Bu araştırma, Montessori yöntemi ile eğitim alan ve normal müfredat ile eğitim alan anaokulu çocuklarının sosyal becerilerini karşılaştırmaya yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın katılımcıları, 2007–2008 yıllarında Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi İhsan DoğramacıUygulama Anaokulunda eğitim gören 122 anaokulu öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracıolarak Merrell 1994 tarafından geliştirilen "Anasınıfıve Anaokulu DavranışÖlçeği" kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, Montessori yöntemiyle eğitim alan anaokulu öğrencilerinin normal müfredata göre eğitim alan anasınıfıöğrencilerinden Sosyal İşbirliği, Sosyal Etkileşim ve Sosyal Bağımsızlık alt boyut puanlarında anlamlıdüzeyde farklılık olduğu görülmektedir.
This study was conducted to compare the social abilities of kindergarden children who were educated through Montessori method and the mainstream children. The participants of this study are 122 kindergarden children in Selcuk University Vocational Education Faculty Ihsan Dogramacı Application Kindergarden in 2007 and 2008. Kindergarden Class and Kindergarden Behaviour Scale developed by Merrell 1994 was used as the data collection mean. It is seen that there is a considerable difference between children who were educated through Montessori method and the mainstream children in their Social Cooperation, Social Interaction and Social Independence points
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 20 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License