Agnoletto, R., & Queiroz, V. C. (2020). Covıd-19 and the challenges in Education. CEST, 1-2.
Ally, M. (2019). Competency Profile of the Digital and Online Teacher in Future Education. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 20(2), 303-318.
Binark, M. (2007). Yeni Medya Çalışmalarında Yeni Sorular ve Yöntem Sorunu. M. Binark içinde, Yeni Medya Çalışmaları (s. 21-44). Ankara: Dipnot.
Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi.
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri (25. b.). Ankara: Pegem Akademi.
Corbin, J., & Strauss, A. (1990). Grounded Theory Research: Procedures, Canons, and Evaluative Criteria. Qualitative Sociology, 13(1), 3-21.
Dempsey, M., & Burke, J. (2020). Covid-19 Practice in Primary Schools in Ireland Report: Two-month a Follow-up. Maynooth University.
Erdoğan, İ. (2012). Pozitivist Metodoloji ve Ötesi (5. b.). Ankara: Erk.
Golden, C. (2020). Remote teaching: The glass half-full. Educause Review. https://er.educause.edu/. adresinden alındı
Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The Difference Between Emergency Remote Teaching and Online Learning. Educause Review.
Iwai, Y. (2020). Online Learning during the COVID-19 Pandemic. Scientific American. Aralık 2021 tarihinde https://blogs.scientificamerican.com/observations/online-learning-during-the-covid-19-pandemic/ adresinden alındı
Lister, M., Dovey, J., Giddings, S., Grant, I. H., & Kelly, K. (2009). New Media: A Critical Introduction (2. b.). London and New York: Taylor & Francis Group.
Lune, H., & Berg, B. L. (2017). Qualitative Research Methods for the Social Sciences (9. b.). Pearson Education.
MEB. (2021). Milli Eğitim İstatistikleri. Ankara: T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü. (2022, Ağustos 4). Sayılarla Uzaktan Eğitim. YEGİTEK : http://yegitek.meb.gov.tr/www/sayilarla-uzaktan-egitim/icerik/3164#:~:text=Di%C4%9Fer%20yandan%2C%20EBA%20Mobil%20uygulamas%C4%B1,i%20aktif%20bir%20%C5%9Fekilde%20kulland%C4%B1. adresinden alındı
Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1984). Drawing Valid Meaning from Qualitative Data: Toward a Shared Craft. Educational Researcher, 20-30.
Mulenga, E. M., & Marbán, J. M. (2020). Is COVID-19 the Gateway for Digital Learning in Mathematics Education? Contemporary Educational Technology, 12(2).
doi:https://doi.org/10.30935/cedtech/7949
Özdemir, S., & Kılıç, E. (2007). Integrating information and communication technologies in the Turkish primary school system. British Journal of Educational Technology, 38(5), 907-916.
Shisley, S. (2020). Emergency remote learning compared to online learning. Learning Solutions, 1-15.
Taş, H. (2021). Covıd-19 Pandemisi Sürecinde Uygulamaya Konan Uzaktan Eğitimin Paydaş Görüşleri Bağlamında Değerlendirilmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 12(23), 23-49.
Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(24), 543-559.
Uzoğlu, M. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9(16), 335-351.
Yıldırım, A. (1999). Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temel Özellikleri ve Eğitim Araştırmalarındaki Yeri ve Önemi. Eğitim ve Bilim, 23(112), 7-17.
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (9. b.). Ankara: Seçkin.
Yıldız, S., & Kartal, G. (2020). Uzaktan eğitim – Acil! Sarkaç. Mayıs 17, 2022 tarihinde https://sarkac.org/2020/06/uzaktan-egitim-acil/ adresinden alındı
Agnoletto, R., & Queiroz, V. C. (2020). Covıd-19 and the challenges in Education. CEST, 1-2.
Ally, M. (2019). Competency Profile of the Digital and Online Teacher in Future Education. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 20(2), 303-318.
Binark, M. (2007). Yeni Medya Çalışmalarında Yeni Sorular ve Yöntem Sorunu. M. Binark içinde, Yeni Medya Çalışmaları (s. 21-44). Ankara: Dipnot.
Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi.
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri (25. b.). Ankara: Pegem Akademi.
Corbin, J., & Strauss, A. (1990). Grounded Theory Research: Procedures, Canons, and Evaluative Criteria. Qualitative Sociology, 13(1), 3-21.
