BibTex RIS Cite

BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE ÖZEL DERSHANELERİN ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Year 2013, Issue: 1 - SİİRT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, - , 17.05.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı, özel dershanelerde üniversite sınavına hazırlanan lise mezunu öğrencilerin matematik dersine yönelik geliştirdikleri tutumlarına dershanelerin etkisini ortaya koymaktır. Çalışma, Kahramanmaraş ili merkez ilçede 10 farklı dershanede uygulanmıştır. Uygulamaya lise mezunu 1720 öğrenci katılmış, ön test – son test eşleştirmesinden sonra 1400 öğrencinin anket ve tutum ölçeği sonuçları değerlendirmeye alınmıştır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Aşkar (1986) tarafından geliştirilen, güvenirlik katsayısı Şentürk (2010) tarafından (Cronbach’s Alpha) 0,89 bulunan Matematik Tutum Ölçeği (MTÖ) ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde t- Testi kullanılmıştır. Analiz sonuçları, dershanelerin öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarına olumlu yönde bir etkisi olduğunu göstermiştir.

References

  • Akdemir, Ö. (2006). ‘‘İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları Ve Başarı Güdüsü.’’ Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Yüksek Lisans Tezi.
  • Albayrak, M. (2000). İlköğretimde Matematik ve Öğretim, Ankara, Aşık Matbaası.
  • Alçı, B. ve Erden, M. (2006). The Effects of School Teachers‟ Attitudes Towards The Mathematics Achievement Forth Grade Students By Gender, Erzincan Eğitim Fakültesi, 8(1), 13-21.
  • Alkan, H., Büyükova Güzel E. Ve Elçi, A.N. (2004). Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Tutumlarında Matematik Öğretmenlerinin Üstlendiği Rollerin Belirlenmesi, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Aşkar, P.(1986). Matematik dersine yönelik likert tipi bir tutum ölçeğinin geliştirilmesi, Eğitim ve Bilim, 62, 31-36.
  • Avcı, E., Coşkuntuncel, O. & İnandı, Y. (2011). Ortaöğretim On İkinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Karşı Tutumları, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), ss.50-58.
  • Aydın, S, Bölükbaş O. ve Polat, Ü. (2005). Niğde İli Orta öğretim kurumlarında okuyan öğrencilerin Matematik dersine karşı kalıplaşmış tutumlar, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. (28-30 Eylül 2005). Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Aydın, S. (2009). ‘‘Ortaöğretim öğrencilerinin matematik dersi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi.’’ Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Başar, M., Ünal, M. & Yalçın, M. (2002). İlköğretim Kademesiyle Başlayan Matematik Korkusunun Nedenleri, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara.
  • Baykul, Y. (1990). İlkokul Beşinci Sınıftan Lise Ve Dengi Okulların Son Sınıflarına Kadar Matematik Ve Fen Derslerine Karşı Tutumda Görülen Değişmeler Ve Öğrenci Seçme Sınavındaki Başarı İle İlişkili Olduğu Düşünülen Bazı Faktörler, Ankara ÖSYM Yayınları.
  • Baykul, Y. (1994). İlköğretim Okullarında Matematik Öğretimine Bakış, Ankara: TED Yayınları.
  • Collis, B. (1987). Sex Differences in the Association between Scondary School Students’ Attitudes Towards Mathematics and Towards Computers, Journal For Research in Mathematics Education, 18(5), 394-402.
  • Çetin, N., Mahir, N. (2006). Genel Matematik Dersindeki Öğrenci Başarısı İle ÖSS Başarısı Arasındaki İlişki, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(11), 37-46.
  • Dağlı, S. (2006). ‘‘Özel Dershanelere Öğrenci Gönderen Velilerin Dershaneler Hakkındaki Görüş Ve Beklentileri (Kahramanmaraş Örneği).’’ Yüksek Lisans Tezi, Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dede, Y., ve Argün, Z. (2003). Cebir, öğrencilere niçin zor gelmektedir? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,24,180-185.
  • Demirgören, D. (2010). ‘‘İzmir İli Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları Ve Kullandıkları Öğrenme Stratejileri.’’ Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Duru, A., Savaş, E. (2005). Matematik Öğretiminde Cinsiyet Farklılığı, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 35-46.
  • Ekizoğlu, N., Tezer, M. (2007). İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları İle Matematik Başarı Puanları Arasındaki İlişki, Cypriot Journal of Educational Sciences,2, No 1.
  • Gömleksiz, M. (1997). Kubaşık Öğrenme: Temel Eğitim Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısı Ve Arkadaşlık İlişkileri Üzerine Deneysel Bir Çalışma, Adana: Baki Kitapevi.
  • Güler, Ş. (1997). ‘‘İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Matematik Derslerine Karşı Tutumlarının Eğitim Sistemi açısından Değerlendirilmesi.’’ Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi.
  • Hannula, M.S. (2002). Attitudes Towards Mathematics: Emotions, Expectations and Values. Educational Studies in Mathematics, 49, 25-46.
  • Işık, I., Çağdaşer, B.T. (2009). Yapısalcı yaklaşımla cebir öğretiminin 6.sınıf öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarına etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi,17(3), 941-954.
