İlköğretim kurumlarıyönetmeliğine göre ilköğretim okullarının 1–5 inci sınıflarında sınıf öğretmenliği esastır. Sınıf öğretmenleri ilköğretim okullarının 1.2.3.4.5. sınıflarında öğrencileri sınıf esasına göre eğitim-öğretim yaptırmaktadır. Bu araştırmanın amacısınıf öğretmenlerinin yönetsel sorunlar ve yönetsel sorunların performansına etkisi konusundaki görüşlerini ortaya koymaktır. Denizli merkezinde resmi ve özel ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinden 301’i random ve tabakalama yoluyla seçilerek örnekleme alınmıştır. Araştırmada veriler geliştirilen likert tipli anket yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre 1. Sınıf öğretmenlerinin verilen yönetsel sorunlara katılma konusundaki görüşlerine göre yönetsel sorunların ilk üçü sırasıyla “Okul yönetiminin öğretmenlere öğrencilerden okul adına para toplattırması”, “Okul yönetiminin öğretmeni ilgilendiren kararların alınmasında öğretmenlerin görüşünü almaması” ve “Okul yönetiminin objektif performans değerlendirme sistemine sahip olmaması” dır. 2. Sınıf öğretmenlerinin verilen yönetsel sorunlarla karşılaşma konusundaki görüşleri görüşlerine göre sık karşılaşılan yönetsel sorunlardan ilk üçü sırasıyla “Okul yönetiminin öğretmenlere öğrencilerden okul adına para toplattırması”, “Okul yönetiminin öğretmeni ilgilendiren kararların alınmasında öğretmenlerin görüşünü almaması” ve “Okul yönetiminin objektif performans değerlendirme sistemine sahip olmaması” dır. 3. Sınıf öğretmenlerinin verilen yönetsel sorunların performansına etkisi konusundaki görüşlerine göre performanslarınıen çok etkileyen yönetsel sorunların ilk üçü sırasıyla “Okul yönetiminin öğretmeni ilgilendiren kararların alınmasında öğretmenlerin görüşünü almaması”, “Okul yönetiminin öğretmenlere öğrencilerden okul adına para toplattırması” ve “Okul yönetiminin objektif performans değerlendirme sistemine sahip olmaması” dır. 4. Sınıf öğretmenlerinin verilen a yönetsel sorunlara katılma b yönetsel sorunlarla karşılaşma c yönetsel sorunların performansına etkisi konusundaki görüşleri 1 cinsiyetine 2 görev yapılan okulun türüne 3 yaşına 4 eğitim durumuna 5 öğretmenliği seçme nedenine 6 öğretmenliği yapmaktan memnuniyete 7 seçme şansıolsa öğretmenlik mesleğini yine seçmeye 8 hizmet içi eğitim kurslarına katılmasına 9 hizmet içi eğitim kurslarına katılma şekline 10 bilimsel /mesleki kongre, toplantıve konferanslara katılmasına 11 eğitim sendikasına üyeliğine 12 herhangi bir dernek üyeliğine göre anlamlıbir farklılık göstermemektedir.
According to the instruction on primary school institutions, primary school teaching is the staple factor, between 1st and 5th years. They offer teaching service to the students who are at their 1st 2ndrd 4th and the 5th year according to class teaching. The aim of that study is to put primary school teacher’s opinion forward about managing problems and their effects on performance. Of the primary school teachers who perform at private or the state’s primary schools in Denizli, 301 teachers were chosen randomly and plaging. The data was collected by the poll which is called “likert type”. The results are as following: The first three terms in order , on the questions of managing problems which are declared by primary school teachers, are that schools’ administration makes teachers collect money in the mane of the school and that the teachers’ opinions about decision make on their aren’t taken into consideration by the administration and that schools ‘ administration departments don’t owe a virtual system of objective performance system The first three terms in order , on the face of managing problems, which are declared by primary school teachers, are that schools’ administration makes teachers collect money in the mane of the school and that teachers’ opinions about decision make on their aren’t taken into consideration by the administration and the last one is that the school administrations don’t have a virtual system performance According to the views on teacher’s performance and its effects on their performance, the questions are as follows in order: Teachers’ opinions about decision make on their aren’t taken into consideration by the administration and the schools administration departments make teachers collect money in name of the school and the school administration departments don’t have a virtual system of performance. The choices of primary school teachers on the given list are as follow a take participation in managing issues b facing managing matters c their opinions about the effects of managing matters to their performance there are no remarkable different twelve points on 1 according to their genders, 2 type of the school 3 to their ages 4 level of education 5 the reason why to choose teaching profession 6 satisfaction with performing the teaching profession 7 rechoose the same profession if possible again 8 attending the institutional courses 9 type of attending such courses 10 attending certain activities such as scientific or professional congress, meetings and conferences 11 the membership to any education union 12 the membership to any association
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 18 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License