BibTex RIS Cite

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ile Başarılarının Cinsiyet, Bölüm ve Sınıf Düzeyine Göre İncelenmesi

Year 2017, Issue: 38, 14 - 27, 01.08.2017

Abstract

Araştırmanın amacı İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İİBF öğrencilerinin öğrenme stilleri ile akademik başarı durumlarını cinsiyet, sınıf düzeyi ve kayıtlı olunan programa göre incelemektir. Tarama modelindeki araştırmanın çalışma grubunda 427 İİBF öğrencisi bulunmaktadır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Kolb Öğrenme Stili Envanteri kullanılmıştır. Mevcut araştırmada öğrenme biçemleri ile ilgili ölçümlerin güvenirlik katsayıları .63 ile .76 arasında değişmektedir. Öğrencilerin öğrenme stillerine göre dağılımının anlamlı farklılık gösterdiği; çalışma grubundaki öğrencilerin oransal olarak dağılımının sırası ile özümseyen, ayrıştıran, değiştiren ve yerleştiren olduğu belirlenmiştir. Özümseyen ve ayrıştıran öğrencilerin oranı beklenenin üzerinde iken, değiştiren ve yerleştirenlerin oranları beklenen oranın altındadır. İİBF öğrencilerinin öğrenme stillerine göre akademik başarı durumlarının değişmediği tespit edilmiştir. Farklı öğrenme stiline sahip olan öğrencilerin akademik başarı ortalamaları birbirine yakın bulunmuştur. Bu bulguya dayalı olarak çalışma grubunda öğrenme stilinin, akademik başarının belirlenmesinde önemli bir değişken olmadığı söylenebilir. Cinsiyet ile öğrenme stili arasında da herhangi bir bağlantı bulunmamıştır. Kız ve erkek öğrencilerin öğrenme stillerine göre dağılım oranları benzerlik göstermektedir. Çalışma grubunda cinsiyetin de öğrenme stilinin belirlenmesinde önemli bir değişken olmadığı söylenebilir. Ancak cinsiyet ve sınıf düzeyinin akademik başarıda önemli değişkenler olduğu söylenebilir. Cinsiyete göre kız öğrencilerin erkek öğrencilerden daha başarılı olduğu, başarı düzeyinin birinci sınıftan üçüncü sınıfa doğru azaldığı, dördüncü sınıfta tekrar yükselme eğilimine girdiği tespit edilmiştir. Çalışmada, kayıtlı olunan programın da öğrenme stilinin belirlenmesinde önemli bir değişken olmadığı belirlenmiştir. Dört farklı programa kayıtlı olan öğrencilerin, öğrenme stillerine göre dağılım oranları benzerlik göstermektedir. Diğer bir ifade ile, kayıtlı olunan program ile öğrenme stili arasında herhangi bir bağlantı yoktur. Bölümlere göre öğrencilerin akademik başarı durumlarının anlamlı fark gösterdiği tespit edilmiştir. Sosyal hizmet programına kayıtlı olan öğrencilerin en başarılı, iktisat ve işletme programına kayıtlı olan öğrencilerin ise en az başarılı gruplar olduğu belirlenmiştir. Sosyal hizmet programına kayıt yaptıran öğrencilerin daha yüksek giriş puanlarına sahip olması, programların farklı derslerden oluşması akademik başarı farkının oluşma sebepleri olabilir.

