Küreselleşmeyle birlikte kentler sadece bir ülkenin parçasıolarak değil tüm küreye etki edebilen yerler olarak anılmaktadır. Bu nedenle şehirler daha fazla turist, daha fazla yatırımcıve öğrenci çekebilmek, içinde yaşayanlar için de daha cazip bir yer olabilmek için rakipleriyle kıyasıya bir yarışiçindedir. Kentlerde düzenlenen sosyo-kültürel ve sportif etkinliklerin yanısıra, şehrin sinema, kitap ya da çeşitli haberlerde konu olmasıveya yer almasıinsanların zihinlerinde "kent imajının" oluşmasına katkıda bulunmaktadır. Şehirler bu mevcut imajlarındaki olumsuz veya nötr özellikleri olumluya çevirerek ulusal ve uluslararasıarenada kendilerini avantajlıbir konuma getirmeyi hedeflemektedir. Konya, insanlık tarihinin ilk zamanlarından bu yana pek çok medeniyete ev sahipliği yapmışbir Orta Anadolu kentidir. Konya’da yer alan Çatalhöyük, Milattan Önce 9.000 yılına ait tarihin ilk yerleşim kalıntılarına sahip önemli bir arkeolojik sit alanıdır. Selçuk İmparatorluğu'nun başkenti olan Konya aynızamanda Osmanlıdöneminde İmparatorluğun en önemli şehirlerinden biri olmuştur. Tarihte köklü ve önemli rol üstlenen kentte ev sahipliğini yaptığımedeniyetlere ait birçok önemli yapıt ve sanat eserleri bulunmaktadır. Bunların yanısıra Konya büyük düşünür ve şair Mevlana Celaleddin-i Rumi’nin hayatının büyük bir bölümünü geçirdiği kent olarak bilinmektedir. Şehirde yer alan Mevlana Müzesi, her yıl dünyanın çeşitli yerlerinden yaklaşık iki milyon ziyaretçi tarafından ziyaret edilmektedir. Bütün bu potansiyelleri ile Konya, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın 2023 eylem planında bir markalaşacak kentler arasında gösterilmiştir. Kentin mevcut imajınıanlamak, markalaşma faaliyetleri için önemli bir başlangıç noktasıdır. Kentle ilgili yapılan haberler de kent imajının oluşmasında önemli bir rol oynar. Bu çalışmada, Konya ile ilgili Türkiye'nin en yüksek tirajlıüç ulusal gazetesinde yer alan haberler içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Çalışma, Konya imajınıbasında yer alan haberlere göre değerlendirmeyi amaçlamaktadır.
Within the globalizing world, competition increased among cities and therefore they started to give more importance to be more differentiated ones among thousands of their competitors. In order to become a more livable place and appeal to more tourists, more investors, more students and more people, cities give importance for the improvement of their images with various activities. Together with social, economic, political and cultural activities, existence of city in cinemas, books or news contribute creating “city image” in peoples’ minds. Every city has its own peculiarities and changing its neutral or negative image to a positive way will bring advantages to them in national and even in international arena. Konya, which is located in central Anatolia, has been a cradle of civilization since very early times in human kind. It has the remains of the first settlements existed approximately 9.000 years ago. Moreover, it was the capital of Selcuk Empire before Ottoman period and also a very important city during Ottoman Empire. With this historical richness, the city has important structures and works of art from those periods. Moreover, the city is also very well-known in the world with one of the greatest philosopher, poet, theologian, and Sufi mystic Mevlana Jelaleddin Rumi, who lived most of his life in Konya. Every year nearly two million people from various cities and countries visit Mevlana Museum. With all these potentials, Turkish Ministry of Culture and Tourism chose Konya to be a branded city in its 2023 action plan. For branding activities, understanding city image has a crucial role. Moreover, news about cities has a great potential on building a “city image” in minds. This study is aimed at interpreting Konya’s image by categorizing Konya’s news existed in three national newspapers, which has the highest circulation in Turkey. Content analysis method will be used in this study
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 31.1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License