BibTex RIS Cite

ANLATIM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE MİKRO ÖĞRETİM TEKNİĞİNİN ETKİLERİNİN VİDEO DİZİ ANALİZİ İLE İNCELENMESİ

Year 2013, Issue: 1 - SİİRT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, - , 17.05.2016

Abstract

Yapılan araştırmalar öğretmen adaylarının alan ile ilgili dersleri öğrenmede güçlükler yaşadıklarını bildirmektedir. Bu da alan öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının kendilerini alan ve alan eğitimi derslerinde yeterli ölçüde geliştirmeleri gerektiğini ortaya koymaktadır. Sonuçlar öğretmen adaylarının üniversitede almış oldukları teorik bilgileri özellikle de alan eğitimi ile ilgili bilgilerini uygulamaya aktarabilmelerinin son derece önemli olduğunu göstermektedir. Bu çalışmada, öğretmen adaylarının anlatım becerilerinin geliştirilmesinde mikro öğretim tekniğinin etkilerinin Video Dizi Analizi (ViDA) ile ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu gönüllü 7 son sınıf öğretmen adayıdır.Araştırmaya katılan öğretmen adaylarından her biri mikro öğretim tekniğini kullanarak ders sunumu gerçekleştirmişlerdir. Bu sunumlar kamera ile kaydedilmiştir. Elde edilen veriler Video Dizi Analizi (ViDA) yapılarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak ikinci anlatım sonunda, ana kategoriler ve alt kategorilerdeki dağılımların daha homojen olduğu görülmüştür. Bu sonuç araştırmaya katılan öğretmen adaylarının anlatım becerilerinde olumlu yönde gelişmeler olduğunun bir göstergesidir.

