İnsanlar geçmişten günümüze farklı toplumlar ve bireylerle çeşitli nedenlerle temasta bulunmuşlardır. Bu tür temaslar özellikle, küreselleşmeyle birlikte büyük artış göstermiştir. İletişim, ulaşım ve ekonomi alanındaki hızlı gelişim ve değişimler, farklı toplumlar ve kültürler arasındaki etkileşimi artırmıştır. Bireyler kendi ülkesinden farklı bir ülkeye ekonomik ve eğitim amaçlı göç etmektedir. Ayrıca AB’nin son yıllarda “öğrenci değişim programları” kapsamında gerçekleştirdiği uygulamalar, ülkeler arası öğrenci değişimini önemli ölçüde artırmıştır. Yaşanan bu gelişmelere paralel olarak her yıl, giderek artan sayıda uluslararası öğrenci ülkemizdeki üniversitelere kaydolmaktadır. Uluslararası öğrenciler, özellikle de kendi bölgelerinden farklı bir kültüre aniden adapte olurlarsa, büyük psikolojik ve sosyokültürel değişimler yaşamakta ve çalışma baskısı, sosyal uyum ve yeni çevreye yabancı olma gibi çeşitli zorluklarla karşılaşabilmektedir. Yabancı öğrencilerin kültürleşme tutumlarının bilinmesi bu zorlukların aşılmasında önemli referans olacaktır. Ancak kültürleşme tutumlarına ilişkin yapılmış yeterli çalışma bulunmamaktadır. İşte bu çalışmada Barry 2001 tarafından geliştirilen Doğu Asya Kültürleşme Ölçeği EAAM kullanılarak, Selçuk, Necmettin Erbakan ve Konya Teknik Üniversitelerinde eğitim gören yabancı öğrencilerin kültürleşme tutumları mercek altına alınmıştır. Saha araştırması yönteminin esas alındığı çalışmada veriler; 232 katılımcıdan yüz yüze anket tekniğiyle toplanmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların en çok tercih ettiği kültürleşme stratejisinin bütünleşme olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, Asimilasyon, Bütünleşme ile pozitif yönde anlamlı ilişkilidir. Marjinalleşme ile Bütünleşme arasında negatif anlamlı korelasyon dikkat çekmektedir. Müslümanlar Bütünleşme, Hıristiyanlar ise Marjinalleşme stratejisine verdikleri önem bakımından daha yüksek ortalamalara sahiptirler. Türkiye’yi daha önce ziyaret edenlerin Asimilasyon, Ayrışma ve Bütünleşme yönelimli kültürleşme strateji değerleri, ziyaret etmeyenlere nazaran daha yüksektir. Bir başka anlatımla öğrenci olmadan önce Türkiye’yi ziyaret eden yabancı uyruklu üniversite öğrencileri, bir taraftan kendi kültürlerini devam ettirmeyip, ev sahibi toplumun kültürünü benimserken; aynı zamanda hem orijinal kültürlerini sürdürme hem de ev sahibi toplumla etkileşimde bulunma çabası taşımaktadırlar. Ayrıca Türkiye dışında farklı bir ülkeyi ziyaret edenlerin, etmeyenlere göre, kendi kültürünü devam ettirmeyip, gittiği ülkenin kültürünü benimsemekte ya da kendi özgün kültürlerini sürdürüp, yabancı ülke toplumuyla etkileşime girmeyi çok fazla istememektedir.
People have contacted different societies and individuals for various reasons from past to present. In particular, such contacts have increased with globalization. The rapid development and changes in communication, transportation and economy have increased communication between different societies and cultures. Individuals migrate to a different country from their own country for economic and educational purposes. Moreover, the practices of the EU within the scope of among student exchange programs de in recent years have significantly increased the inter-country exchange of students. In parallel with these developments, every year, an increasing number of international students are enrolled in universities in our country. International Students, especially if they adapt suddenly to a different culture from their own regions, experience great psychological and sociocultural changes and face various challenges such as working pressure, social cohesion and being new to the new environment. Knowing the cultural attitudes of foreign students will be an important reference in overcoming these challenges. . Knowing the cultural attitudes of foreign students will be an important reference in overcoming these challenges. However, there are not enough studies on culturing attitudes. In this study, using the East Asian Cultivation Scale EAAM developed by Barry 2001 , the acculturation attitudes of foreign students studying at Selçuk, Necmettin Erbakan and Konya Technical University were examined. In the study based on the field research method; a total of 232 participants were interviewed face-to-face. As a result of the research, it was determined that the most preferred acculturation strategy of the participants was integration. In addition, assimilation has a significant positive relationship with integration. However, a negative significant correlation between marginalization and integration is noteworthy. Muslims have higher averages in terms of Integration and Christians in terms of their importance in their Marginalization strategy. Turkey assimilation of those who visited before, segregation and integration acculturation strategy-oriented values are higher than those who do not visit. In other words the student without first foreign university students who visited Turkey, still not paying their culture on the one hand, adopting the culture of the host society; at the same time, they maintain an attempt to maintain their original culture and interact with the host society. In addition, those who visit a different country other than Turkey, according to those who do not, not paying keep their own culture, to adopt the culture of the country where he or carry on their original culture, interacting with foreign countries, the society does not want too much
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 42.1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License