Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının gençlik edebiyatına yönelik görüşlerinin belirlenmesidir. Bu bağlamda çalışmada Türkçe öğretmeni adaylarının gençlik edebiyatına yönelik görüşlerini değerlendirmek amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Muş Alparslan Üniversitesinde öğrenimlerine devam eden 79 Türkçe öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veriler araştırmacı tarafından geliştirilen “Görüşme Formu” ile toplanmıştır. “Görüşme Formu” Türkçe öğretmeni adaylarına “Google Formlar” ve “e-posta” aracılığıyla aktarılmıştır. Verilerin analizinde ise içerik analizinden yararlanılmıştır. Çalışmanın ihtiyaç duyulan her aşamasında uzman görüşlerine başvurulmuştur. Çalışma sonucunda Türkçe öğretmeni adaylarının büyük çoğunluğunun gençlik edebiyatı kavramını duydukları, Türkçe öğretmeni adaylarının gençlik edebiyatını en çok “ergenlik çağındaki gençlere yönelik edebiyat/gençlere hitap eden edebiyat” ve “gençler tarafından yazılan edebiyat/genç nesillerin oluşturduğu edebiyat” şeklinde tanımladıkları, Türkçe öğretmeni adaylarının gençlik edebiyatı denildiğinde akıllarına en fazla roman, öykü ve şiir türlerinin geldiği ve Türkçe öğretmeni adaylarının büyük çoğunluğuna göre gençlik edebiyatının çocuk edebiyatından ayrılan yönleri bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada bulgular alan yazını ışığında yapılmış araştırmaların sonuçlarıyla karşılaştırılmış ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
This study aims to determine the opinions of prospective Turkish teachers regarding youth literature. In this context, case study, one of the qualitative research methods, was used in the study in order to evaluate the views of prospective Turkish teachers towards youth literature. The research group of the study consists of 79 prospective Turkish language teacher candidates who continue their education in a state university in Turkey. The data in the study were collected with the "Interview Form" developed by the researcher. The "Interview Form" was sent to the prospective Turkish teachers via "Google Forms" and "e-mail". Content analysis was used to analyse the data. Expert views were consulted at every stage of the study.As a result of the study, it was concluded that the majority of prospective Turkish teachers had heard of the concept of youth literature. Prospective Turkish teachers defined youth literature mostly as "literature for young people in adolescence / literature addressed to young people" and "literature written by young people / literature created by young generations". They mostly thought of novels, short stories and poems when they thought of youth literature, and according to the majority of prospective Turkish teachers, youth literature has aspects that differ from children's literature. The findings of the study were compared with the results of the studies conducted in the light of the literature and various suggestions were made.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Language Studies (Other), Turkish Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2023 |
Submission Date | October 25, 2023 |
Acceptance Date | November 17, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 11 Issue: 2 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.