Bu çalışma amacı, Osmaniye ilinde görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinin stresle başa çıkma tarzlarının çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Çalışmanın gerçekleştirilmesi için araştırmaya katılmayıkabul eden 14’ü bayan ve 44’ü erkek toplam 58 öğretmen ile birebir görüşülmüşve Stresle Başa çıkma TutumlarıEnvanteriyle birlikte kişisel bilgi formunun doldurulmasıistenmiştir. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde parametrik testlerden ikili örneklemler için t-testi ve One – Way ANOVA testi kullanılmıştır. Varyans homojenliğine göre ise Post Hoc Multiple Comparisions testlerinden LSD ve Dunnett’s C testleri kullanılmıştır. Tüm istatistiksel analizlerde 0.05 manidarlık düzeyi taban alınmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, beden eğitimi öğretmenlerinin stresle başa çıkma tutumlarıölçeği alt boyutlarında yaş, medeni durum ve hizmetsürelerine göre anlamlıfarklılıklar oluştuğu tespit edilmiştir p
The present study examined the effect of the various variables on physical education teachers’ coping with stress. The sample was physical education teachers who were to officiate in Osmaniye. The sample of the study consisted of 58 physical education teachers; 44 of them were male and 14 were female. As measurement instruments “Coping with Stress Questionnaire” and “Data Collection Form” were used. In analyzing data, t-test and One Way ANOVA statistical techniques had been used. The results of study indicated that physical education teachers on subscales of coping with stress were found significantly different according to the ages and marital status of them and how long they had been employed p
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 19 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License