Dempsey, M., & Burke, J. (2020). Covid-19 Practice in Primary Schools in Ireland Report: Two-month a Follow-up. Maynooth University.
Erdoğan, İ. (2012). Pozitivist Metodoloji ve Ötesi (5. b.). Ankara: Erk.
Golden, C. (2020). Remote teaching: The glass half-full. Educause Review. https://er.educause.edu/. adresinden alındı
Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The Difference Between Emergency Remote Teaching and Online Learning. Educause Review.
Iwai, Y. (2020). Online Learning during the COVID-19 Pandemic. Scientific American. Aralık 2021 tarihinde https://blogs.scientificamerican.com/observations/online-learning-during-the-covid-19-pandemic/ adresinden alındı
Lister, M., Dovey, J., Giddings, S., Grant, I. H., & Kelly, K. (2009). New Media: A Critical Introduction (2. b.). London and New York: Taylor & Francis Group.
Lune, H., & Berg, B. L. (2017). Qualitative Research Methods for the Social Sciences (9. b.). Pearson Education.
MEB. (2021). Milli Eğitim İstatistikleri. Ankara: T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü. (2022, Ağustos 4). Sayılarla Uzaktan Eğitim. YEGİTEK : http://yegitek.meb.gov.tr/www/sayilarla-uzaktan-egitim/icerik/3164#:~:text=Di%C4%9Fer%20yandan%2C%20EBA%20Mobil%20uygulamas%C4%B1,i%20aktif%20bir%20%C5%9Fekilde%20kulland%C4%B1. adresinden alındı
Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1984). Drawing Valid Meaning from Qualitative Data: Toward a Shared Craft. Educational Researcher, 20-30.
Mulenga, E. M., & Marbán, J. M. (2020). Is COVID-19 the Gateway for Digital Learning in Mathematics Education? Contemporary Educational Technology, 12(2).
doi:https://doi.org/10.30935/cedtech/7949
Özdemir, S., & Kılıç, E. (2007). Integrating information and communication technologies in the Turkish primary school system. British Journal of Educational Technology, 38(5), 907-916.
Shisley, S. (2020). Emergency remote learning compared to online learning. Learning Solutions, 1-15.
Taş, H. (2021). Covıd-19 Pandemisi Sürecinde Uygulamaya Konan Uzaktan Eğitimin Paydaş Görüşleri Bağlamında Değerlendirilmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 12(23), 23-49.
Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(24), 543-559.
Uzoğlu, M. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9(16), 335-351.
Yıldırım, A. (1999). Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temel Özellikleri ve Eğitim Araştırmalarındaki Yeri ve Önemi. Eğitim ve Bilim, 23(112), 7-17.
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (9. b.). Ankara: Seçkin.
Yıldız, S., & Kartal, G. (2020). Uzaktan eğitim – Acil! Sarkaç. Mayıs 17, 2022 tarihinde https://sarkac.org/2020/06/uzaktan-egitim-acil/ adresinden alındı
Dijitalleşme Sürecinde Değişen Eğitim Pratikleri ve Bu Değişimin Taraflara Etkisi
Bu çalışmada, Covid-19 pandemisi ile birlikte eğitim alanında yaşanan dijital dönüşüm süreçlerinin, eğitimcilerin ve ailelerin rollerini nasıl ve ne yönde etkilediği sorusuna cevap aranmak istenmiş; eğitimcilerin ve ailelerin bu süreçte karşılaştıkları problemler ile uzaktan eğitim pratiklerinin beğenilen ve eleştirilen yönlerinin ortaya konulması amaçlamıştır. Bu temel amaç çerçevesinde araştırma, uzaktan eğitim ve eğitim teknolojileri konularında ilköğretim öğrencilerinin ailelerinden daha fazla destek alabileceği hipotezinden hareketle ilköğretimde eğitim gören öğrencilerin velileri ile ilköğretimde hizmet veren öğretmenler ile sınırlandırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemleri arasında yer alan ölçüte dayalı örnekleme tekniği dikkate alınarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubundaki katılımcıların her biri bir coğrafi bölgede görevli ilköğretim düzeyinde eğitimci ve ilköğretim öğrenci velilerinden oluşmaktadır. Araştırmada, nitel araştırma metodolojisi uygulanmış ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yaşları ve eğitim durumları farklı toplam 7 ilköğretim düzeyinde eğitimci olarak çalışan ve 7 ilköğretim düzeyi öğrenci velisi olmak üzere 14 kişi ile görüşme yapılmıştır.
