In today's world, post truth, which is one of the most remarkable concepts,that defines a period in which the lines between fact and fake becomes blurred; perceptions rather than facts, emotions and desires rather than reason; beyond that, lying in messages has become widespread and unimportant. At first, the concept of questioning the reason why societies do not care about being lied to by politicians and accept it; even when the lie is so obvious. A quarter century after being introduced, it was chosen as the word of the year in 2016 by the Oxford Dictionary, a critical year for UK and US politics and voter behavior in which the concept evolved in a more complex dimension due to the political communication strategies. This is because, the internet became available for individual use, social media platforms were created and started to be used by vast masses, and an internet culture that allows personalized content arose,
By applying descriptive field analysis from a constructivist approach, this article examines the role of the internet user in the post truth era, by assessing the internet user as a main part of internet culture due to the production and distribution of information.
Bugün özellikle iletişim ile siyaset bilimleri alanlarında en çok konuşulan kavramlardan olan post truth, gerçek ve gerçek olmayan arasındaki ayrımın belirsizleşmesini, yalanın sıradanlaşarak kabul edilir duruma gelmesini; olgulardan çok algıların, akıldan çok duyguların ve isteklerin; bunun da ötesinde iletilerde yalanın yaygınlaşarak sıradanlaştığı dönemi tanımlamaktadır. Ortaya ilk atıldığında yalanların açıkça görülmesine karşın kitlelerin neden yalan söylenmesini önemsenmediğini; hatta bunlara inanmayı neden seçtiğini sorgulayıp yanıtlayan, kıyıda köşede kalmış bir kavramken; 2016’da Oxford Sözlüğü’nce yılın sözcüğü seçilmesiyle, bugün özellikle iletişim ve siyaset bilimleri alanlarında en çok konuşulan kavramlardan birine dönüşmüştür. Kavramın ortaya atıldıktan çeyrek yüzyıl sonra parlamasının nedeni, bu süreçte internetin bireysel kullanıma açılması, sosyal medya platformlarının oluşturularak geniş kitlelerce kullanılmaya başlanması ve özellikle kişiselleştirilmiş içeriğe olanak veren elektronik ağ yazılımları sayesinde oluşan internet kültürünün ortaya çıkmasıdır.
İletişim araçların oluşturduğu ortam, baskın olduğu dönemin insanlarının ve o dönemde yaygın olan zihniyetin inşasında belirgin bir etkendir. İnternet kültürünün oluşmasıyla kişilerarası iletişim ve kitle iletişimi bağlamlarında görülen köklü değişimler, enformasyon üretimindeki ve dağıtımındaki rolü değişen internet kullanıcısının; post truth çağın öğelerinden birine dönüşmesine neden olmuştur. Bu makalede internet kültürünün temel öğelerinden biri olan internet kullanıcısının enformasyon dağıtımına etkisi, araç ile birey ilişkisi üzerinden irdelenerek; post truth çağdaki rolü, konstrüktivist yaklaşımla, betimsel alan analizi ile incelenmektedir.
Çalışmanın, etik kurul izni gerektirmeyen çalışmalar arasında yer aldığını beyan ederim.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Journalism, Communication Studies, Internet, Media Literacy, Social Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2024 |
Submission Date | December 17, 2023 |
Acceptance Date | April 2, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 53 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License