References

  • Abate, R. 1. A. (1990). Multimedia environment for Preservice Teacher Education. Journal of Interaetive Instruetion Development. 2 (3),14-19.
  • Aksan, Y. ve Çakır. (1992, Septrember). Ö. Pre-Service Teaeher Edueation: A Case Study. The Second Inteernational Conferenee: EL Tand Teaeher Training in the 1990's: Perspectives and Prospeets, Ankara: METU.
  • Alan, C., Mayes, T. ve Packnam, D. (1980). Edueational Technology: Implieations for Earlyand Special Education. London: John wiley & Sons.
  • Allen, D. W. (1980). Micro-teaching: Personal review. British Journal of Teacher Education, 6(2), 147-151.
  • Amobi, F. A. (2005). Preservice teachers’ reflectivity on the sequence and consequences of teaching actions in a microteaching experience. Teacher Education Quarterly, 32(1), 115-130.
  • Aydın, İ. E. (2013). Mikro Öğretim Tekniğinin Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretimi Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Yeterlilikleri Algılarına Etkisi. Electronic Journal of Social Sciences,
  • Bayraktar, E. (1982). Mikroöğretim yöntemi ve Uygulaması (Yayınlanmamış Asistanlık Tezi). Ankara: KTÖO.
  • Benton-Kupper, J.B. (2001). The microteaching experience: Student perspectives. Education, 121(4), 830-835.
  • Butler, A. (2001). Preservice music teachers’ conceptions of teaching effectiveness, microteaching experiences, and teaching performance. Journal of Research in Music Education, 49(3), 258-272.
  • Büyüköztürk, Ş; Kılıç Çakmak, E; Akgün, Ö. E.; Karadeniz, Ş; Demirel, F (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Genişletilmiş 13. Baskı. Ankara: Pegema,
  • Deniz, L. (1993). Mikroöğretim. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 ,31-46.
  • Durmus, S. (2004). Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 125-128.
  • Ellington, J. C., & Mayhew, H. C. (1986). Sight, Sound, Actian: Micro-teaehing Experienees for Voeational Home Eeonomics Students. Clearing House. 59(6),273-276.
  • Enver, R. T. (1990). Eğitimde Yöntemler Technolojisi. İzmir: Karınca Matbaası.
  • Evertson, C. M., Hawley, W. D., & Zlotnik, M. (1985). Making a difference in educational quality through teacher education. Journal of Teacher Education, 36(3), 2-12.
  • Frye, H. (1988). The principal’s role in teacher preparation. Journal of Teacher Education, 39(6), 54-58.
  • Goodman, J. (1986). University education courses and the Professional preparation of teachers: A descriptive analysis. Teaching and Teacher Education. 4(2), 113-118.
  • Goulding, M., Hatch, G., Rodd, M. (2003). Undergraduate mathematics experience: its significance in secondary mathematics teacher preparation. Journal of Mathematics Teacher Education, 6, 361-393.
  • Görgen, İ. (2003). Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, 56-63.
  • Gürses, A., Bayrak, R., Yalçın, M., Açıkyıldız, M., Doğar, Ç. (2005). Öğretmenlik Uygulamalarında Mikro Öğretim Yönteminin Etkinliğinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1), 1-10.
  • Higgins, A., Nicholl, H. (2003). The experiences of lecturers and students in the use of microteaching as a teaching strategy. Nurse Education in Practice,3, 220-227.
  • Huber, J., Ward, B.E. (1969). Pre-service confidence through microteaching. Education, 90(1), 65-68.
  • Jatzwauk, P., Rumann, S., Sandmann, A. (2008). Der Einfluss des Aufgabeneinsatzes im Biologieunterricht auf die Lernleistung der Schüler – Ergebnisse einer Videostudie. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften; Jg. 14, 263-283.
  • Kaya, Z. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: PegemAYayıncılık.
  • Kazu, H. (1999). Öğretmen Yetiştirmede "Mikro Öğretimin Etkililiği. 4. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Anadolu Üniversitesi: Eskişehir.
  • Klinzing, H. G., & Folden, R. E. (1991). The development of the microteaching movement in Europe. ERIC Documentation Reproduction Service No. ED 352-341.
  • Kpanja, E. (2001). A study of the effects of video tape recording in microteaching training. British Journal of Educational Technology, 32(4), 483-486.
  • Kuran, K. (2009). Mikro Öğretimin Öğretemenlik Meslek Bilgi ve Becerilerinin Kazanılmasına Etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 384-401.
  • Kurbanoğlu, S., Akkoyunlu, B., (2002). Öğretmen Adaylarına Uygulanan Bilgi Okuryazarlığı Programının Etkililiği Ve Bilgi Okuryazarlığı Becerileri İle Bilgisayar Öz-Yeterlik Algısı Arasındaki İlişki. Hacettepe, Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 98-105.
  • Küçükoğlu, A., Köse, E., Taşgın, A., Yılmaz, B. Y., Karademir, Ş. (2012). Mikro Öğretim Uygulamasının Öğretim Becerilerine Etkisine İlişkin Öğretmen Adayı Görüşleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 19-32.
  • Külahçı, Ş. G. (1994). Mikro öğretimde Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Deneyimi II. Değerlendirme. Eğitim ve Bilim. 18 (92), 36-44.
  • Lanier, J. E., & Little, J. W. In M. e. Witroek (Ed.) (1986). Handbook of Researeh on Teaehing. New York. Maemillian.527-569,
  • Liston, D., Whitcomb, J., & Borko, H. (2006). Too little or too much: Teacher preparation and the first years of teaching. Journal of Teacher Education. 57(4), 351-358.
  • Mally, J.I., ve Clift, J.C. A. (1980). Reviewand Annotated Bibliography of the Micro-Teaehing Teehnique. Melbourne: Royal Melbourne Institude of Technoogy.
  • Peker, M. (2009). Genişletilmiş Mikro Öğretim Yaşantıları Hakkında Matematik Öğretmeni Adaylarının Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 353-376.
  • Rimmele R. (2002). Videograph. Multimedia-Player zur Kodierung von Videos. Kiel: IPN.
  • Rogge, C. (2004). Lernprozesse von Sch¨ulern der Sekundarstufe II in einem handlungsorientierten Elektrostatik-Unterricht. Hausarbeit, Hannover.
  • Rüppell, H. (2001). Microteaching-Minicourses. Retrieved Aug 06. 2011 from http://www.uni-koeln.de/phil-fak/paedsam/psych/medien/ws01/microteaching.htm.
  • Olkun, S., Aydoğdu, T. (2003). Üçüncü uluslararası matematik ve fen araştırması (timms): matematik nedir? Neyi sorgular? Örnek geometri soruları ve etkinlikleri. İlköğretim-Online, 2(1), 28-35. İnternetten 2 Mart 2007’de elde edilmiştir: http://www.ilkogretim-online.org.tr.
  • Semerci, Ç. (2011). Mikro Öğretim Uygulamalarının Çok-Yüzeyli Rasch Ölçme Modeli İle Analizi. Eğitim ve Bilim, 36(161), 14-25.
  • Toluk, Z. (2003). Üçüncü uluslararası matematik ve fen araştırması (TIMMS): matematik nedir? İlköğretim-Online, 2(1), 36-41. İnternetten 2 Mart 2007’de elde edilmiştir: http://www.ilkogretim-online.org.tr.
  • Trott, A.J. (1977). Seleeted Miero-teaching Papers. Kogan Page limited: London.