  • Jacobs, J.R. (1974). A Comparison Of The Relationship Between The Level Of Acceptance Of Sex-Role Stereotping and Attitudes Toward Mathematics Of Seventh Grades İn A Suburban Metropolitan New York, Disertations, New York.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1996). İnsan ve insanlar, İstanbul: Evrim Yayınları.
  • Kaplan, A., Kaplan, N. (2006). Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Karşı Tutumları. Journal of Qafqaz, 17, 1-5.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara : Nobel Dağıtım.
  • Keçeci, T. (2011). Matematik Kaygısı Ve Korkusu İle Mücadele Yolları, 2.nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications , Antalya.
  • Kurbanoğlu, N.İ., Takunyacı, M.(2012). Lise öğrencilerinin matematik dersine yönelik kaygı, tutum ve öz-yeterlik inançlarının cinsiyet, okul türü ve sınıf düzeyi açısından incelenmesi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 9(1), 110-130.
  • Ma, X. (1997). Reciprocal relationships between attitude toward mathematics and achievement in mathematics, The Journal of Educational Research, 90(4), 221-229.
  • McMillan, J., & Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence-based inquiry (7th ed.), Boston: Pearson.
  • MEB, (2009). 2010-2011 Milli Eğitim İstatistikleri, http://sgb.meb.gov.tr/yayınlarımız.
  • Moralı, S. Köroğlu, H.,ve Çelik, A. (2004). Buca eğitim fakültesi matematik öğretmen adaylarının soyut matematik dersine yönelik tutumları ve rastlanan kavram yanılgıları, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 161-175.
  • Narlı, S., Başer, N. (2008). “Küme, Bağıntı, Fonksiyon” Konularında Bir Başarı Testi Geliştirme Ve Bu Test İle Üniversite Matematik Bölümü 1. Sınıf Öğrencilerinin Bu Konulardaki Hazır Bulunuşluklarını Betimleme Üzerine Nicel Bir Araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 147-158.
  • ÖSYM (2012). 2012-YGS Sonuçlarına İlişkin Sayısal Bilgiler.
  • Özoğlu, M. (2011). Özel Dershaneler: Gölge Eğitim Sistemiyle Yüzleşmek, Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı.
  • Öztürk, A. (2001). ‘‘Üniversite Sınavını Kazanamayan Özel Dershane Öğrencilerinin Ortak Özellikleri ve Özel Dershanelerin Bu Öğrencilere ÖSS’deki Puan Getirisi (Kayseri Örnekleminde).’’ Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kayseri, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Pehlivan, H. ve Köseoğlu, P. (2011). Ankara Fen Lisesi Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları İle Akademik Benlik Tasarımları, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 31,153-167.
  • Saracaloğlu, A. S., Başer,N., Yavuz, G., Narlı, S. (2004). Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Tutumları, Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri ile Başarıları Arasındaki ilişki, Ege Eğitim Dergisi, 5(2), 53-64.
  • Şentürk, B. (2010). ‘‘İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin genel başarıları, matematik başarıları, matematik dersine yönelik tutumları ve matematik kaygıları arasındaki ilişki.’’ Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Swetz, F. (1983). Attitudes Toward Mathematics and School Learning in Malaysia and Indonessia: Urban-Rural and Male-Female Dichotomies, Comparative Education Review, 27(3), 394-402.
  • Taşdemir, C. (2009). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları: Bitlis ili örneği, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 89-96.
  • Türk Eğitim Derneği (TED). (2010). Ortaöğretime ve yükseköğretime geçiş sistemi. Ankara.
  • Uslu, G. (2006). ‘‘Ortaöğretim Matematik Dersinde Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Derse İlişkin Tutumlarına, akademik başarılarına ve Kalıcılık Düzeylerine Etkisi.’’ Balıkesir Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Ülgen, G. (1995). Eğitim psikolojisi: birey ve öğrenme, Ankara: Bilim Yayınları.
  • Yenilmez, K. ve Özabacı , N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin Matematik İle ilgili tutumlar ı ve Matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (2), 14.
  • Yaylalı, M., Oktay, E., Özen, Ü., Akan, Y., Özer, H., Kızıltan, A., Naralan, A., Doğan, E.M., Özçomak, M.S. ve Aktürk, E. (2006). Üniversite Gençliğinin Sosyo-Ekonomik Profili Araştırması, Atatürk Üniversitesi Yayın No: 955, Erzurum.
  • Yenilmez, K. (2010). Orta öğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik umutsuzluk düzeyleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 307-317.
  • Yetim, H. (2006). Yetim, H. (2006). ‘ ‘İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin matematik ve Türkçe derslerine yönelik tutumları ile bu derslerdeki başarıları arasındaki ilişki.’’ Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Tezi.
  • Yıldız, S. (2006). ‘ ‘Üniversite sınavına hazırlanan dershane öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları.’’ Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Yılmaz, M. (2006). İlköğretim Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine İlişkin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, Milli Eğitim Dergisi, 172, 240-249.

