Bu çalışmanın amacı kültürel sermaye ile uzaktan eğitim arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Literatür taraması yöntemiyle yapılan bu çalışmada, belirlenen amaç çerçevesinde salgın döneminde uygulanan uzaktan eğitim süreci, istatistiki veriler, yayımlanan raporlar, gazetelere ve kurumsal sitelere yansıyan haberler üzerinden değerlendirilmiştir. Eğitim sistemi için önemi büyük olan kültürel sermayenin salgın döneminde bu süreç üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğu incelenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, 2019 yılı sonu itibariyle ortaya çıkan koronavirüs salgını okullarda devam eden eğitim sürecini ciddi düzeyde kesintiye uğratmıştır. Ülke genelinde vakaların görülmeye başlamasıyla yüz yüze eğitime ara verilmiştir. Öğrenciler bu dönemde TV kanalları üzerinden ve internet üzerinden çevrimiçi olarak eğitimlerine devam etmişlerdir. Ancak tüm öğrenciler bu eğitim ortamlarına eşit şartlarda erişim sağlayamamıştır. Uzaktan eğitim sürecinin evlerden yürütülüyor olması, internet üzerinden çevrimiçi derse girişlerin teknik alt yapı gerektiriyor olması, öğrencilerin ev ortamlarını, ailelerinin sosyoekonomik ve kültürel durumlarını eğitim sürecinin devam ettirilmesinde önemli bir noktaya oturtmuştur. Sosyoekonomik düzeyi yüksek, kültürel düzeyi iyi ailelerin çocukları eğitime erişim sağlayabilirken, bazı kırsal kesimlerde yaşayan, yoksul veya kültürel düzeyi düşük ailelerin çocukları eğitimden uzak kalmıştır. Devlet, eğitime ulaşım konusunda zor durumda olan öğrenciler için çalışmalar yürütmüştür. Öğrencilerin bir kısmına tablet bilgisayar dağıtımı yapmış ve internet desteği sağlamıştır. Ancak yapılan destekler tüm öğrencileri sisteme dâhil edebilecek yeterlilikte olmamıştır. Sonuç olarak bu süreçte öğrencilerin bir kısmı anayasal bir hak olan eğitim haklarından mahrum olmuşlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | February 18, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 9 Issue: 1 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.