BibTex RIS Cite

TİPOGRAFİK TASARIMDA RENGİN OKUNURLUĞA ETKİSİ KONUSUNDA ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2017, Issue: 37, 327 - 335, 01.02.2017

Abstract

Çağımızda iletişim kurmak için birçok iletişim dili ve farklı iletişim teknikleri geliştirilmiştir ve bu dillerin sayısı her geçen gün biraz daha artmaktadır. Bu farklı teknikleri anlamak, algılamak ve yararlanmak için ise bu tekniklere uygun olan dili bilmek yani yeni okuryazarlık becerileri edinmek gerekmektedir. Bu yeni becerileri görsel okuryazarlık başta olmak üzere teknoloji okuryazarlığı, bilgisayar okuryazarlığı, medya okuryazarlığı olarak örneklendirilebilir.Görsel bir iletişim dalı olan grafik tasarımın birinci işlevi; bir mesajı iletmek, bir ürün ya da hizmeti tanıtmaktır. Daha geniş bir ifadeyle sanatçının elinden özgün biçimlendirmeyle çıkan eserin, bilgi iletmek, basılmak, kitle iletişim araçlarını kullanarak yayamak amacıyla hazırlanan; tüm görsel elemanlar ve bunların düzenlemeleriyle ilgili tasarımları kapsar.Tasarım tüm sanatsal etkinliklerin, hatta insan etkinliklerinin içinde yer alan bir olgudur. Planlı bir yapıya ve kurallara sahiptir. Dolayısıyla tasarımın grafiksel olması ya da grafik tasarım olması; tasarım kurallarının grafik alanına uygulanmasıdır. Tasarım; bir model, kalıp ya da süsleme yapmak değildir. Bir tasarım kendi içinde bir yapıya ve bu yapı arkasında bir planlamaya sahip bulunmaktadır. Tasarım, getirileri ve hedef kitle analizleri göz önünde bulundurularak planlanır ve uygulanır.Rengin tüketici üzerindeki etkisi ve renk psikolojisi uzun yıllar boyunca bilim insanları tarafından araştırılmış ve birçok farklı sonuca ulaşılmıştır. Yapılan araştırmalar; yaş, cinsiyet, içinde yaşanılan toplum, sosyo-ekonomik düzey, politik görüş, siyasi yönelim gibi birçok farklı etkinin insanların renk tercihlerini ve piyasa yönelimlerini etkilediğini göstermiştir.Bu araştırma yükseköğretim düzeyinde sanat eğitimi alan öğrencilerin, renklerin tasarımın okunurluğuna etkisi üzerine düşüncelerini araştırmak amacıyla hazırlanmıştır.

References

  • Akçadoğan, I, İ. (2006). Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Becer, E. (1997). İletişim ve Grafik Tasarım, İstanbul: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Braun C., Mine P.B., Silver N.C. (1995). “The Influence Of Colour On Warning Label Perceptions”. International Journal of Industrial Ergonomics,15/3: 179.
  • Kanat, A. (2003). Renk ve Duyu Psikolojisi, İzmir: İlya Yayınevi.
  • Kınık, M. (2015). Grafik Tasarım Tarih & Teknoloji, (2. Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi Yayınları.
  • Pearson, R., Van Schaik, P. (2003). “The Effect Of Spatial Layout Of And Link Colour In Web Pages On Performance In A Visual Search Task And An Interactive Search Task”. International Journal of Human - Computer Studies, 59/3: 327.
  • Parramon, J. M. (1994). Resimde Renk ve Uygulanışı, (Çev: E. Erduran), İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Per, M. (2012). “Renk Teorisine Tarihsel Bir Bakış”. Yedi Sanat Tasarım ve Bilim Dergisi, Sayı: 8, s:17-26.
  • Polat, H. H. (2012). “Renk Teorisi ve Temel Yanılgılar”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 28, s. 165-173.
  • Sarıkavak, N. K. (2004). Çağdaş Tipografinin Temelleri, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Uzuner, E. (2014). “Renklerin Ürün Kimliğine Etkisi ve Çözümleri”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarımı Ana Sanat Dalı.

Survey Of Student Opinion About The Impact On The Readability Of Color In Typographic Design

Year 2017, Issue: 37, 327 - 335, 01.02.2017

Abstract

In our age, many communication techniques have been developed to communicate the number of languages of different language and Communication and these are increasing every passing day. These different techniques understand the techniques to detect and exploit so that you know the appropriate language, new literacy skills are required to obtain. This new technology on literacy skills, visual literacy, computer literacy, media literacy as some of the works. A first function of graphic design, visual communication design; convey a message, introduce a product or service. Broader expression of the original formatting from the hand of the artist, the work is to convey information, and to be printed, prepared for use in the mass media; line, text, image, and designs on their regulations. The activities of all artistic design, even in the field of human activities is a phenomenon. A planned structure and rules. Therefore, the graphical design or graphic design; a graphic design in the field of code enforcement. A design model, pattern, or ornament to make. This structure is a structure behind a design in its own right and has a plan. Design, analysis and benefits are planned with consideration for the target audience. Impact on consumer psychology of colour and colour researched by scientists for many years and many different conclusions were reached. Research, age, gender, preferences, for living in community, socio-economic level, political views such as political orientation and market orientation affects people's color preferences have shown that their many different effects. The colours of art education at the higher education level students, this research design has been prepared in order to investigate the impact it had on the readability

References

  • Akçadoğan, I, İ. (2006). Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Becer, E. (1997). İletişim ve Grafik Tasarım, İstanbul: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Braun C., Mine P.B., Silver N.C. (1995). “The Influence Of Colour On Warning Label Perceptions”. International Journal of Industrial Ergonomics,15/3: 179.
  • Kanat, A. (2003). Renk ve Duyu Psikolojisi, İzmir: İlya Yayınevi.
  • Kınık, M. (2015). Grafik Tasarım Tarih & Teknoloji, (2. Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi Yayınları.
  • Pearson, R., Van Schaik, P. (2003). “The Effect Of Spatial Layout Of And Link Colour In Web Pages On Performance In A Visual Search Task And An Interactive Search Task”. International Journal of Human - Computer Studies, 59/3: 327.
  • Parramon, J. M. (1994). Resimde Renk ve Uygulanışı, (Çev: E. Erduran), İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Per, M. (2012). “Renk Teorisine Tarihsel Bir Bakış”. Yedi Sanat Tasarım ve Bilim Dergisi, Sayı: 8, s:17-26.
  • Polat, H. H. (2012). “Renk Teorisi ve Temel Yanılgılar”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 28, s. 165-173.
  • Sarıkavak, N. K. (2004). Çağdaş Tipografinin Temelleri, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Uzuner, E. (2014). “Renklerin Ürün Kimliğine Etkisi ve Çözümleri”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarımı Ana Sanat Dalı.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Mustafa Kınık This is me

Mahmut Sami Öztürk This is me

Publication Date February 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 37

Cite

APA Kınık, M., & Öztürk, M. S. (2017). TİPOGRAFİK TASARIMDA RENGİN OKUNURLUĞA ETKİSİ KONUSUNDA ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(37), 327-335.

24108 28027 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License