References

  • Arslan, B. ve Aksu, M. (2006), Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) mühendislik öğrencilerinin öğrenme stili profillerine yönelik betimsel bir çalışma, Eğitim ve Bilim, 31 (141), 83-91.
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri, Eğitim ve Bilim, 87, s.37-47.
  • Ateş, A. ve Altun, E. (2008). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi öğrencilerinin öğrenme biçemleri ve öğrenme tercihleri. Eurasian Journal of Educational Research, 30, 1-16.
  • Bahar, H. H. (2006). KPSS puanlarının akademik başarı ve cinsiyet açısından değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 31(140).
  • Bahar, H. H., Özen, Y. ve Gülaçtı, F. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42 (1), 69-86.
  • Bahar, H. H., ve Sülün, A. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme stilleri, cinsiyet öğrenme stili ilişkisi ve öğrenme stiline göre akademik başarı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 379-386.
  • Başıbüyük, A., Sülün, A., Bahar, H. H. ve Kışoğlu, M. (2011). Fen bilgisi ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının baskın öğrenme stillerinin tespiti üzerine bir araştırma. Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(1), 83-97.
  • Baykara Pehlivan, K. (2010). Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir çalışma, İlköğretim Online, 9 (2), 749-763.
  • Bayrak, B. K., ve Altun, S. (2009). Is there any difference between learning styles of student science teachers inrelation to both their grade and gender?. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 765-770.
  • Beşoluk, Ş., ve Önder, İ. (2010). Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları, öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 9(2).
  • Can, Ş. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 70-82.
  • Çaşkurlu, S. K., & Baykara, K. (2011). Teknik bilimler meslek yüksekokulu öğrencilerinin öğrenme stilleri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 95-110.
  • Çaycı, B. ve Ünal, E. (2007). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sahip Oldukları Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi, Üniversite ve Toplum. 7 (3), 1-16. http://www.universite-toplum.org/text.php3?id=328,Eri%C5%9Fim (03.10.2015 tarihinde ulaşıldı).
  • Çelenk, S. ve Karakış, Ö. (2007). Farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerin genel öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri “A.İ.B.Ü. Örneği”. AİBÜ Eğitim Fakültesi Dergisi. 7(2), 34-52.
  • Çelik, F. ve Şahin, H. (2011). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği öğretmen adaylarının cinsiyet ve öğrenim gördükleri sınıf düzeyleri bakımından öğrenme stillerinin incelenmesi (MAKÜ örneği), Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 23-38.
  • Çelik, S., Yıldırım, D., Batur, Ö., Çime, E., Çapraz, F., ve Kubat, N. (2014). Öğrenci hemşirelerin öğrenme stratejileri ve stillerinin belirlenmesi. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 13(1), 13-27.
  • Damrongpanit, S. (2014). An Interaction of learning and teaching styles influencing mathematic achievements of ninth-grade students: A multilevel approach. Educational Research and Reviews, 9(19), 771-779.
  • Demir, T. (2008). Türkçe eğitimi bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri ve bunların çeşitli değişkenlerle ilişkisi (Gazi Üniversitesi örneği). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,1(4), 129-148.
  • Dilekçi, N. ve Ece, A. S. (2012). Resim iş öğretmeni adaylarının akademik başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 21-42.
  • Dunn, R. (1990). Rita Dunn answers questions on learning styles. Educational Leadership, 48(2), 15-19.
  • Durmuşçelebi, M. (2013a). Examining candidate teacher’s learning styles by some variables, International Journal of Academic Research. 5(3), 210-219.
  • Durmuşçelebi, M. (2013b). Öğretmen yetiştiren kurumlarda öğrenci başarısını etkileyen bazı değişkenlerin incelenmesi (Erciyes Üniversitesi örneği), Eğitim ve Bilim, 38(168), 373-385.
  • Ekici, G. (2013). Gregorc ve Kolb öğrenme stili modellerine göre öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin cinsiyet ve genel akademik başarı açısından incelenmesi, Eğitim ve Bilim, 38 (167), 211-225.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ergür, D. O. (2010). Hazırlık sınıfı öğrencilerinin kişisel özelliklerinin öğrenme stillerine etkisi ve öğretim sürecine yansımaları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39 (173), 173-184.
  • Felder, R. M. & Silverman, L. K. (1988). Learning and teaching styles in engineering education. Engineering Education. 78(7), 674-681, (online) (13.01.2015 tarihinde indirilmiştir): http://www4.ncsu.edu/unity/lockers/users/f/felder/public/Papers/LS-1988.pdf
  • Genç, M. ve Kocaaslan, M. (2013). Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneği, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi (TSA), 17 (2), 327-344.
  • Gökmen, A., ve Ekici, G. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinin biyoloji öz-yeterlik algı düzeyleriyle öğrenme stilleri ilişkisinin değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32 (3), 843-866.
  • Görgen, İ. (2014). Program geliştirmede temel kavramlar. H. Şeker (Ed.), Eğitimde program geliştirme kavram ve yaklaşımlar. 1-18, Ankara: Anı Yayınevi.
  • Gülpınar, E., Batı, H. ve Tetik, C., (2011). Tıp fakültesi öğrencilerinin öğrenme stillerinin belirlenmesi. Tıp Eğitimi Dünyası, 32, 18–29
  • Güven, M. (2004). Öǧrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayını.
  • Jones, C., Reichard, C. & Mokhtari, K. (2003). Are students’ learning styles discipline specific? Community College Journal of Research and Practice, 27, 363–375.
  • Karademir, E. ve Tezel, Ö. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 129-145.
