Günümüz serbest piyasa şartlarının yaratmış olduğu rekabet ortamı, kurumların rakipleri arasında ön plana çıkmalarını, hedef kitleleri ve toplum nezdinde olumlu imaja sahip olmalarını bir gereklilik haline getirmiştir. Bu gerekliliği yerine getirmenin bilincine varan kurumlar ise, kendileri adına olumlu bir imaj oluşturma, mevcut imajlarını koruma ya da olumsuz imajlarını olumluya çevirmede halkla ilişkilerin birçok uygulamasından yararlanma yoluna gitmektedirler ki; bunlardan birisi de sponsorluktur.Spor, kültür-sanat, çevre, macera-seyahat, program ve sosyal sponsorluk şeklinde türlere ayrılan sponsorluk; reklam, pazarlama ve halkla ilişkiler amaçları doğrultusunda yapılmaktadır. Kurumlar amaçladıkları hedeflerine göre sponsorluk alanlarından birine ya da birkaçına başvurup, bu doğrultuda stratejilerini oluşturup çalışmalarını yürütebilmektedirler. Sosyal sponsorluk bu anlamda kurumlar için önemli fırsatlar sunmaktadır. Özellikle kurumsal imaj açısından kurumların başvurabileceği önemli bir sponsorluk çeşidi olarak karşılarına çıkmaktadır. Bu verilerden hareketle teorik çerçevede hazırlanan bu çalışmada, imaj ve sponsorluk kavramları ele alınmış; sosyal sponsorluğun imaja olan katkısı ile imaj oluşturmadaki rolü literatür verileriyle ortaya konulmaya çalışılmış ve nihayetinde sosyal sponsorluğun kurumsal imaj oluşturmada önemli role sahip olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.
prominence among their competitors and have a positive image in the eye of their target audience and society. Companies that comprehend the fulfillment of this requirement attempt to benefit from many practices of public relations in creating a positive image, protecting their current image or turning their negative image into positive and one of these practices is sponsorship. Divided into categories such as sports, culture-art, environment, adventure-travel, program and social sponsorship, the sponsorship is made in line with the purposes of advertising, marketing and public relations. Based on their intended targets, companies apply to one or several sponsorship areas and conduct their activities by developing strategies accordingly. In this respect, social sponsorship offers important opportunities for companies. In particular, it is seen as an important type of sponsorship that the companies can use for their corporate image. The concept of image and sponsorship is discussed in this study which is prepared from the data obtained from literature studies. In the study of trying to put forward the role of image formation with contribution of image of social sponsor, it has been found that social sponsor has an important role in forming institutional image
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 37 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License