BibTex RIS Cite

EVALUATION OF OFFICIALS’ BEHAVIOURS IN THE PUBLIC SERVICE DELIVERY BY THE CITIZENS

Year 2016, , 26 - 39, 01.12.2016
https://doi.org/10.30976/susead.302133

Abstract

Today‟s states develop a number of policies to render public service delivered to the citizens more qualified. By means of
these policies, it is tried to be provided that citizens are satisfied with the public service. What stands out in this process is
that relations between officials and citizens in public service delivery process directly affect quality of public service, namely,
citizen satisfaction with public services. While positive behaviours officials exhibit in this process increase citizen
satisfaction with public service, negative behaviours lead citizens to evaluate public service negatively, and therefore to see
that service of poor quality and to be dissatisfied with the service. In this study, we will try to put forward how officials‟
behaviours in service delivery in Nevsehir Provincial Directorate located in the central government organization affect public
service quality and satisfaction while citizens at the age of 18 and over within the boundary of Nevsehir city center benefit
from the general public services. In addition to this, it is also tried to be analysed whether participants evaluate officials‟
behaviours differently according to their education, age and income levels

References

  • , s.182-191. SACHS, Jeffrey D. ve Andrew M. Warner (1995), Economic Reform and Process of Global Integration, Brookings Papers on Economic Activity, 26(1), s.1-118.

KAMU HİZMETİ SUNUMUNDA MEMUR DAVRANIŞLARININ VATANDAŞLAR TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ: NEVŞEHİR İLİ ÖRNEĞİ

Year 2016, , 26 - 39, 01.12.2016
https://doi.org/10.30976/susead.302133

Abstract

Günümüz devletleri vatandaşlara sunulan kamu hizmetinin daha kaliteli olması için bir takım politikalar üretmektedir. Bu politikalar sayesinde vatandaşın faydalandığı kamu hizmetinde memnun kalması sağlanmaya çalışılmaktadır. Bu süreçte dikkat çeken ise kamu hizmetini sunan memurlar ile vatandaşlar arasında ortaya çıkan ilişkilerin de kamu hizmetinde kaliteyi dolayısıyla vatandaşın kamu hizmetinden memnuniyetini doğrudan etkilemesidir. Memurların bu süreçte gösterdiği olumlu davranışlar vatandaşın kamu hizmetinden memnuniyeti arttırırken memurların gösterdiği olumsuz davranışlar kamu hizmetlerinin olumsuz değerlendirilmesine dolayısıyla hizmetin kalitesiz bulunmasına ve memnuniyetsizliğe yol açabilmektedir. Bu çalışmayla Nevşehir Belediyesi sınırlarında yaşayan 18 yaş ve üstü vatandaşların asli ve sürekli kamu hizmetinden faydalanırken merkezi yönetim taşra teşkilatı içinde yer alan Nevşehir İlindeki İl Müdürlükleri’nde görevli memurların gösterdiği davranışların kamu hizmeti kalitesini ve memnuniyetini nasıl etkilediği ortaya konulmaya çalışılacaktır. Bununla birlikte araştırmaya katılan vatandaşların eğitim, yaş ve gelir gruplarına göre memur davranışlarını farklı değerlendirip değerlendirmedikleri de analiz edilmeye çalışılacaktır.

References

  • , s.182-191. SACHS, Jeffrey D. ve Andrew M. Warner (1995), Economic Reform and Process of Global Integration, Brookings Papers on Economic Activity, 26(1), s.1-118.
There are 1 citations in total.

Details

Other ID JA55CR56HF
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Göküş

Ahmet Ay

Hakan Alptürker This is me

Publication Date December 1, 2016
Submission Date December 1, 2016
Published in Issue Year 2016

Cite

APA Göküş, M., Ay, A., & Alptürker, H. (2016). KAMU HİZMETİ SUNUMUNDA MEMUR DAVRANIŞLARININ VATANDAŞLAR TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ: NEVŞEHİR İLİ ÖRNEĞİ. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 16(32), 26-39. https://doi.org/10.30976/susead.302133