  • Karamustafaoğlu, O., Yurtyapan, E., Çoşkun, Ö., Divarcı, Ö. F., ve Derin, M. (2015). Ortaokul öğrencilerinin öğrenme stilleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin araştırılması, Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1 (1), 29-44.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kayış, A. (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Ş. Kalaycı (Ed.) Güvenirlik Analizi (ss.403-424), Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kazancı, F., Kazancı, E. E., Memduhoğlu, H. B. ve Sevimli, Ş. (2014). Tıp ve diş hekimliği öğrencilerinin öğrenme stillerinin karşılaştırılması, Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi, 24 (1), 67-73.
  • Keefe, J. W. & Monk, J. S. (1986). Learning style profile technical manual. Seston Va: NASSP.
  • Keefe, J. W., & Ferrell, B. G. (1990). Developing a defensible learning style paradigm. Educational Leadership, 48(2), 57-61.
  • Kıncal, R. Y. (Ed.). (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri (3. Baskı). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kolb, D. A. (1981). Experiential learning theory and the learning style inventory-a reply to Freedman and Stumpf, Academy of Management Review, 6 (2), 289-296.
  • Kolb, D. A. (1984). Experimential learning: Experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs, NJ: Prentice- Hall.
  • Kolb, D. A. (1985). Learning style inventory: Self-scoring inventory and interpretation booklet, Boston: McBer and Company.
  • Koşan, A., Demirören, M., Kemahlı, S., Palaoğlu, Ö. ve Ayhan, İ. (2007). Ankara üniversitesi tıp fakültesi tıp eğitimine başlayan öğrencilerin öğrenme stilleri. Tıp Eğitimi Dünyası, 25, 1–9.
  • Kurt, H., Ekici, G., Gökmen, A., Aktaş, M., ve Aksu, Ö. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin biyoloji laboratuvarı sınıf çevresine ilişkin algılarına öğrenme stillerinin etkisi, Turkish Studies, 8 (6), 157-177.
  • Merter, F. (2009). Cumhuriyet-Dicle-İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri ve öğrenme stillerini farklılaştıran sosyo-ekonomik faktörler. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 78-96.
  • Mutlu, İ. ve Okur, M. (2012). Bazı geometric kavramların öğrenilmesinde 4 mat öğretim yöntemi ve öğrenme stilinin etkisi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2), 25-48.
  • Mutlu, M. (2008). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stilleri, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 1-21
  • Numanoğlu, G. ve Şen, B. (2007). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD). 8 (2), 129-148.
  • Okur, M., Bahar, H. H., Akgün, L., & Bekdemir, M. (2011). Matematik bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri ile sürekli kaygı ve akademik başarı durumları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(3), 123-134.
  • Ornstein, A. C. & Hunkins, F. P. (2014). Eğitim programı temeller ilkeler ve sorunlar (curriculum foundations principles and issues (A. Arı, Çev. Ed.) Konya: Eğitim Yayınevi. (Orjinalçalışma basım tarihi 2013)
  • ÖSYM (2015). 2015 Öğrenci seçme ve yerleştirme sistemi (ÖSYS) yükseköğretim programları ve kontenjanları kılavuzu.http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2015/OSYS/2015-OSYSKONTKILAVUZU15072015.pdf (26.11.2015 tarihinde indirilmiştir)
  • Özdamar, K. (1999). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi I (2. Baskı), Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Özkal, N. ve Çetingöz, D. (2006). Akademik başarı, cinsiyet, tutum ve öğrenme stratejilerinin kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 12(2), 259-275.
  • Peker, M. ve Aydın, B. (2003). Anadolu ve fen liselerindeki öğrencilerin öğrenme stilleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 167-172.
  • Perry, C., & Ball, I. (2004). Teacher subject specialisms and their relationships to learning styles, psychological types and multiple intelligences: implications for course development. Teacher Development, 8(1), 9-28.
  • Reio, T. G., & Wiswell, A. K. (2006). An examination of the factor structure and construct validity of the Gregorc Style Delineator. Educational and Psychological Measurement, 66(3), 489-501.
  • Salvucci, S., Walter, E., Conley, V., Fink, S., & Saba, M. (1997). Measurement error studies at the National Center for Education Statistics (NCES). Washington D. C.: U. S. Department of Education.
  • Şenyuva, E. A. (2009). Hemşirelik öğrencilerinin öğrenme stillerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(58): 247–271.
  • Sünbül, A. M. (2011). Öğretim ilke ve yöntemleri, Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Terry, W. S. (2011). Learning and memory (öğrenme ve bellek). (Çev. Ed. B. Cangöz), Ankara: Anı Yayınevi. (Original book 2009).
  • Ülkü, S. (1981). Öğrenme psikolojisi ders notları. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi EFAM Yayını (Teksir).
  • Ünal, K., Dilbaz Alkan, G., Özdemir, F. B. ve Çakır, Ö. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stil ve stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Mersin Üniversitesi örneği), Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (3), 56-76.
  • Uzun, A., Şentürk, A., Parlak Yılmaz, N., Baltacı Göktalay, Ş., Şengel, E., Öncü, S. ve Balay, M. (2013). Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi: Uludağ Üniversitesi örneği, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (1), 295-319.
  • Veznedaroğlu, R. L. ve Özgür, A. O. (2005). Öğrenme Stilleri: Tanımlamalar, Modeller ve İşlevleri. İlköğretim-Online, 4(2), 1-16.(Online): http://ilköğretim-online.org.tr
  • Yanardöner, E., Kiziltepe, Z., Seggie, F. N., & Sekerler, S. A. (2014). The learning styles and personality traits of undergraduates: a case at a state university in Istanbul. Anthropologist, 18(2), 591-600.
  • Yenice, N. ve Saracaloğlu, A. S. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile fen başarıları arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 162-173.
  • Yeşilyurt, E. (2014). Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin belirlenmesi ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(4), 999-1021.
  • Yıldırım, İ. (2006). Akademik başarının yordayıcısı olarak gündelik sıkıntılar ve sosyal destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 258-267.

