Zamanın etkin kullanımı21. yüzyıl insanıiçin yaşamsal öneme sahiptir. Zamanın taşıdığıözellikler onun etkin kullanımının ölçülmesini daha da önemli hale getirmiştir. Bu önemi nedeniyle çalışmada zamanın etkin kullanımına yönelik faktörlerin belirlenmesinde Cronbach, T testi, anova testi gibi testlerden yararlanılmıştır. Çalışma yüz yüze anket yöntemiyle, Düzce Üniversitesi’nde görev yapan 436 akademik ve 325 idari personelden oluşan evrene uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, zamanın etkin kullanımına ilişkin yargılar ile yaş, cinsiyet, zamanın etkin kullanımı konusunda eğitim alma durumu, görev türü, hizmet süresi, gelir düzeyi bağlamında, katılım düzeylerinde bir takım farklılıklar saptanıştır. Ayrıca, personelin, zaman tuzaklarına önem vermesiyle zamanlarınıetkili bir şekilde kullanabileceği sonucuna ulaşılmıştır.
traps, they can use their times effectively. It has been determined that there has been several differences at participation levels of the staff of Düzce University to the variables relating to effective using of time in the conntext of age, gender, the fact of receiving training about effective using of time, task type academic-administrative , total service time and income level
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 23 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License