An Investigation Of The Effect Of Private Courses On Students’ Attitudes Towards Mathematics According To Some Variables

Year 2013, Issue: 1 - SİİRT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, - , 17.05.2016

Abstract

The aim of this research is to evaluate the effect of private courses on mathematics attitudes of students graduated from high school preparing for the university exams in private courses. This research, which is a pre- experimental design, was conducted in 10 different private courses in the central province of Kahramanmaraş. 1720 high school students participated in the study. After pre- and post-test match, survey and attitudes scale pointss of 1400 students were evaluated. In this study, data were collected personal information form and Mathematics Attitude Inventory (MBI) which is developed by Askar (1986) was used. The reliability coefficient of MBI (Cronbach's alpha) 0.89 by Şentürk (2010) was found. At the end of the study, the data obtained were evaluated using the SPSS package program. Analysis of the data t-test is used for pre- and post-test results of mathematics attitude scale points investigated whether there is a meaningful difference or not. Results of the analysis have shown that private courses were effected students attitudes towards mathematics positively.

References

  • Akdemir, Ö. (2006). ‘‘İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları Ve Başarı Güdüsü.’’ Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Yüksek Lisans Tezi.
  • Albayrak, M. (2000). İlköğretimde Matematik ve Öğretim, Ankara, Aşık Matbaası.
  • Alçı, B. ve Erden, M. (2006). The Effects of School Teachers‟ Attitudes Towards The Mathematics Achievement Forth Grade Students By Gender, Erzincan Eğitim Fakültesi, 8(1), 13-21.
  • Alkan, H., Büyükova Güzel E. Ve Elçi, A.N. (2004). Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Tutumlarında Matematik Öğretmenlerinin Üstlendiği Rollerin Belirlenmesi, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Aşkar, P.(1986). Matematik dersine yönelik likert tipi bir tutum ölçeğinin geliştirilmesi, Eğitim ve Bilim, 62, 31-36.
  • Avcı, E., Coşkuntuncel, O. & İnandı, Y. (2011). Ortaöğretim On İkinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Karşı Tutumları, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), ss.50-58.
  • Aydın, S, Bölükbaş O. ve Polat, Ü. (2005). Niğde İli Orta öğretim kurumlarında okuyan öğrencilerin Matematik dersine karşı kalıplaşmış tutumlar, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. (28-30 Eylül 2005). Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Aydın, S. (2009). ‘‘Ortaöğretim öğrencilerinin matematik dersi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi.’’ Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Başar, M., Ünal, M. & Yalçın, M. (2002). İlköğretim Kademesiyle Başlayan Matematik Korkusunun Nedenleri, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara.
  • Baykul, Y. (1990). İlkokul Beşinci Sınıftan Lise Ve Dengi Okulların Son Sınıflarına Kadar Matematik Ve Fen Derslerine Karşı Tutumda Görülen Değişmeler Ve Öğrenci Seçme Sınavındaki Başarı İle İlişkili Olduğu Düşünülen Bazı Faktörler, Ankara ÖSYM Yayınları.
  • Baykul, Y. (1994). İlköğretim Okullarında Matematik Öğretimine Bakış, Ankara: TED Yayınları.
  • Collis, B. (1987). Sex Differences in the Association between Scondary School Students’ Attitudes Towards Mathematics and Towards Computers, Journal For Research in Mathematics Education, 18(5), 394-402.
  • Çetin, N., Mahir, N. (2006). Genel Matematik Dersindeki Öğrenci Başarısı İle ÖSS Başarısı Arasındaki İlişki, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(11), 37-46.