An Investigation Faculty of Economics and Administrative Sciences Students' Learning Styles with Success According to Gender, Program and Class Level

Year 2017, Issue: 38, 14 - 27, 01.08.2017

Abstract

The aim of the study is to examine Faculty of Economics and Business Administration students’ learning styles and academic success according to gender, class level and undergraduate program. Sample, which is in screening model, consists of 427 Faculty of Economics and Business Administration students. Personal information forms and Kolb Learning Styles Inventory LSI were used to obtain data. In the present study, reliability coefficients of the measures related to learning styles vary between .63 and .76. It was determined that the dispersion of students according to their learning styles differ significantly and proportional dispersion of the students in the sample are assimilator, converger, divergent, accomodator respectively. While on the expected rate of assimilator and convertor students are high, accommodator and diverger rates are lower than expected rate. It was found that related faculty students’ academic success did no change according to their learning styles. The average academic achievement of students who have different learning styles were similar. It said that based on these findings learning styles in sample is not an important variable in determining academic success. There was not any relation between gender and learning style. Distribution ratio according to the learning styles of boys and girls is similar. Appears that gender is an important variable in determining the learning style in the study. However, it is important for the variables of gender and grade level in academic achievement. According to gender it was concluded that girls are more successful than boys and level of success decreases from first class to third, and it increases again in the fourth class. It is clear that registered in the program is not a significant variable in determining the learning style. Registered four different programs with the students are similar distribution rates according to their learning styles. There is no relation between the programs and learning styles. Significant difference was found in students’ academic success according to their programs. It was determined that students of the department of social services are the most successful and students of the departments of economics and business are the least successful groups. Causes of academic success may be differences that have higher entry points for students who enroll in social service programs and the programs consist of different courses

