Bu araştırmanın amacı, Korunma
altında bulunan 13-18 yaş arası çocukların okul algısını nitel araştırma
yöntemlerinden metafor analizi yöntemini kullanarak incelemektir. Araştırma
Siirt Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü bünyesinde korunma altında
bulunan 60 çocuğun katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların okul
kavramına ilişkin ürettikleri metaforlar analiz edilerek söz konusu metaforlar 8
farklı kategoriye ayrılmıştır. Araştırmaya katılan çocukların okulu,
Bilgi ve Aydınlanma Yeri, Aidiyet, Gelecek Umudu, Kısıtlanma, Olgunlaşma,
Mutluluk Kaynağı, Birleştirme ve Koruma olmak üzere 8 kategoride
anlamlandırdıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Submission Date | June 13, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 12 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.