  • Dağlı, S. (2006). ‘‘Özel Dershanelere Öğrenci Gönderen Velilerin Dershaneler Hakkındaki Görüş Ve Beklentileri (Kahramanmaraş Örneği).’’ Yüksek Lisans Tezi, Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dede, Y., ve Argün, Z. (2003). Cebir, öğrencilere niçin zor gelmektedir? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,24,180-185.
  • Demirgören, D. (2010). ‘‘İzmir İli Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları Ve Kullandıkları Öğrenme Stratejileri.’’ Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Duru, A., Savaş, E. (2005). Matematik Öğretiminde Cinsiyet Farklılığı, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 35-46.
  • Ekizoğlu, N., Tezer, M. (2007). İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları İle Matematik Başarı Puanları Arasındaki İlişki, Cypriot Journal of Educational Sciences,2, No 1.
  • Gömleksiz, M. (1997). Kubaşık Öğrenme: Temel Eğitim Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısı Ve Arkadaşlık İlişkileri Üzerine Deneysel Bir Çalışma, Adana: Baki Kitapevi.
  • Güler, Ş. (1997). ‘‘İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Matematik Derslerine Karşı Tutumlarının Eğitim Sistemi açısından Değerlendirilmesi.’’ Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi.
  • Hannula, M.S. (2002). Attitudes Towards Mathematics: Emotions, Expectations and Values. Educational Studies in Mathematics, 49, 25-46.
  • Işık, I., Çağdaşer, B.T. (2009). Yapısalcı yaklaşımla cebir öğretiminin 6.sınıf öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarına etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi,17(3), 941-954.
  • Jacobs, J.R. (1974). A Comparison Of The Relationship Between The Level Of Acceptance Of Sex-Role Stereotping and Attitudes Toward Mathematics Of Seventh Grades İn A Suburban Metropolitan New York, Disertations, New York.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1996). İnsan ve insanlar, İstanbul: Evrim Yayınları.
  • Kaplan, A., Kaplan, N. (2006). Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Karşı Tutumları. Journal of Qafqaz, 17, 1-5.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara : Nobel Dağıtım.
  • Keçeci, T. (2011). Matematik Kaygısı Ve Korkusu İle Mücadele Yolları, 2.nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications , Antalya.
  • Kurbanoğlu, N.İ., Takunyacı, M.(2012). Lise öğrencilerinin matematik dersine yönelik kaygı, tutum ve öz-yeterlik inançlarının cinsiyet, okul türü ve sınıf düzeyi açısından incelenmesi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 9(1), 110-130.
  • Ma, X. (1997). Reciprocal relationships between attitude toward mathematics and achievement in mathematics, The Journal of Educational Research, 90(4), 221-229.
  • McMillan, J., & Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence-based inquiry (7th ed.), Boston: Pearson.
  • MEB, (2009). 2010-2011 Milli Eğitim İstatistikleri, http://sgb.meb.gov.tr/yayınlarımız.
  • Moralı, S. Köroğlu, H.,ve Çelik, A. (2004). Buca eğitim fakültesi matematik öğretmen adaylarının soyut matematik dersine yönelik tutumları ve rastlanan kavram yanılgıları, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 161-175.
  • Narlı, S., Başer, N. (2008). “Küme, Bağıntı, Fonksiyon” Konularında Bir Başarı Testi Geliştirme Ve Bu Test İle Üniversite Matematik Bölümü 1. Sınıf Öğrencilerinin Bu Konulardaki Hazır Bulunuşluklarını Betimleme Üzerine Nicel Bir Araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 147-158.
  • ÖSYM (2012). 2012-YGS Sonuçlarına İlişkin Sayısal Bilgiler.