References

  • Arslan, B. ve Aksu, M. (2006), Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) mühendislik öğrencilerinin öğrenme stili profillerine yönelik betimsel bir çalışma, Eğitim ve Bilim, 31 (141), 83-91.
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri, Eğitim ve Bilim, 87, s.37-47.
  • Ateş, A. ve Altun, E. (2008). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi öğrencilerinin öğrenme biçemleri ve öğrenme tercihleri. Eurasian Journal of Educational Research, 30, 1-16.
  • Bahar, H. H. (2006). KPSS puanlarının akademik başarı ve cinsiyet açısından değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 31(140).
  • Bahar, H. H., Özen, Y. ve Gülaçtı, F. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42 (1), 69-86.
  • Bahar, H. H., ve Sülün, A. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme stilleri, cinsiyet öğrenme stili ilişkisi ve öğrenme stiline göre akademik başarı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 379-386.
  • Başıbüyük, A., Sülün, A., Bahar, H. H. ve Kışoğlu, M. (2011). Fen bilgisi ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının baskın öğrenme stillerinin tespiti üzerine bir araştırma. Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(1), 83-97.
  • Baykara Pehlivan, K. (2010). Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir çalışma, İlköğretim Online, 9 (2), 749-763.
  • Bayrak, B. K., ve Altun, S. (2009). Is there any difference between learning styles of student science teachers inrelation to both their grade and gender?. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 765-770.
  • Beşoluk, Ş., ve Önder, İ. (2010). Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları, öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 9(2).
  • Can, Ş. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 70-82.
  • Çaşkurlu, S. K., & Baykara, K. (2011). Teknik bilimler meslek yüksekokulu öğrencilerinin öğrenme stilleri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 95-110.
  • Çaycı, B. ve Ünal, E. (2007). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sahip Oldukları Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi, Üniversite ve Toplum. 7 (3), 1-16. http://www.universite-toplum.org/text.php3?id=328,Eri%C5%9Fim (03.10.2015 tarihinde ulaşıldı).
  • Çelenk, S. ve Karakış, Ö. (2007). Farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerin genel öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri “A.İ.B.Ü. Örneği”. AİBÜ Eğitim Fakültesi Dergisi. 7(2), 34-52.
  • Çelik, F. ve Şahin, H. (2011). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği öğretmen adaylarının cinsiyet ve öğrenim gördükleri sınıf düzeyleri bakımından öğrenme stillerinin incelenmesi (MAKÜ örneği), Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 23-38.
  • Çelik, S., Yıldırım, D., Batur, Ö., Çime, E., Çapraz, F., ve Kubat, N. (2014). Öğrenci hemşirelerin öğrenme stratejileri ve stillerinin belirlenmesi. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 13(1), 13-27.
  • Damrongpanit, S. (2014). An Interaction of learning and teaching styles influencing mathematic achievements of ninth-grade students: A multilevel approach. Educational Research and Reviews, 9(19), 771-779.
  • Demir, T. (2008). Türkçe eğitimi bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri ve bunların çeşitli değişkenlerle ilişkisi (Gazi Üniversitesi örneği). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,1(4), 129-148.
  • Dilekçi, N. ve Ece, A. S. (2012). Resim iş öğretmeni adaylarının akademik başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 21-42.
  • Dunn, R. (1990). Rita Dunn answers questions on learning styles. Educational Leadership, 48(2), 15-19.
  • Durmuşçelebi, M. (2013a). Examining candidate teacher’s learning styles by some variables, International Journal of Academic Research. 5(3), 210-219.
  • Durmuşçelebi, M. (2013b). Öğretmen yetiştiren kurumlarda öğrenci başarısını etkileyen bazı değişkenlerin incelenmesi (Erciyes Üniversitesi örneği), Eğitim ve Bilim, 38(168), 373-385.
