Isparta yöresi; iklimi, tarihî ve kültürel dokusu ile yöresel kutlama etkinlikleri açısından uygun özelliklere sahip bir bölgedir. Yörede; kültürel mirasın kullanılmasıyla amaç, nitelik ve tür açısından farklı kutlama etkinlikleri ve dolayısıyla farklı kültür ortamları oluşmuştur. 1980’li yıllardan sonra yerel yönetimler; yöreyle özdeşleşmiş ürünle, yörede yaşanan tarihsel bir olay veya yörede yaşadığı varsayılan tarihî bir şahsiyetin adıyla yöresel imge oluşturarak festivaller düzenlemektedir. Bu festivallerin içeriklerinin daha da genişletilmesi için kültür, kültür-sanat, kültür-turizm ifadeleri kullanılmaktadır.Ticari faaliyetlerin hayata geçmesi için en uygun ortamlardan birisi yöresel şenlik, festival niteliğinde düzenlenen kutlamalardır. Hem kültür turizmine hem de yöre ekonomisine katkısı olduğu düşünülen bu tür kutlamalar özellikle yörenin tarımsal, hayvansal ürünleri kent\yöre imgesi haline getirilerek pazarlanmakta ve yerel kalkınma sağlamaktadır. UNESCO Kültürel Miras Sözleşmeleri ve Tarihî Kentler Birliği’nin faaliyetleri ile desteklenen Isparta yöresi düşünüldüğünde imge merkezli yöre markalarının oluşturulmasına, kültür turizmi ve ekonomisi kapsamında özel bir önem verildiği görülmektedir.Anahtar kelimeler: Isparta yöresi, festivaller, yöresel imge, kültür turizmi ve ekonomisi.
Isparta is an area with suitable properties for local activities of celebration in terms of its climate, history and culture. With the use of cultural heritage, different activities of celebration and different cultural occasions have been formed in this area. After the 1980’s, the local governments have organised festivals by creating local images with a local crop, a historical event or a historical person supposed to have lived in the area. The expressions of culture, culture-art and culture-tourism have been used for the content expansion of the festivals. One of the most suitable opportunities to put trade activities into practice is the local feasts. The celebrations believed to contribute to the local economy as well as to the cultural tourism have been marketed by the local agricultural and animal products each being made a local image, thus creating local development. Speaking of Isparta, which is supported by UNESCO Cultural Heritage Conventions and Historical Towns Union, it is seen that the formation of image-centred local brands has been given special importance within cultural tourism and economy
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 38 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License