Agnoletto, R., & Queiroz, V. C. (2020). Covıd-19 and the challenges in Education. CEST, 1-2.
Ally, M. (2019). Competency Profile of the Digital and Online Teacher in Future Education. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 20(2), 303-318.
Binark, M. (2007). Yeni Medya Çalışmalarında Yeni Sorular ve Yöntem Sorunu. M. Binark içinde, Yeni Medya Çalışmaları (s. 21-44). Ankara: Dipnot.
Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi.
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri (25. b.). Ankara: Pegem Akademi.
Corbin, J., & Strauss, A. (1990). Grounded Theory Research: Procedures, Canons, and Evaluative Criteria. Qualitative Sociology, 13(1), 3-21.
Dempsey, M., & Burke, J. (2020). Covid-19 Practice in Primary Schools in Ireland Report: Two-month a Follow-up. Maynooth University.
Erdoğan, İ. (2012). Pozitivist Metodoloji ve Ötesi (5. b.). Ankara: Erk.
Golden, C. (2020). Remote teaching: The glass half-full. Educause Review. https://er.educause.edu/. adresinden alındı
Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The Difference Between Emergency Remote Teaching and Online Learning. Educause Review.
Iwai, Y. (2020). Online Learning during the COVID-19 Pandemic. Scientific American. Aralık 2021 tarihinde https://blogs.scientificamerican.com/observations/online-learning-during-the-covid-19-pandemic/ adresinden alındı
Lister, M., Dovey, J., Giddings, S., Grant, I. H., & Kelly, K. (2009). New Media: A Critical Introduction (2. b.). London and New York: Taylor & Francis Group.
Lune, H., & Berg, B. L. (2017). Qualitative Research Methods for the Social Sciences (9. b.). Pearson Education.
MEB. (2021). Milli Eğitim İstatistikleri. Ankara: T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü. (2022, Ağustos 4). Sayılarla Uzaktan Eğitim. YEGİTEK : http://yegitek.meb.gov.tr/www/sayilarla-uzaktan-egitim/icerik/3164#:~:text=Di%C4%9Fer%20yandan%2C%20EBA%20Mobil%20uygulamas%C4%B1,i%20aktif%20bir%20%C5%9Fekilde%20kulland%C4%B1. adresinden alındı
Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1984). Drawing Valid Meaning from Qualitative Data: Toward a Shared Craft. Educational Researcher, 20-30.
Mulenga, E. M., & Marbán, J. M. (2020). Is COVID-19 the Gateway for Digital Learning in Mathematics Education? Contemporary Educational Technology, 12(2).
doi:https://doi.org/10.30935/cedtech/7949
Özdemir, S., & Kılıç, E. (2007). Integrating information and communication technologies in the Turkish primary school system. British Journal of Educational Technology, 38(5), 907-916.
Shisley, S. (2020). Emergency remote learning compared to online learning. Learning Solutions, 1-15.
Taş, H. (2021). Covıd-19 Pandemisi Sürecinde Uygulamaya Konan Uzaktan Eğitimin Paydaş Görüşleri Bağlamında Değerlendirilmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 12(23), 23-49.
Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(24), 543-559.
Uzoğlu, M. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9(16), 335-351.
Yıldırım, A. (1999). Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temel Özellikleri ve Eğitim Araştırmalarındaki Yeri ve Önemi. Eğitim ve Bilim, 23(112), 7-17.
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (9. b.). Ankara: Seçkin.
Yıldız, S., & Kartal, G. (2020). Uzaktan eğitim – Acil! Sarkaç. Mayıs 17, 2022 tarihinde https://sarkac.org/2020/06/uzaktan-egitim-acil/ adresinden alındı
Changing Education Practices in the Digitalization Process and the Effect of This Change on the Parties
This research aims to answer the question of how and in what way the digital transformation processes in the field of education affect the roles of educators and families, and to reveal the problems faced by educators and families in this process and the appreciated and criticized aspects of distance education practices. Within the framework of this main purpose, the research was confined to the parents of elementary school students and educators working in elementary schools, based on the hypothesis that elementary school students could receive more support from their families in distance education and education technologies. The study group of the research was determined by considering the criterion-based sampling technique, which is among the purposeful sampling methods. Each of the participants in the study group of the research consists of elementary level educators and parents of elementary school students appointed in a particular geographical region. Qualitative research methodology was applied in the study and a semi-structured interview technique was used. A semi-structured interview form developed by the researchers was used as the data collection tool. Interviews were conducted with 14 people, 7 elementary school educators and 7 parents of elementary school students, with different ages and educational backgrounds.
