Okul öncesi eğitim öğretmeni ve öğretmen adaylarının iletişim ve sosyal beceri düzeylerini incelemek amacıile yapılan bu araştırmada aşağıdaki sorulara cevap aranmaya çalışılmıştır; 1 Okul öncesi eğitim öğretmen adaylarının iletişim ve sosyal beceri puanlarıöğrenim gördükleri sınıf değişkenine göre farklılaşmakta mıdır? 2 Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin iletişim ve sosyal beceri puanlarımesleki kıdemlerine göre farklılaştırmakta mıdır? 3 Okul öncesi eğitim öğretmenleri ile öğretmen adaylarıarasında, iletişim ve sosyal beceri puanlarıbakımından bir fark var mıdır? 4 Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının sosyal ve iletişim beceri puanlarıarasında anlamlıbir ilişki var mıdır? Çalışmaya, Konya merkez ilçelerinde çalışan okul öncesi eğitim öğretmenleri içinden tesadüfü olarak seçilen 100 okul öncesi eğitim öğretmeni ile Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Mesleki Eğitim Fakültesi’nin Okul Öncesi Eğitim programında öğrenim gören öğrenciler içinden tesadüfü olarak seçilen 120 birinci sınıf, 120 dördüncü sınıf olmak üzere toplam 240 aday okul öncesi eğitim öğretmeni katılmıştır. *Araştırmada Riggio 1989 ’nun “Sosyal Beceri Envanteri” ile Balcı 1997 ’nın “İletişim Becerileri Envanteri” kullanılmıştır. Envanterlerden elde edilen puanların ortalamalarıarasındaki fark t ve F testi ile test edilmiştir. Okul öncesi eğitim öğretmeni ve öğretmen adayların iki ölçekten aldıklarıpuanlar arasındaki ilişkinin tespitinde ise pearson korelasyon katsayısıkullanılmıştır. Araştırma sonucunda: 1 Okul öncesi eğitim öğretmen adaylarının iletişim beceri puanlarıaldıklarılisans eğitimine göre farklılaşırken sosyal beceri puanlarıfarklılaşmamaktadır. 2 Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin iletişim ve sosyal beceri puanlarımesleki kıdemlerine göre değişmektedir. 3 İletişim ve sosyal beceri bakımından okul öncesi eğitim öğretmenleri ile öğretmen adaylarıarasında anlamlıbir fark tespit edilmiştir. 4 Okul öncesi eğitim öğretmen ve öğretmen adaylarının iletişim ve sosyal beceri puanlarıarasında pozitif yönde anlamlıbir ilişki bulunmuştur.
Education is an effectiveness of communication, teaching is a communication profession. In communication process, there are important responsibilities of the teacher who is forwarding the message to a resource Dilekmen vd., 2008 . Communication skill is one of the most important conditions for the realization of education in a healthy way. Studies show that student achievement is directly related to communication skills of the teacher in the class Pektaş, 1989; Weis ve diğ., 1990; Davies ve Igbal, 1997 . At the same time, a teacher must have a socially acceptable behavior make the interaction with the others. These skills are generally social skills. Social skill, leading to a positive response from others and preventing adverse reactions, enabling communication with the others, leaving positive impact on the environment, are both observable and unobservable behaviors depending on the situation - specific and social context that include elements of cognitive and affective Yüksel, 2001 . There should be a very special relationship between teacher and student in order to be effective during teaching-learning process. This relationship depends on teachers’ communication and social skills. Therefore, the teachers who are always with students and serve as a model should be effective in terms of communication and social skills and they should be trained in this context. In this study investigating the teachers’ and teacher candidates’ communication and social skills levels, it was tried to answer the fallowing questions; 1 Do the communication and social skills points of pre-school education teacher candidates differentiate according to their class variables where they are educated? 2 Do the communication and social skills points of pre-school teachers differentiate according to their seniority? 3 Is there any difference between the communication and social skills points of preschool teachers and teacher candidates? 4 Is there any significant correlation between the communication and social skills points of preschool teachers and teacher candidates? Survey model was used in this investigation. The study was conducted with 100 pre-school teachers working in the central
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 26 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License