A Video Analysis Of The Effects Of The Micro Teaching Technique On The Development Of Narration Skills

Year 2013, Issue: 1 - SİİRT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, - , 17.05.2016

Abstract

Research suggest that student teachers have difficulty in learning the field courses. Therefore, both teacher and student teachers should improve themselves in terms of such courses. On the other hand, it is thought that the evaluation of the student teachers’ performance contributes to the qualified teacher training practice. This study aims at uncovering the effects of the micro teaching technique on the development of the student teachers’ narration skills through Video Series Analysis (VISA). The participants of the study are seven volunteer senior student teachers. Each of the participants delivered the course using the micro teaching technique. These activity was recorded. The data obtained were evaluated through Video Series Analysis. The findings indicate that at the end of the second presentations of the student teachers, major categories and the distribution in the sub-categories are homogenous. It refers to the fact that the student teachers’ narration skills significantly improve.

References

  • Abate, R. 1. A. (1990). Multimedia environment for Preservice Teacher Education. Journal of Interaetive Instruetion Development. 2 (3),14-19.
  • Aksan, Y. ve Çakır. (1992, Septrember). Ö. Pre-Service Teaeher Edueation: A Case Study. The Second Inteernational Conferenee: EL Tand Teaeher Training in the 1990's: Perspectives and Prospeets, Ankara: METU.
  • Alan, C., Mayes, T. ve Packnam, D. (1980). Edueational Technology: Implieations for Earlyand Special Education. London: John wiley & Sons.
  • Allen, D. W. (1980). Micro-teaching: Personal review. British Journal of Teacher Education, 6(2), 147-151.
  • Amobi, F. A. (2005). Preservice teachers’ reflectivity on the sequence and consequences of teaching actions in a microteaching experience. Teacher Education Quarterly, 32(1), 115-130.
  • Aydın, İ. E. (2013). Mikro Öğretim Tekniğinin Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretimi Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Yeterlilikleri Algılarına Etkisi. Electronic Journal of Social Sciences,
  • Bayraktar, E. (1982). Mikroöğretim yöntemi ve Uygulaması (Yayınlanmamış Asistanlık Tezi). Ankara: KTÖO.
  • Benton-Kupper, J.B. (2001). The microteaching experience: Student perspectives. Education, 121(4), 830-835.
  • Butler, A. (2001). Preservice music teachers’ conceptions of teaching effectiveness, microteaching experiences, and teaching performance. Journal of Research in Music Education, 49(3), 258-272.
  • Büyüköztürk, Ş; Kılıç Çakmak, E; Akgün, Ö. E.; Karadeniz, Ş; Demirel, F (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Genişletilmiş 13. Baskı. Ankara: Pegema,
  • Deniz, L. (1993). Mikroöğretim. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 ,31-46.
  • Durmus, S. (2004). Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 125-128.
  • Ellington, J. C., & Mayhew, H. C. (1986). Sight, Sound, Actian: Micro-teaehing Experienees for Voeational Home Eeonomics Students. Clearing House. 59(6),273-276.
  • Enver, R. T. (1990). Eğitimde Yöntemler Technolojisi. İzmir: Karınca Matbaası.
  • Evertson, C. M., Hawley, W. D., & Zlotnik, M. (1985). Making a difference in educational quality through teacher education. Journal of Teacher Education, 36(3), 2-12.
  • Frye, H. (1988). The principal’s role in teacher preparation. Journal of Teacher Education, 39(6), 54-58.
  • Goodman, J. (1986). University education courses and the Professional preparation of teachers: A descriptive analysis. Teaching and Teacher Education. 4(2), 113-118.
  • Goulding, M., Hatch, G., Rodd, M. (2003). Undergraduate mathematics experience: its significance in secondary mathematics teacher preparation. Journal of Mathematics Teacher Education, 6, 361-393.
  • Görgen, İ. (2003). Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, 56-63.
  • Gürses, A., Bayrak, R., Yalçın, M., Açıkyıldız, M., Doğar, Ç. (2005). Öğretmenlik Uygulamalarında Mikro Öğretim Yönteminin Etkinliğinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1), 1-10.