  • Ekici, G. (2013). Gregorc ve Kolb öğrenme stili modellerine göre öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin cinsiyet ve genel akademik başarı açısından incelenmesi, Eğitim ve Bilim, 38 (167), 211-225.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ergür, D. O. (2010). Hazırlık sınıfı öğrencilerinin kişisel özelliklerinin öğrenme stillerine etkisi ve öğretim sürecine yansımaları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39 (173), 173-184.
  • Felder, R. M. & Silverman, L. K. (1988). Learning and teaching styles in engineering education. Engineering Education. 78(7), 674-681, (online) (13.01.2015 tarihinde indirilmiştir): http://www4.ncsu.edu/unity/lockers/users/f/felder/public/Papers/LS-1988.pdf
  • Genç, M. ve Kocaaslan, M. (2013). Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneği, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi (TSA), 17 (2), 327-344.
  • Gökmen, A., ve Ekici, G. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinin biyoloji öz-yeterlik algı düzeyleriyle öğrenme stilleri ilişkisinin değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32 (3), 843-866.
  • Görgen, İ. (2014). Program geliştirmede temel kavramlar. H. Şeker (Ed.), Eğitimde program geliştirme kavram ve yaklaşımlar. 1-18, Ankara: Anı Yayınevi.
  • Gülpınar, E., Batı, H. ve Tetik, C., (2011). Tıp fakültesi öğrencilerinin öğrenme stillerinin belirlenmesi. Tıp Eğitimi Dünyası, 32, 18–29
  • Güven, M. (2004). Öǧrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayını.
  • Jones, C., Reichard, C. & Mokhtari, K. (2003). Are students’ learning styles discipline specific? Community College Journal of Research and Practice, 27, 363–375.
  • Karademir, E. ve Tezel, Ö. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 129-145.
  • Karamustafaoğlu, O., Yurtyapan, E., Çoşkun, Ö., Divarcı, Ö. F., ve Derin, M. (2015). Ortaokul öğrencilerinin öğrenme stilleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin araştırılması, Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1 (1), 29-44.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kayış, A. (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Ş. Kalaycı (Ed.) Güvenirlik Analizi (ss.403-424), Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kazancı, F., Kazancı, E. E., Memduhoğlu, H. B. ve Sevimli, Ş. (2014). Tıp ve diş hekimliği öğrencilerinin öğrenme stillerinin karşılaştırılması, Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi, 24 (1), 67-73.
  • Keefe, J. W. & Monk, J. S. (1986). Learning style profile technical manual. Seston Va: NASSP.
  • Keefe, J. W., & Ferrell, B. G. (1990). Developing a defensible learning style paradigm. Educational Leadership, 48(2), 57-61.
  • Kıncal, R. Y. (Ed.). (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri (3. Baskı). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kolb, D. A. (1981). Experiential learning theory and the learning style inventory-a reply to Freedman and Stumpf, Academy of Management Review, 6 (2), 289-296.
  • Kolb, D. A. (1984). Experimential learning: Experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs, NJ: Prentice- Hall.
  • Kolb, D. A. (1985). Learning style inventory: Self-scoring inventory and interpretation booklet, Boston: McBer and Company.
  • Koşan, A., Demirören, M., Kemahlı, S., Palaoğlu, Ö. ve Ayhan, İ. (2007). Ankara üniversitesi tıp fakültesi tıp eğitimine başlayan öğrencilerin öğrenme stilleri. Tıp Eğitimi Dünyası, 25, 1–9.
  • Kurt, H., Ekici, G., Gökmen, A., Aktaş, M., ve Aksu, Ö. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin biyoloji laboratuvarı sınıf çevresine ilişkin algılarına öğrenme stillerinin etkisi, Turkish Studies, 8 (6), 157-177.
  • Merter, F. (2009). Cumhuriyet-Dicle-İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri ve öğrenme stillerini farklılaştıran sosyo-ekonomik faktörler. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 78-96.
  • Mutlu, İ. ve Okur, M. (2012). Bazı geometric kavramların öğrenilmesinde 4 mat öğretim yöntemi ve öğrenme stilinin etkisi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2), 25-48.
  • Mutlu, M. (2008). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stilleri, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 1-21
  • Numanoğlu, G. ve Şen, B. (2007). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD). 8 (2), 129-148.