Agnoletto, R., & Queiroz, V. C. (2020). Covıd-19 and the challenges in Education. CEST, 1-2.
Ally, M. (2019). Competency Profile of the Digital and Online Teacher in Future Education. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 20(2), 303-318.
Binark, M. (2007). Yeni Medya Çalışmalarında Yeni Sorular ve Yöntem Sorunu. M. Binark içinde, Yeni Medya Çalışmaları (s. 21-44). Ankara: Dipnot.
Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi.
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri (25. b.). Ankara: Pegem Akademi.
Corbin, J., & Strauss, A. (1990). Grounded Theory Research: Procedures, Canons, and Evaluative Criteria. Qualitative Sociology, 13(1), 3-21.
Dempsey, M., & Burke, J. (2020). Covid-19 Practice in Primary Schools in Ireland Report: Two-month a Follow-up. Maynooth University.
Erdoğan, İ. (2012). Pozitivist Metodoloji ve Ötesi (5. b.). Ankara: Erk.
Golden, C. (2020). Remote teaching: The glass half-full. Educause Review. https://er.educause.edu/. adresinden alındı
Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The Difference Between Emergency Remote Teaching and Online Learning. Educause Review.
Iwai, Y. (2020). Online Learning during the COVID-19 Pandemic. Scientific American. Aralık 2021 tarihinde https://blogs.scientificamerican.com/observations/online-learning-during-the-covid-19-pandemic/ adresinden alındı
Lister, M., Dovey, J., Giddings, S., Grant, I. H., & Kelly, K. (2009). New Media: A Critical Introduction (2. b.). London and New York: Taylor & Francis Group.
Lune, H., & Berg, B. L. (2017). Qualitative Research Methods for the Social Sciences (9. b.). Pearson Education.
MEB. (2021). Milli Eğitim İstatistikleri. Ankara: T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü. (2022, Ağustos 4). Sayılarla Uzaktan Eğitim. YEGİTEK : http://yegitek.meb.gov.tr/www/sayilarla-uzaktan-egitim/icerik/3164#:~:text=Di%C4%9Fer%20yandan%2C%20EBA%20Mobil%20uygulamas%C4%B1,i%20aktif%20bir%20%C5%9Fekilde%20kulland%C4%B1. adresinden alındı
Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1984). Drawing Valid Meaning from Qualitative Data: Toward a Shared Craft. Educational Researcher, 20-30.
Mulenga, E. M., & Marbán, J. M. (2020). Is COVID-19 the Gateway for Digital Learning in Mathematics Education? Contemporary Educational Technology, 12(2).
doi:https://doi.org/10.30935/cedtech/7949
Özdemir, S., & Kılıç, E. (2007). Integrating information and communication technologies in the Turkish primary school system. British Journal of Educational Technology, 38(5), 907-916.
Shisley, S. (2020). Emergency remote learning compared to online learning. Learning Solutions, 1-15.
Taş, H. (2021). Covıd-19 Pandemisi Sürecinde Uygulamaya Konan Uzaktan Eğitimin Paydaş Görüşleri Bağlamında Değerlendirilmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 12(23), 23-49.
Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(24), 543-559.
Uzoğlu, M. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9(16), 335-351.
Yıldırım, A. (1999). Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temel Özellikleri ve Eğitim Araştırmalarındaki Yeri ve Önemi. Eğitim ve Bilim, 23(112), 7-17.
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (9. b.). Ankara: Seçkin.
Yıldız, S., & Kartal, G. (2020). Uzaktan eğitim – Acil! Sarkaç. Mayıs 17, 2022 tarihinde https://sarkac.org/2020/06/uzaktan-egitim-acil/ adresinden alındı
Kır Elitaş, S., & Sönmez, M. F. (2022). Dijitalleşme Sürecinde Değişen Eğitim Pratikleri ve Bu Değişimin Taraflara Etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(49), 333-344. https://doi.org/10.52642/susbed.1162588