  • Higgins, A., Nicholl, H. (2003). The experiences of lecturers and students in the use of microteaching as a teaching strategy. Nurse Education in Practice,3, 220-227.
  • Huber, J., Ward, B.E. (1969). Pre-service confidence through microteaching. Education, 90(1), 65-68.
  • Jatzwauk, P., Rumann, S., Sandmann, A. (2008). Der Einfluss des Aufgabeneinsatzes im Biologieunterricht auf die Lernleistung der Schüler – Ergebnisse einer Videostudie. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften; Jg. 14, 263-283.
  • Kaya, Z. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: PegemAYayıncılık.
  • Kazu, H. (1999). Öğretmen Yetiştirmede "Mikro Öğretimin Etkililiği. 4. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Anadolu Üniversitesi: Eskişehir.
  • Klinzing, H. G., & Folden, R. E. (1991). The development of the microteaching movement in Europe. ERIC Documentation Reproduction Service No. ED 352-341.
  • Kpanja, E. (2001). A study of the effects of video tape recording in microteaching training. British Journal of Educational Technology, 32(4), 483-486.
  • Kuran, K. (2009). Mikro Öğretimin Öğretemenlik Meslek Bilgi ve Becerilerinin Kazanılmasına Etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 384-401.
  • Kurbanoğlu, S., Akkoyunlu, B., (2002). Öğretmen Adaylarına Uygulanan Bilgi Okuryazarlığı Programının Etkililiği Ve Bilgi Okuryazarlığı Becerileri İle Bilgisayar Öz-Yeterlik Algısı Arasındaki İlişki. Hacettepe, Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 98-105.
  • Küçükoğlu, A., Köse, E., Taşgın, A., Yılmaz, B. Y., Karademir, Ş. (2012). Mikro Öğretim Uygulamasının Öğretim Becerilerine Etkisine İlişkin Öğretmen Adayı Görüşleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 19-32.
  • Külahçı, Ş. G. (1994). Mikro öğretimde Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Deneyimi II. Değerlendirme. Eğitim ve Bilim. 18 (92), 36-44.
  • Lanier, J. E., & Little, J. W. In M. e. Witroek (Ed.) (1986). Handbook of Researeh on Teaehing. New York. Maemillian.527-569,
  • Liston, D., Whitcomb, J., & Borko, H. (2006). Too little or too much: Teacher preparation and the first years of teaching. Journal of Teacher Education. 57(4), 351-358.
  • Mally, J.I., ve Clift, J.C. A. (1980). Reviewand Annotated Bibliography of the Micro-Teaehing Teehnique. Melbourne: Royal Melbourne Institude of Technoogy.
  • Peker, M. (2009). Genişletilmiş Mikro Öğretim Yaşantıları Hakkında Matematik Öğretmeni Adaylarının Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 353-376.
  • Rimmele R. (2002). Videograph. Multimedia-Player zur Kodierung von Videos. Kiel: IPN.
  • Rogge, C. (2004). Lernprozesse von Sch¨ulern der Sekundarstufe II in einem handlungsorientierten Elektrostatik-Unterricht. Hausarbeit, Hannover.
  • Rüppell, H. (2001). Microteaching-Minicourses. Retrieved Aug 06. 2011 from http://www.uni-koeln.de/phil-fak/paedsam/psych/medien/ws01/microteaching.htm.
  • Olkun, S., Aydoğdu, T. (2003). Üçüncü uluslararası matematik ve fen araştırması (timms): matematik nedir? Neyi sorgular? Örnek geometri soruları ve etkinlikleri. İlköğretim-Online, 2(1), 28-35. İnternetten 2 Mart 2007’de elde edilmiştir: http://www.ilkogretim-online.org.tr.
  • Semerci, Ç. (2011). Mikro Öğretim Uygulamalarının Çok-Yüzeyli Rasch Ölçme Modeli İle Analizi. Eğitim ve Bilim, 36(161), 14-25.
  • Toluk, Z. (2003). Üçüncü uluslararası matematik ve fen araştırması (TIMMS): matematik nedir? İlköğretim-Online, 2(1), 36-41. İnternetten 2 Mart 2007’de elde edilmiştir: http://www.ilkogretim-online.org.tr.
  • Trott, A.J. (1977). Seleeted Miero-teaching Papers. Kogan Page limited: London.
There are 42 citations in total.

Details

Other ID JA22DB28EZ
Journal Section Articles
Authors

Cem Gerçek

Publication Date May 17, 2016
Submission Date May 17, 2016
Published in Issue Year 2013 Issue: 1 - SİİRT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ

Cite

APA Gerçek, C. (2016). ANLATIM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE MİKRO ÖĞRETİM TEKNİĞİNİN ETKİLERİNİN VİDEO DİZİ ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(1).

Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.