Developing writing skills is an important and complex part of language learning. Literature on writing specifies in general terms that discourse markers constitute an indispensable component of writing quality. This study aimed at identifying the discourse marker usage of Turkish EFL learners. The study was conducted on 76 second grade students of Konya Selçuk University, Education Faculty, English Language Teaching Department. Data were collected from the students’ papers, and the papers were evaluated in terms of number of sentences used, the number of discourse markers used, and the variety of the discourse markers preferred in a write five-paragraph essay. Analysis of the papers suggests guiding results for further research on developing writing quality
Yazma becerilerinin geliştirilmesi dil öğreniminin önemli ve karmaşık bir bölümünü oluşturmaktadır. Yazma literatürü, söylem belirleyicilerin yazma kalitesinin vazgeçilmez bir bileşeni olduğuna işaret etmektedir. Bu çalışma yabancıdil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin söylem belirleyici kullanımlarınıtanımlamayıamaçlamıştır. Çalışma Konya Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalının 76 ikinci sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Veriler öğrencilerin kağıtlarından elde edilmiştir ve öğrencilerin yazdıklarıbeşparagraflıkompozisyonlarıkurulan cümle sayıları, kullanılan söylem belirleyici sayılarıve tercih edilen söylem belirleyici çeşitleri bakımından değerlendirilmiştir. Kağıtların analizi, yazma kalitesini geliştirmek için gelecekte yürütülecek araştırmalar için rehberlik edebilecek sonuçlar önermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 18 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License