Hipergerçeklik Sosyal Medya Problemli Sosyal Medya Kullanımı Simülasyon Sosyal Medya Bağımlılığı Gençler Social Media Problematic Social Media Usage Simulation Social Media Addiction Young People
Hipergerçeklik Sosyal Medya Problemli Sosyal Medya Kullanımı Simülasyon Sosyal Medya Bağımlılığı Gençler Social Media Problematic Social Media Usage Simulation Social Media Addiction Young People
Sosyal medyanın, insanların gerçeklik algısını nasıl değiştirdiği son yıllarda bir tartışma konusu haline gelmiştir. Özellikle gençlerin aşırı sosyal medya kullanımı, ebeveynleri, eğitimcileri ve gençlik araştırmacılarını endişelendirmeye başlamıştır. Bu anlamda; bu çalışma, gençlerin, sosyal medya kullanımlarının ne kadar farkında olduklarını ve sosyal medyadaki ile normal hayattaki gerçekliği nasıl ayırt ettiklerini tespit etme amacındadır. Konya’ daki bir üniversitede 30 kişilik bir evreni oluşturan 3. Sınıf Grafik Tasarımı öğrencileri 2021-2022 akademik yılının ilk döneminde “Hayatın Bu Değil” adlı projeyi başlatmışlardır. Bu öğrencilerin belli bir düzeyde farkındalıkları olduğu düşüncesinden yola çıkılarak, örneklem bu evrenden oluşturulmuştur. 27 kişi çalışmaya katılım sağlayarak derinlemesine görüşme gerçekleştirmiştir. Baudrıllard’ın Simülasyon Kuramı ve Griffiths’ in BSMAS ölçeğinde bulunan bağımlılık değişkenleri olarak SM bağımlılık bileşenlerine dayanarak tematik analiz yapılmıştır. Çalışma, gençlerin, normal hayatlarında ve sosyal medyadaki hayatlarında bulunan gerçeklik arasında denge sağlayabildikleri ve kendilerine bir farkındalık görevi veya eğitimi verildiğinde sosyal medya kullanımlarını kontrol edebildikleri sonucuna varmıştır. Bu anlamda; çalışmanın, sosyal medya araştırmalarına ve gençlerin bağımlı davranışlarına yönelik çalışmalar yapan profesyonellere katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Hipergerçeklik Sosyal Medya Problemli Sosyal Medya Kullanımı Simülasyon Sosyal Medya Bağımlılığı Gençler Social Media Problematic Social Media Usage Simulation Social Media Addiction Young People
How social media has changed people’s perception of reality is a question of debate in recent years. Excessive social media usage particularly among young people has begun to worry parents, educators and youth researchers. Hence; the study aims to detect how young people are aware of their social media usage and their ability to differentiate the reality between social media and their normal life. The 3rd grade Graphic Design students, consisting 30 persons of population, in a university in Konya started a social responsibility project called “ThisIsNotYourLife” in the first term of 2021-2022 academic year. Regarding the fact that those students have an awareness in a certain extent, the sample was crewed from this population. 27 of the population participated in the study to make an in-depth interview. Thematic analysis was employed depending on Baudrillard’s Simulations Theory and Griffiths’ addiction variables used in the BSMAS as SM addiction components. The study concluded young people could hold a balance between the reality of their normal life and social media life and control their social media usage if they are given an awareness task or training. The study is thought to make contributions to social media usage research and professionals who work on young people’s addiction behavior.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2022 |
Submission Date | August 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 49 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License