılığıyla bilgi toplanmıştır. Anket çalışmasına 122 denek katılmıştır. Araştırmada kullanılan bilgi toplama aracıaraştırmacıtarafından oluşturulan 33 sorudan oluşan tarama anketidir. Uygulama sonucu, tespit edilen eğitim açığınıgidermek ve verimliliği arttırmak için personel ve yöneticilerin eğitilmesi önerilmiştir.
The aim of study is to increase efficiency of the staff, to prepare planned and programmed studies for this and to provide the employees with the habit of learning systematically and orderly throughout life while preparing these programs. Considering this purpose, the following questions are tried to be answered. Are the opportunities in and out of the company sufficient? Are the participations in the subjects of education in and out of the company perceived as positively? In the practice, the data have been collected by means of observation, interview, examining documents and questionnaire which are related to the process of systematic education and development in a service management. 112 participants have taken part in the survey. The instrument of data collection used in the study is a survey composed of 33 questions prepared by the researcher. After the practice, it has been suggested that the staff and the managers be trained in order to increase efficiency and deficiency of education established
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 17 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License