  • Özoğlu, M. (2011). Özel Dershaneler: Gölge Eğitim Sistemiyle Yüzleşmek, Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı.
  • Öztürk, A. (2001). ‘‘Üniversite Sınavını Kazanamayan Özel Dershane Öğrencilerinin Ortak Özellikleri ve Özel Dershanelerin Bu Öğrencilere ÖSS’deki Puan Getirisi (Kayseri Örnekleminde).’’ Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kayseri, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Pehlivan, H. ve Köseoğlu, P. (2011). Ankara Fen Lisesi Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları İle Akademik Benlik Tasarımları, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 31,153-167.
  • Saracaloğlu, A. S., Başer,N., Yavuz, G., Narlı, S. (2004). Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Tutumları, Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri ile Başarıları Arasındaki ilişki, Ege Eğitim Dergisi, 5(2), 53-64.
  • Şentürk, B. (2010). ‘‘İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin genel başarıları, matematik başarıları, matematik dersine yönelik tutumları ve matematik kaygıları arasındaki ilişki.’’ Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Swetz, F. (1983). Attitudes Toward Mathematics and School Learning in Malaysia and Indonessia: Urban-Rural and Male-Female Dichotomies, Comparative Education Review, 27(3), 394-402.
  • Taşdemir, C. (2009). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları: Bitlis ili örneği, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 89-96.
  • Türk Eğitim Derneği (TED). (2010). Ortaöğretime ve yükseköğretime geçiş sistemi. Ankara.
  • Uslu, G. (2006). ‘‘Ortaöğretim Matematik Dersinde Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Derse İlişkin Tutumlarına, akademik başarılarına ve Kalıcılık Düzeylerine Etkisi.’’ Balıkesir Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Ülgen, G. (1995). Eğitim psikolojisi: birey ve öğrenme, Ankara: Bilim Yayınları.
  • Yenilmez, K. ve Özabacı , N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin Matematik İle ilgili tutumlar ı ve Matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (2), 14.
  • Yaylalı, M., Oktay, E., Özen, Ü., Akan, Y., Özer, H., Kızıltan, A., Naralan, A., Doğan, E.M., Özçomak, M.S. ve Aktürk, E. (2006). Üniversite Gençliğinin Sosyo-Ekonomik Profili Araştırması, Atatürk Üniversitesi Yayın No: 955, Erzurum.
  • Yenilmez, K. (2010). Orta öğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik umutsuzluk düzeyleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 307-317.
  • Yetim, H. (2006). Yetim, H. (2006). ‘ ‘İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin matematik ve Türkçe derslerine yönelik tutumları ile bu derslerdeki başarıları arasındaki ilişki.’’ Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Tezi.
  • Yıldız, S. (2006). ‘ ‘Üniversite sınavına hazırlanan dershane öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları.’’ Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Yılmaz, M. (2006). İlköğretim Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine İlişkin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, Milli Eğitim Dergisi, 172, 240-249.
There are 50 citations in total.

Details

Other ID JA22CU26YA
Journal Section Articles
Authors

Murat Dirlikli This is me

Hasan Furkan This is me

Publication Date May 17, 2016
Submission Date May 17, 2016
Published in Issue Year 2013 Issue: 1 - SİİRT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ

Cite

APA Dirlikli, M., & Furkan, H. (2016). BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE ÖZEL DERSHANELERİN ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(1).

Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.