  • Okur, M., Bahar, H. H., Akgün, L., & Bekdemir, M. (2011). Matematik bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri ile sürekli kaygı ve akademik başarı durumları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(3), 123-134.
  • Ornstein, A. C. & Hunkins, F. P. (2014). Eğitim programı temeller ilkeler ve sorunlar (curriculum foundations principles and issues (A. Arı, Çev. Ed.) Konya: Eğitim Yayınevi. (Orjinalçalışma basım tarihi 2013)
  • ÖSYM (2015). 2015 Öğrenci seçme ve yerleştirme sistemi (ÖSYS) yükseköğretim programları ve kontenjanları kılavuzu.http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2015/OSYS/2015-OSYSKONTKILAVUZU15072015.pdf (26.11.2015 tarihinde indirilmiştir)
  • Özdamar, K. (1999). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi I (2. Baskı), Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Özkal, N. ve Çetingöz, D. (2006). Akademik başarı, cinsiyet, tutum ve öğrenme stratejilerinin kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 12(2), 259-275.
  • Peker, M. ve Aydın, B. (2003). Anadolu ve fen liselerindeki öğrencilerin öğrenme stilleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 167-172.
  • Perry, C., & Ball, I. (2004). Teacher subject specialisms and their relationships to learning styles, psychological types and multiple intelligences: implications for course development. Teacher Development, 8(1), 9-28.
  • Reio, T. G., & Wiswell, A. K. (2006). An examination of the factor structure and construct validity of the Gregorc Style Delineator. Educational and Psychological Measurement, 66(3), 489-501.
  • Salvucci, S., Walter, E., Conley, V., Fink, S., & Saba, M. (1997). Measurement error studies at the National Center for Education Statistics (NCES). Washington D. C.: U. S. Department of Education.
  • Şenyuva, E. A. (2009). Hemşirelik öğrencilerinin öğrenme stillerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(58): 247–271.
  • Sünbül, A. M. (2011). Öğretim ilke ve yöntemleri, Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Terry, W. S. (2011). Learning and memory (öğrenme ve bellek). (Çev. Ed. B. Cangöz), Ankara: Anı Yayınevi. (Original book 2009).
  • Ülkü, S. (1981). Öğrenme psikolojisi ders notları. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi EFAM Yayını (Teksir).
  • Ünal, K., Dilbaz Alkan, G., Özdemir, F. B. ve Çakır, Ö. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stil ve stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Mersin Üniversitesi örneği), Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (3), 56-76.
  • Uzun, A., Şentürk, A., Parlak Yılmaz, N., Baltacı Göktalay, Ş., Şengel, E., Öncü, S. ve Balay, M. (2013). Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi: Uludağ Üniversitesi örneği, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (1), 295-319.
  • Veznedaroğlu, R. L. ve Özgür, A. O. (2005). Öğrenme Stilleri: Tanımlamalar, Modeller ve İşlevleri. İlköğretim-Online, 4(2), 1-16.(Online): http://ilköğretim-online.org.tr
  • Yanardöner, E., Kiziltepe, Z., Seggie, F. N., & Sekerler, S. A. (2014). The learning styles and personality traits of undergraduates: a case at a state university in Istanbul. Anthropologist, 18(2), 591-600.
  • Yenice, N. ve Saracaloğlu, A. S. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile fen başarıları arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 162-173.
  • Yeşilyurt, E. (2014). Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin belirlenmesi ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(4), 999-1021.
  • Yıldırım, İ. (2006). Akademik başarının yordayıcısı olarak gündelik sıkıntılar ve sosyal destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 258-267.
There are 69 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Hüseyin Hüsnü Bahar This is me

Suat Yıldırım This is me

Publication Date August 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 38

Cite

APA Bahar, H. H., & Yıldırım, S. (2017). İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ile Başarılarının Cinsiyet, Bölüm ve Sınıf Düzeyine Göre İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(38), 14-27.

24108 28027 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License